Fernando Alonso se dnes nezúčastnil VC Monaka, aby si zazávodil za Velkou louží v IndyCar - 500 mil Indy.
Zbývá něco přes dvacet kol do konce Indy 500, Alonso se drží na solidním sedmém místě. V podstatě se dá říct, že bojuje minimálně o pódium, probojovává se postupně dopředu po dřívější zastávce v boxech, která jej posunula na 9. místo.
Jenže na cílové rovince se začíná z jeho motoru kouřit a to je pro Španěla konečná. Není snad nutné říkat, že měl za sebou motor od Hondy. Ta má problémy i v IndyCar, jen v dnešním závodě byl Alonso 3. pilot, kterému tato pohonná jednotka selhala. Mnoho potíží zaregistrovala i při trénincích, a to konkrétně i u Španělova vozu.
REPLAY: @alo_oficial has smoke coming from the 29 car #Indy500 #INDYCAR https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/mIuA4rMG38
— IndyCar Series (@IndyCar) May 28, 2017Pilot McLarenu si přitom vedl velmi dobře. Dlouhou dobu se pohyboval na pódiových umístění, dokonce i na prvním místě. Několikrát vedl startovní pole po zajetí safety caru do boxů, jednou vedl pole i při hromadných zastávkách.
Alonso se bude normálně účastnit VC Kanady. Alonso se vyjádřil, že by se do Indy vrátil a navíc by měl k dispozici spoustu zkušeností. "Zasloužili jsme si aspoň dokončit závod, kdo ví, jaká by to byla pozice," podotkl.
Slavný závod nakonec vyhrál jiný pilot z Formule 1 Takuma Sato a stal se vůbec prvním Japoncem, který ovládl Starou cihelnu. V F1 jsme jej naposledy mohli vidět v roce 2008. Nejlepší umístění měl v roce 2004 s Hondou a shodou okolností v USA a konkrétně v Indianapolis.
The ? drops at the 101st #Indy500 and it’s a win for @TakumaSatoRacer. But an amazing rookie performance from @alo_oficial too #Legend pic.twitter.com/CRPSJyoae5
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) May 28, 2017Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.