Fernando Alonso se dnes nezúčastnil VC Monaka, aby si zazávodil za Velkou louží v IndyCar - 500 mil Indy.
Zbývá něco přes dvacet kol do konce Indy 500, Alonso se drží na solidním sedmém místě. V podstatě se dá říct, že bojuje minimálně o pódium, probojovává se postupně dopředu po dřívější zastávce v boxech, která jej posunula na 9. místo.
Jenže na cílové rovince se začíná z jeho motoru kouřit a to je pro Španěla konečná. Není snad nutné říkat, že měl za sebou motor od Hondy. Ta má problémy i v IndyCar, jen v dnešním závodě byl Alonso 3. pilot, kterému tato pohonná jednotka selhala. Mnoho potíží zaregistrovala i při trénincích, a to konkrétně i u Španělova vozu.
REPLAY: @alo_oficial has smoke coming from the 29 car #Indy500 #INDYCAR https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/mIuA4rMG38
— IndyCar Series (@IndyCar) May 28, 2017Pilot McLarenu si přitom vedl velmi dobře. Dlouhou dobu se pohyboval na pódiových umístění, dokonce i na prvním místě. Několikrát vedl startovní pole po zajetí safety caru do boxů, jednou vedl pole i při hromadných zastávkách.
Alonso se bude normálně účastnit VC Kanady. Alonso se vyjádřil, že by se do Indy vrátil a navíc by měl k dispozici spoustu zkušeností. "Zasloužili jsme si aspoň dokončit závod, kdo ví, jaká by to byla pozice," podotkl.
Slavný závod nakonec vyhrál jiný pilot z Formule 1 Takuma Sato a stal se vůbec prvním Japoncem, který ovládl Starou cihelnu. V F1 jsme jej naposledy mohli vidět v roce 2008. Nejlepší umístění měl v roce 2004 s Hondou a shodou okolností v USA a konkrétně v Indianapolis.
The ? drops at the 101st #Indy500 and it’s a win for @TakumaSatoRacer. But an amazing rookie performance from @alo_oficial too #Legend pic.twitter.com/CRPSJyoae5
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) May 28, 2017Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.