O tom, zda a za který tým bude Fernando Alonso závodit v sezóně 2018, se rozhodne v létě. Šéfům McLarenu slíbil, že nebude tajně vyjednávat se soupeři, aniž by jim o tom nedal vědět.
Pětatřicetiletý Španěl, který je v padoku považován za jednoho z nejlepších v současném startovním poli, svému týmu slíbil, že nebude vyjednávat se soupeři za jeho zády. Dvojnásobnému mistrovi světa letos vyprší jeho kontrakt, díky němuž si přišel na 40 mil. dolarů (1 mld. Kč) ročně.
McLarenu se v současné době nedaří a kvůli nekonkurenceschopné pohonné jednotce dodávané Hondou patří k nejpomalejším týmům letošní sezóny. Alonso nedokončil kvůli technickým problémům letos zatím ani jeden závod, byť předváděl kvalitní výkony - v Austrálii se držel na 10. a v Číně na 7. pozici.
Španělský pilot potvrdil, že svou smlouvu s britským týmem dodrží a že rozhodnutí o své budoucnosti odloží na léto, s čímž McLaren souhlasí. "Fernando nám řekl, že nebude jednat s nikým jiným, dokud nejdříve nepromluví s námi. S tím jsme spokojení. Je skvělým závodním jezdcem a pracuje opravdu tvrdě. Vztahy jsou dobré," uvádí ředitel Zak Brown.
Alonso se k McLarenu přidal před sezónou 2015, kdy se tým spojil s japonskou Hondou. Protože se jí nepodařilo ani letos postavit dostatečně spolehlivý a výkonný motor, bude pro současné šéfy ambiciózního jezdce zřejmě těžké udržet.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.