Německý pilot Pascal Wehrlein si prožil v rámci Závodu šampionů ve floridském Miami nepříjemnou chvilku, když kolidoval s Brazilcem Masssou. A přestože to nevypadalo na nějakou vážnou dohru, tak opak je pravdou.
Již v prvním týdnu předsezónních testů nahradil záložní pilot Ferrari Antonio Giovinazzi německého pilota u Sauberu. Wehrlein pak sice jezdil v druhé části testů a v Austrálii odjel první dva tréninky. Nakonec ale musel převzít žezlo Ital, který tak musel absolvovat třetí volný trénink, kvalifikaci i samotnou Grand Prix (12. místo).
Antonio namísto Pascala pojede i tento týden v Číně. Dle Wehrleina je hlavním důvodem ztracená fyzička, kterou se nyní německý pilot snaží nahnat.
"Pro mě je nejdůležitější možnost trénovat, abych byl schopen co nejdříve předvádět 100% výkony,” okomentoval situaci Pascal. “Doufám, že budu dobře připravený na svůj debut s týmem Sauber. Doufejme, že to bude již v Bahrajnu, pokud to stále nepůjde, tak si vezmu čas až do Velké ceny Ruska, aby byla jistota, že budu připravený,” dodal dnes Němec.
Samotná šéfka Sauberu hned po závodě v Melbourne kategoricky odmítala, že by vzniklá situace byla nějakým způsobem plánovaná. Objevovali se totiž spekulace, že za nasazováním Giovinazziho stojí samotné Ferrari, které švýcarské stáji dodává motory. Rozhodně tedy bude zajímavé sledovat, jak celá situace nakonec dopadne a zda náhodou loňský vicemistr GP2 (dnes již Formule 2) neodjede celou sezónu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.