Mezinárodní automobilová federace (FIA) potvrzuje, že jedná o rozšíření počtu týmů ve Formuli 1 poté, co se v Británii objevil nově registrovaný název.
Společnost Bronze Fortune Ltd, která v Británii působí od roku 2003, byla 20. května přejmenována na China F1 Racing Team Ltd. Za tímto názvem se zatím podařilo odhalit pouze francouzského právníka Michaela Ortse, jenž závodil se sportovními vozy v Evropě i v Americe.
O plánech nově formujícího se týmu moc informací není, jeho vedení se ale již aktivně oslovuje inženýry ostatní závodních stájí ve snaze získat je pod svá křídla.
Prezident FIA Jean Todt ale na sportovní konferenci v Ženevě ve středu přiznal, že se snaží rozšířit startovní pole královské disciplíny motorsportu: "Vždy se něco povídá, některé týmy ale projevily zájem." Na otázku, kolik jich bylo, odpovídá: "Moc ne."
FIA nyní přemýšlí o tom, že zahájí proces přípravy na vstup dalších stájí: "Když pocítíme, že je čas, vypíšeme tendr. Momentálně máme 10 týmů a přemýšlíme o tom, že bychom jich měli 12. Máme tedy příležitost - pokud se objeví jeden či dva silní nováčci, pak to bude možné," pokračuje Todt.
"Nejprve musíme prověřit požadavek. Vyžaduje to určitý druh auditu, abychom viděli, kdo jsou potenciální kupci. Pokud to je velký výrobce, pak je to snadné. Když jde o soukromníka, musíte být opatrnější. Když si pak jste jistí, že je zájem opravdový a když jste si jistí, že ti lidé na to mají, jak to bylo například u Haasu, pak vypíšeme Tendr," vysvětluje prezident FIA.
Podle něj ale není realistické očekávat vstup nového týmu už příští rok: "Ne, to by bylo naivní myslet si, že nový tým bude připraven za osm či méně měsíců," vylučuje Todt.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.