McLaren je výkonnostně na dně, přesto by dle svého výkonného ředitele stál o prodloužení spolupráce s Fernandem Alonsem, který podle něj může v F1 klidně ještě pět let závodit.
Britský tým zažívá další katastrofální vstup do sezóny, když jejich motorový partner nebyl dostát svým slibům a postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku. Ve Velké ceně Austrálie byl nejpomalejším ze všech: nováček Stoffel Vandoorne byl posledním klasifikovaným pilotem, Alonso musel z technických důvodů odstoupit.
Brown si ale dělá naději, že se situace zlepší a Španěl nejen vydrží až do konce sezóny, ale že je šance na jeho setrvání i v roce 2018: "Je velmi motivovaný a fit. Má před sebou dalších pět let, pokud si to bude přát. Já bych si moc přál, aby zůstal - a podle mě i zůstane, pokud mu dáme [konkurenceschopné] auto."
Alonso však letos dává otevřeně najevo svou frustraci a ostře kritizuje neschopnost Hondy. Jak to výkonný ředitel McLarenu vnímá? "Nikdo nechce vyhrát zoufaleji než Fernando. Chová se však bezvadně. Řekl, co cítí, protože fakta jsou fakta, a on je nejlepším jezdcem na světě."
Honda přiznává, že v oblasti výkonu hodně ztrácí, do dvou měsíců chce ale postavit nový motor, který by měl McLarenu pomoci se posunout do středu pole.
"Rozdíl ve výkonu jsou velké. Abyste výkon zvýšili, tak je nezbytné zvýšit efektivitu spalování. Ale kvůli tomu musíte vyměnit hardware současné pohonné jednotky. Proto vyvíjíme vylepšenou pohonnou jednotku, ale její dokončení zabere nějaký čas. Byl bych rád, kdybychom ji dokončili a ve voze měli do dvou měsíců," uvedl minulý týden její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.