Partnerství McLarenu a Hondy se podle výkonného ředitele Zaka Browna do kritického bodu. Brzy padne rozhodnutí pro další období: pokračovat s japonskou automobilkou nebo se stát znovu zákaznickým týmem, nejspíše Mercedsesu?
Rozchod s Hondou je nyní reálnou možností. Slíbené vylepšení motoru totiž do Kanady nedorazí a kdy bude, to zatím motorový partner McLarenu zatím nedokáže říct. McLaren doposud stále chtěl s Hondou vyhrát šampionát, nyní se ale objevují vážné obavy o tom, zda to vůbec bude možné.
"Honda pracuje velmi tvrdě, zdá se však být trochu ztracená. Teprve teď nám bylo řečeno, že připravované vylepšení [pro Montreal] mít nebudeme... a nedostali jsme ani definitivní termín, což vzbuzuje obavy, protože bolest je velká a my nemůžeme sedět donekonečna na místě," uvádí Brown.
"Netrpělivě jsme toto vylepšení očekávali, stejně tak naši piloti. Je to velké zklamání, že nedorazí. Nejde o nedostatek úsilí, ale trápí se s tím, aby to dali dohromady," pokračuje zklamaně ředitel McLarenu, druhého nejstaršího a nejúspěšnějšího týmu v F1 po Ferrari.
Podle Fernanda Alonsa, jehož budoucnost je nejistá, má McLaren "jediný problém, a tím je pohonná jednotka. Není spolehlivá a nemá výkon," postěžoval si nedávno.
Britský tým spěje podle Browna ke klíčovému rozhodnutí: "Výkonný výbor nám dal pokyny. Nevstoupíme do dalšího ročníku, jako je tento, doufám. Nechci zabíhat do detailů ohledně našich možností. Upřednostnili bychom vyhrát titul s Hondou. Ale zároveň potřebujete učinit rozhodnutí, zda je to možná. A o tom máme vážné pochybnosti. Scházející vylepšení, vylepšení neposkytující úroveň, která byla slíbená, to má své hranice. A už jsme téměř na hranici našeho limitu."
McLaren už o případných dodávkách pohonných jednotek jednal s Mercedesem. "Všechno se to sejde. Je spousta věcí, která ovlivní toto rozhodnutí, a my se nyní dostáváme na rozcestí," komentuje Brown.
Spolupracovat exkluzivně s Hondou podle něj bylo "100% správné. Žel to nefunguje. Rok ve Formuli 1 je věčnost. Tři roky jsou dekáda. A takto zkrátka nemůžete pokračovat věčně."
"Můžete vítězit se zákaznickým motorem? Já myslím, že ano," připouští přechod na Mercedesy. Honda sice přispívá do rozpočtu McLarenu částkou kolem 100 milionů dolarů, tým však za poslední tři roky přišel o spoustu peněz od sponzorů a případných odměn.
"Když se vlastně podíváte na dopad ztráty peněz od FOM a ztrátu sponzorství, začíná se komerční užitek toho, co Honda přináší na stůl, vytrácet. A když půjdete po čistých částkách, tak to nemá až takový komerční přínos, jak to zvenčí může vypadat," dodává otevřeně Brown.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.