Skupina Volkswagen vysílá na schůzku ohledně úpravy motorových pravidel šéfa automobilky Lamborghini Stefana Domenicaliho, jenž před léty vedl v F1 stáj Ferrari.
Mezinárodní automobilová federace pozvala týmy tento pátek do Paříže na schůzku ohledně budoucích motorů používaných ve Formuli 1 od roku 2021. Dorazí zástupci současných výrobců - Hondy, Ferrari, Mercedesu a Renaultu, ale také automobilky, které ve vrcholné disciplíně motorsportu momentálně nepůsobí.
Za VW nemá dorazit šéf Audi Dieter Gass, jenž bude na závodech Formule E v Mexiku, ale šéf Lamborghini Domenicali, byť německá skupina nemá v dohledné době zájem o návrat do F1 - v současnosti ji více trápí dopady skandálu kolem podvádění s emisemi, tzv. "Dieselgate" aféry. Těžko by nyní před svými akcionáři za skokového nárůstu nákladů na kompenzace obhajovala vstup do drahé F1.
Přesto chce mít neustále přehled o vývoji v královské třídě, aby nezmeškala důležité trendy a mohla být zapojená do rozhovorů, jakmile by vývoj v oblasti motorů nabral příhodný směr. Domenicali má z F1 rozsáhlé zkušenosti, dobré kontakty a nedávno před nástupem k Lamborghini zpracoval pro Audi studii proveditelnosti týkající se vstupu do F1, proto je tím správným mužem pro účast na schůzce svolané do Paříže.
Prezident FIA Jean Todt sice návrat k hlučnějším desetiválcům z minulosti vyloučil, změně se však nebrání: "Uvědomuji si, že jde o citlivou otázku. F1 je vlakovou lodí motorsportu a musí držet krok s technologickým vývojem průmyslu. Na druhé straně to musí být vyvážené, aby sport zůstal udržitelný. Stroje jsou dnes příliš sofistikované." Podle něj jsou moc drahé také současná auta, náklady podle něj ničí závodění. Nelíbí se mu příliš velké rozdíly, jež jsou letos mezi týmy patrné.
Šéf Red Bullu Christian Horner klade v rámci rozhovorů o změnách motorů důraz na zvuk: "Nejlépe znějícím vozem v Melbourne byl 12 let starý Minardi, který měl ve své době nejhůře znějící motor a byl beznadějně nekonkurenceschopný," uvedl na tiskové konferenci v Melbourne.
Částečně s ním souhlasí i sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff: "Když se podíváme na budoucí generaci motorů, tak si myslím, že v minulosti se nekladl na zvuk dostatečný důraz. Pokud bychom tedy dokázali skloubit skvělou, dostupnou technologii s vysokým výkonem a dobrým zvukem, pak bychom opravdu splnili jednu z položek."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.