McLaren je výkonnostně na dně, přesto by dle svého výkonného ředitele stál o prodloužení spolupráce s Fernandem Alonsem, který podle něj může v F1 klidně ještě pět let závodit.
Britský tým zažívá další katastrofální vstup do sezóny, když jejich motorový partner nebyl dostát svým slibům a postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku. Ve Velké ceně Austrálie byl nejpomalejším ze všech: nováček Stoffel Vandoorne byl posledním klasifikovaným pilotem, Alonso musel z technických důvodů odstoupit.
Brown si ale dělá naději, že se situace zlepší a Španěl nejen vydrží až do konce sezóny, ale že je šance na jeho setrvání i v roce 2018: "Je velmi motivovaný a fit. Má před sebou dalších pět let, pokud si to bude přát. Já bych si moc přál, aby zůstal - a podle mě i zůstane, pokud mu dáme [konkurenceschopné] auto."
Alonso však letos dává otevřeně najevo svou frustraci a ostře kritizuje neschopnost Hondy. Jak to výkonný ředitel McLarenu vnímá? "Nikdo nechce vyhrát zoufaleji než Fernando. Chová se však bezvadně. Řekl, co cítí, protože fakta jsou fakta, a on je nejlepším jezdcem na světě."
Honda přiznává, že v oblasti výkonu hodně ztrácí, do dvou měsíců chce ale postavit nový motor, který by měl McLarenu pomoci se posunout do středu pole.
"Rozdíl ve výkonu jsou velké. Abyste výkon zvýšili, tak je nezbytné zvýšit efektivitu spalování. Ale kvůli tomu musíte vyměnit hardware současné pohonné jednotky. Proto vyvíjíme vylepšenou pohonnou jednotku, ale její dokončení zabere nějaký čas. Byl bych rád, kdybychom ji dokončili a ve voze měli do dvou měsíců," uvedl minulý týden její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.