Nejde o nic nového, protože už v loňském roce měli Romain Grosjean a Esteban Gutiérrez výhrady k fungování brzd. Po Grand Prix Malajsie došla věc tak daleko, že tým v předposledním závodě v Brazílii vyzkoušel nového dodavatele brzdného systému.
Jenže právě tahle oblast monopostu není místem, kde by se mohlo experimentovat a skákat od jednoho výrobce k druhému. Tým avizoval změnu dodavatele, v testech po Grand Prix Bahrajnu a v prvních dvou volných trénincích v Soči doopravdy vyzkoušel produkt firmy Carbone Industrie, ale poté se vrátil k původnímu dodavateli Brembo, protože vybavení Carbone Industrie se potýkalo s problémem vysokých teplot a nedostatečným chlazením.
"Zjistit příčiny a nalézt jejich řešení, to nějakou dobu potrvá, ale dopracujeme se k němu. Nejde totiž o nijak jednoduchý problém. Každý musí pochopit, že brzdný systém je velice sofistikovaná záležitost. Co se týče Carbone Industries, máme údaje z testů v Bahrajnu a z tréninků v Soči, ale jak se věci jeví, v Barceloně pojedeme s brzdami Brembo. Grosjean je s jejich poslední iterací spokojen, Magnussenovi zase více vyhovují Carbone Industries, protože jejich efekt je lepší - má s nimi zkrátka přiznivější pocit. Musíme ještě s Carbone Industrie nějaký čas pracovat, abychom mohli učinit definitivní závěr. Budu jenom rád, až tuto položku vyškrtneme z našeho seznamu," komentoval situaci manažer týmu Günther Steiner.
Romain Grosjean si pravidelně stěžoval na nedostatky brzd Brembo už během předchozí sezóny. Steiner vidí jednu z příčin v malém počtu sezónních testů, protože složitost brzdných systémů na současných monopostech F1 žádá mnohem delší dobu k nalezení konečného řešení, více, než se očekávalo.
"Pro někoho je ta otázka zdánlivě snadná, proto tvrdí, že nemůže být tak těžké vyřešit problém s brzdami. Ale když vyměníte jednoho výrobce za druhého, narazíte na určité problémy a dokud všechno řádně nevyzkoušíte, nedopracujete se uspokojivého výsledku. Když není k dispozici dostatek testů v sezóně, musíme tyto zkoušky podniknout v prvních volných trénincích - musíme tak čekat vždy minimálně týden, než opět něco zkusíme, takže nikdy není možné udělat potřebný test a udělat úpravy. Je to vlastně kompromisní zkouška, proto trvá tak dlouho. Nikdo nemůže říci, že bychom se flákali. Naši lidé jsou velice odpovědní a situaci zvládnou, potřebují jenom čas," dodává Steiner.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.