Partnerství McLarenu a Hondy se podle výkonného ředitele Zaka Browna do kritického bodu. Brzy padne rozhodnutí pro další období: pokračovat s japonskou automobilkou nebo se stát znovu zákaznickým týmem, nejspíše Mercedsesu?
Rozchod s Hondou je nyní reálnou možností. Slíbené vylepšení motoru totiž do Kanady nedorazí a kdy bude, to zatím motorový partner McLarenu zatím nedokáže říct. McLaren doposud stále chtěl s Hondou vyhrát šampionát, nyní se ale objevují vážné obavy o tom, zda to vůbec bude možné.
"Honda pracuje velmi tvrdě, zdá se však být trochu ztracená. Teprve teď nám bylo řečeno, že připravované vylepšení [pro Montreal] mít nebudeme... a nedostali jsme ani definitivní termín, což vzbuzuje obavy, protože bolest je velká a my nemůžeme sedět donekonečna na místě," uvádí Brown.
"Netrpělivě jsme toto vylepšení očekávali, stejně tak naši piloti. Je to velké zklamání, že nedorazí. Nejde o nedostatek úsilí, ale trápí se s tím, aby to dali dohromady," pokračuje zklamaně ředitel McLarenu, druhého nejstaršího a nejúspěšnějšího týmu v F1 po Ferrari.
Podle Fernanda Alonsa, jehož budoucnost je nejistá, má McLaren "jediný problém, a tím je pohonná jednotka. Není spolehlivá a nemá výkon," postěžoval si nedávno.
Britský tým spěje podle Browna ke klíčovému rozhodnutí: "Výkonný výbor nám dal pokyny. Nevstoupíme do dalšího ročníku, jako je tento, doufám. Nechci zabíhat do detailů ohledně našich možností. Upřednostnili bychom vyhrát titul s Hondou. Ale zároveň potřebujete učinit rozhodnutí, zda je to možná. A o tom máme vážné pochybnosti. Scházející vylepšení, vylepšení neposkytující úroveň, která byla slíbená, to má své hranice. A už jsme téměř na hranici našeho limitu."
McLaren už o případných dodávkách pohonných jednotek jednal s Mercedesem. "Všechno se to sejde. Je spousta věcí, která ovlivní toto rozhodnutí, a my se nyní dostáváme na rozcestí," komentuje Brown.
Spolupracovat exkluzivně s Hondou podle něj bylo "100% správné. Žel to nefunguje. Rok ve Formuli 1 je věčnost. Tři roky jsou dekáda. A takto zkrátka nemůžete pokračovat věčně."
"Můžete vítězit se zákaznickým motorem? Já myslím, že ano," připouští přechod na Mercedesy. Honda sice přispívá do rozpočtu McLarenu částkou kolem 100 milionů dolarů, tým však za poslední tři roky přišel o spoustu peněz od sponzorů a případných odměn.
"Když se vlastně podíváte na dopad ztráty peněz od FOM a ztrátu sponzorství, začíná se komerční užitek toho, co Honda přináší na stůl, vytrácet. A když půjdete po čistých částkách, tak to nemá až takový komerční přínos, jak to zvenčí může vypadat," dodává otevřeně Brown.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.