Mezinárodní automobilová federace (FIA) potvrzuje, že jedná o rozšíření počtu týmů ve Formuli 1 poté, co se v Británii objevil nově registrovaný název.
Společnost Bronze Fortune Ltd, která v Británii působí od roku 2003, byla 20. května přejmenována na China F1 Racing Team Ltd. Za tímto názvem se zatím podařilo odhalit pouze francouzského právníka Michaela Ortse, jenž závodil se sportovními vozy v Evropě i v Americe.
O plánech nově formujícího se týmu moc informací není, jeho vedení se ale již aktivně oslovuje inženýry ostatní závodních stájí ve snaze získat je pod svá křídla.
Prezident FIA Jean Todt ale na sportovní konferenci v Ženevě ve středu přiznal, že se snaží rozšířit startovní pole královské disciplíny motorsportu: "Vždy se něco povídá, některé týmy ale projevily zájem." Na otázku, kolik jich bylo, odpovídá: "Moc ne."
FIA nyní přemýšlí o tom, že zahájí proces přípravy na vstup dalších stájí: "Když pocítíme, že je čas, vypíšeme tendr. Momentálně máme 10 týmů a přemýšlíme o tom, že bychom jich měli 12. Máme tedy příležitost - pokud se objeví jeden či dva silní nováčci, pak to bude možné," pokračuje Todt.
"Nejprve musíme prověřit požadavek. Vyžaduje to určitý druh auditu, abychom viděli, kdo jsou potenciální kupci. Pokud to je velký výrobce, pak je to snadné. Když jde o soukromníka, musíte být opatrnější. Když si pak jste jistí, že je zájem opravdový a když jste si jistí, že ti lidé na to mají, jak to bylo například u Haasu, pak vypíšeme Tendr," vysvětluje prezident FIA.
Podle něj ale není realistické očekávat vstup nového týmu už příští rok: "Ne, to by bylo naivní myslet si, že nový tým bude připraven za osm či méně měsíců," vylučuje Todt.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.