Fernando Alonso se dnes nezúčastnil VC Monaka, aby si zazávodil za Velkou louží v IndyCar - 500 mil Indy.
Zbývá něco přes dvacet kol do konce Indy 500, Alonso se drží na solidním sedmém místě. V podstatě se dá říct, že bojuje minimálně o pódium, probojovává se postupně dopředu po dřívější zastávce v boxech, která jej posunula na 9. místo.
Jenže na cílové rovince se začíná z jeho motoru kouřit a to je pro Španěla konečná. Není snad nutné říkat, že měl za sebou motor od Hondy. Ta má problémy i v IndyCar, jen v dnešním závodě byl Alonso 3. pilot, kterému tato pohonná jednotka selhala. Mnoho potíží zaregistrovala i při trénincích, a to konkrétně i u Španělova vozu.
REPLAY: @alo_oficial has smoke coming from the 29 car #Indy500 #INDYCAR https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/mIuA4rMG38
— IndyCar Series (@IndyCar) May 28, 2017Pilot McLarenu si přitom vedl velmi dobře. Dlouhou dobu se pohyboval na pódiových umístění, dokonce i na prvním místě. Několikrát vedl startovní pole po zajetí safety caru do boxů, jednou vedl pole i při hromadných zastávkách.
Alonso se bude normálně účastnit VC Kanady. Alonso se vyjádřil, že by se do Indy vrátil a navíc by měl k dispozici spoustu zkušeností. "Zasloužili jsme si aspoň dokončit závod, kdo ví, jaká by to byla pozice," podotkl.
Slavný závod nakonec vyhrál jiný pilot z Formule 1 Takuma Sato a stal se vůbec prvním Japoncem, který ovládl Starou cihelnu. V F1 jsme jej naposledy mohli vidět v roce 2008. Nejlepší umístění měl v roce 2004 s Hondou a shodou okolností v USA a konkrétně v Indianapolis.
The ? drops at the 101st #Indy500 and it’s a win for @TakumaSatoRacer. But an amazing rookie performance from @alo_oficial too #Legend pic.twitter.com/CRPSJyoae5
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) May 28, 2017Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.