O tom, zda a za který tým bude Fernando Alonso závodit v sezóně 2018, se rozhodne v létě. Šéfům McLarenu slíbil, že nebude tajně vyjednávat se soupeři, aniž by jim o tom nedal vědět.
Pětatřicetiletý Španěl, který je v padoku považován za jednoho z nejlepších v současném startovním poli, svému týmu slíbil, že nebude vyjednávat se soupeři za jeho zády. Dvojnásobnému mistrovi světa letos vyprší jeho kontrakt, díky němuž si přišel na 40 mil. dolarů (1 mld. Kč) ročně.
McLarenu se v současné době nedaří a kvůli nekonkurenceschopné pohonné jednotce dodávané Hondou patří k nejpomalejším týmům letošní sezóny. Alonso nedokončil kvůli technickým problémům letos zatím ani jeden závod, byť předváděl kvalitní výkony - v Austrálii se držel na 10. a v Číně na 7. pozici.
Španělský pilot potvrdil, že svou smlouvu s britským týmem dodrží a že rozhodnutí o své budoucnosti odloží na léto, s čímž McLaren souhlasí. "Fernando nám řekl, že nebude jednat s nikým jiným, dokud nejdříve nepromluví s námi. S tím jsme spokojení. Je skvělým závodním jezdcem a pracuje opravdu tvrdě. Vztahy jsou dobré," uvádí ředitel Zak Brown.
Alonso se k McLarenu přidal před sezónou 2015, kdy se tým spojil s japonskou Hondou. Protože se jí nepodařilo ani letos postavit dostatečně spolehlivý a výkonný motor, bude pro současné šéfy ambiciózního jezdce zřejmě těžké udržet.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.