Nejde o nic nového, protože už v loňském roce měli Romain Grosjean a Esteban Gutiérrez výhrady k fungování brzd. Po Grand Prix Malajsie došla věc tak daleko, že tým v předposledním závodě v Brazílii vyzkoušel nového dodavatele brzdného systému.
Jenže právě tahle oblast monopostu není místem, kde by se mohlo experimentovat a skákat od jednoho výrobce k druhému. Tým avizoval změnu dodavatele, v testech po Grand Prix Bahrajnu a v prvních dvou volných trénincích v Soči doopravdy vyzkoušel produkt firmy Carbone Industrie, ale poté se vrátil k původnímu dodavateli Brembo, protože vybavení Carbone Industrie se potýkalo s problémem vysokých teplot a nedostatečným chlazením.
"Zjistit příčiny a nalézt jejich řešení, to nějakou dobu potrvá, ale dopracujeme se k němu. Nejde totiž o nijak jednoduchý problém. Každý musí pochopit, že brzdný systém je velice sofistikovaná záležitost. Co se týče Carbone Industries, máme údaje z testů v Bahrajnu a z tréninků v Soči, ale jak se věci jeví, v Barceloně pojedeme s brzdami Brembo. Grosjean je s jejich poslední iterací spokojen, Magnussenovi zase více vyhovují Carbone Industries, protože jejich efekt je lepší - má s nimi zkrátka přiznivější pocit. Musíme ještě s Carbone Industrie nějaký čas pracovat, abychom mohli učinit definitivní závěr. Budu jenom rád, až tuto položku vyškrtneme z našeho seznamu," komentoval situaci manažer týmu Günther Steiner.
Romain Grosjean si pravidelně stěžoval na nedostatky brzd Brembo už během předchozí sezóny. Steiner vidí jednu z příčin v malém počtu sezónních testů, protože složitost brzdných systémů na současných monopostech F1 žádá mnohem delší dobu k nalezení konečného řešení, více, než se očekávalo.
"Pro někoho je ta otázka zdánlivě snadná, proto tvrdí, že nemůže být tak těžké vyřešit problém s brzdami. Ale když vyměníte jednoho výrobce za druhého, narazíte na určité problémy a dokud všechno řádně nevyzkoušíte, nedopracujete se uspokojivého výsledku. Když není k dispozici dostatek testů v sezóně, musíme tyto zkoušky podniknout v prvních volných trénincích - musíme tak čekat vždy minimálně týden, než opět něco zkusíme, takže nikdy není možné udělat potřebný test a udělat úpravy. Je to vlastně kompromisní zkouška, proto trvá tak dlouho. Nikdo nemůže říci, že bychom se flákali. Naši lidé jsou velice odpovědní a situaci zvládnou, potřebují jenom čas," dodává Steiner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.