Nejde o nic nového, protože už v loňském roce měli Romain Grosjean a Esteban Gutiérrez výhrady k fungování brzd. Po Grand Prix Malajsie došla věc tak daleko, že tým v předposledním závodě v Brazílii vyzkoušel nového dodavatele brzdného systému.
Jenže právě tahle oblast monopostu není místem, kde by se mohlo experimentovat a skákat od jednoho výrobce k druhému. Tým avizoval změnu dodavatele, v testech po Grand Prix Bahrajnu a v prvních dvou volných trénincích v Soči doopravdy vyzkoušel produkt firmy Carbone Industrie, ale poté se vrátil k původnímu dodavateli Brembo, protože vybavení Carbone Industrie se potýkalo s problémem vysokých teplot a nedostatečným chlazením.
"Zjistit příčiny a nalézt jejich řešení, to nějakou dobu potrvá, ale dopracujeme se k němu. Nejde totiž o nijak jednoduchý problém. Každý musí pochopit, že brzdný systém je velice sofistikovaná záležitost. Co se týče Carbone Industries, máme údaje z testů v Bahrajnu a z tréninků v Soči, ale jak se věci jeví, v Barceloně pojedeme s brzdami Brembo. Grosjean je s jejich poslední iterací spokojen, Magnussenovi zase více vyhovují Carbone Industries, protože jejich efekt je lepší - má s nimi zkrátka přiznivější pocit. Musíme ještě s Carbone Industrie nějaký čas pracovat, abychom mohli učinit definitivní závěr. Budu jenom rád, až tuto položku vyškrtneme z našeho seznamu," komentoval situaci manažer týmu Günther Steiner.
Romain Grosjean si pravidelně stěžoval na nedostatky brzd Brembo už během předchozí sezóny. Steiner vidí jednu z příčin v malém počtu sezónních testů, protože složitost brzdných systémů na současných monopostech F1 žádá mnohem delší dobu k nalezení konečného řešení, více, než se očekávalo.
"Pro někoho je ta otázka zdánlivě snadná, proto tvrdí, že nemůže být tak těžké vyřešit problém s brzdami. Ale když vyměníte jednoho výrobce za druhého, narazíte na určité problémy a dokud všechno řádně nevyzkoušíte, nedopracujete se uspokojivého výsledku. Když není k dispozici dostatek testů v sezóně, musíme tyto zkoušky podniknout v prvních volných trénincích - musíme tak čekat vždy minimálně týden, než opět něco zkusíme, takže nikdy není možné udělat potřebný test a udělat úpravy. Je to vlastně kompromisní zkouška, proto trvá tak dlouho. Nikdo nemůže říci, že bychom se flákali. Naši lidé jsou velice odpovědní a situaci zvládnou, potřebují jenom čas," dodává Steiner.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.