Williams bude nejblíž Top 3, odhaduje Steiner. Smedley je opatrný

Guenther Steiner a Gene Haas
Guenther Steiner a Gene Haas, foto: Haas F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 10. března 2017 10:11 10. března 2017 12:05
Sdílej:

Čím blíže je konec náročného osmidenního testovacího programu, tím se stále častěji objevují odhady a prognózy před prvním závodem v australském Melbourne. Výjimkou není ani tým Haas, který si v první části testů vedl velmi nadějně.

Manažer amerického týmu Günther Steiner sice připouští, že je pořád ještě dost nejasné, který tým po testech může být označen za nejlepší a největšího favorita, naznačuje zároveň, že stáje Ferrari, Mercedes a Red Bull po analýze testovacích dat nadále budou mít před ostatními výrazný odstup.

„Mezi špičkou tvořenou třemi týmy a zbytkem startovního pole bude rozdíl jedné až půldruhé vteřiny," svěřil se Steiner se svým odhadem na požádání serveru motorsport.com. Proč tomu tak bude ví dvaapadesátiletý rodák z Merana jistě.

„Jedná se o oblast aerodynamiky, na té musíme pořádně zapracovat. V Austrálii to ještě nebude, ale velké týmy budou mít vždy více prostředků, s tím je třeba počítat. Není žádným překvapením, že z úpravy pravidel vytěžili nejvíc právě u Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Mohou si dovolit další testy, tak to je,“ hodnotí situaci Steiner

Člen stáje Haas se navíc domnívá, že by se s přibývajícími závody zmíněný rozdíl mohl postupně rozrůstat. „Podle mého názoru se asi jenom velice těžko sníží. Spíš si myslím, že se rozdíl buď méně nebo více zvětší, malé týmy tak budou stále více vzadu, protože nebudou stačit,“ obává se Steiner.

Williams je první na tahu

Střed pole zůstane nejspíš hodně sevřený, ale Steiner v tuto chvíli neumí a možná ani nechce odhadnout, na jaké pozici se bude pohybovat jeho tým. Podle jeho názoru se nejvíc špičkové trojici může přiblížit tým Williams.

„V naší velké skupině se mi Williams jeví jako o něco lepší, ale na potvrzení něčeho takového si musíme ještě nějakou chvíli počkat,“ tvrdí Steiner a odvolává se na skutečnost, že Williams jeden den dokáže atakovat špici a bojovat se zmíněnou trojicí, další den pak skončí na posledních místech.

K tomu se vyjadřuje i šéf výkonnosti Rob Smedley, který chce být v prognózách, týkajících se vlastního týmu, opravdu hodně opatrný. Podle jeho mínění potenciál možného rozvoje všech týmů umožňuje rychlou změnu poměru sil – a to i mezi testy a prvním závodem.

„Co můžeme z tohoto týdne získat je co největší počet kilometrů, proto se snažíme udělat 160 kol denně. V tomto okamžiku se nezdá, že by s vozem byly nějaké problémy, ať z hlediska výkonu nebo jakéhokoli jiného úhlu pohledu. Z toho máme radost. Už dříve jsem řekl, že není důležité, kde se nacházíme v této chvíli, protože změny mohou nastat pro nás i naše konkurenty, jakmile se nějaký problém objeví. Takže si myslím, že hlavní věc je nadále vůz vyvíjet, jak jen to půjde,“ domnívá se Smedley.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.