Mezinárodní automobilová federace (FIA) potvrzuje, že jedná o rozšíření počtu týmů ve Formuli 1 poté, co se v Británii objevil nově registrovaný název.
Společnost Bronze Fortune Ltd, která v Británii působí od roku 2003, byla 20. května přejmenována na China F1 Racing Team Ltd. Za tímto názvem se zatím podařilo odhalit pouze francouzského právníka Michaela Ortse, jenž závodil se sportovními vozy v Evropě i v Americe.
O plánech nově formujícího se týmu moc informací není, jeho vedení se ale již aktivně oslovuje inženýry ostatní závodních stájí ve snaze získat je pod svá křídla.
Prezident FIA Jean Todt ale na sportovní konferenci v Ženevě ve středu přiznal, že se snaží rozšířit startovní pole královské disciplíny motorsportu: "Vždy se něco povídá, některé týmy ale projevily zájem." Na otázku, kolik jich bylo, odpovídá: "Moc ne."
FIA nyní přemýšlí o tom, že zahájí proces přípravy na vstup dalších stájí: "Když pocítíme, že je čas, vypíšeme tendr. Momentálně máme 10 týmů a přemýšlíme o tom, že bychom jich měli 12. Máme tedy příležitost - pokud se objeví jeden či dva silní nováčci, pak to bude možné," pokračuje Todt.
"Nejprve musíme prověřit požadavek. Vyžaduje to určitý druh auditu, abychom viděli, kdo jsou potenciální kupci. Pokud to je velký výrobce, pak je to snadné. Když jde o soukromníka, musíte být opatrnější. Když si pak jste jistí, že je zájem opravdový a když jste si jistí, že ti lidé na to mají, jak to bylo například u Haasu, pak vypíšeme Tendr," vysvětluje prezident FIA.
Podle něj ale není realistické očekávat vstup nového týmu už příští rok: "Ne, to by bylo naivní myslet si, že nový tým bude připraven za osm či méně měsíců," vylučuje Todt.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.