Čím blíže je konec náročného osmidenního testovacího programu, tím se stále častěji objevují odhady a prognózy před prvním závodem v australském Melbourne. Výjimkou není ani tým Haas, který si v první části testů vedl velmi nadějně.
Manažer amerického týmu Günther Steiner sice připouští, že je pořád ještě dost nejasné, který tým po testech může být označen za nejlepší a největšího favorita, naznačuje zároveň, že stáje Ferrari, Mercedes a Red Bull po analýze testovacích dat nadále budou mít před ostatními výrazný odstup.
„Mezi špičkou tvořenou třemi týmy a zbytkem startovního pole bude rozdíl jedné až půldruhé vteřiny," svěřil se Steiner se svým odhadem na požádání serveru motorsport.com. Proč tomu tak bude ví dvaapadesátiletý rodák z Merana jistě.
„Jedná se o oblast aerodynamiky, na té musíme pořádně zapracovat. V Austrálii to ještě nebude, ale velké týmy budou mít vždy více prostředků, s tím je třeba počítat. Není žádným překvapením, že z úpravy pravidel vytěžili nejvíc právě u Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Mohou si dovolit další testy, tak to je,“ hodnotí situaci Steiner
Člen stáje Haas se navíc domnívá, že by se s přibývajícími závody zmíněný rozdíl mohl postupně rozrůstat. „Podle mého názoru se asi jenom velice těžko sníží. Spíš si myslím, že se rozdíl buď méně nebo více zvětší, malé týmy tak budou stále více vzadu, protože nebudou stačit,“ obává se Steiner.
Williams je první na tahuStřed pole zůstane nejspíš hodně sevřený, ale Steiner v tuto chvíli neumí a možná ani nechce odhadnout, na jaké pozici se bude pohybovat jeho tým. Podle jeho názoru se nejvíc špičkové trojici může přiblížit tým Williams.
„V naší velké skupině se mi Williams jeví jako o něco lepší, ale na potvrzení něčeho takového si musíme ještě nějakou chvíli počkat,“ tvrdí Steiner a odvolává se na skutečnost, že Williams jeden den dokáže atakovat špici a bojovat se zmíněnou trojicí, další den pak skončí na posledních místech.
K tomu se vyjadřuje i šéf výkonnosti Rob Smedley, který chce být v prognózách, týkajících se vlastního týmu, opravdu hodně opatrný. Podle jeho mínění potenciál možného rozvoje všech týmů umožňuje rychlou změnu poměru sil – a to i mezi testy a prvním závodem.
„Co můžeme z tohoto týdne získat je co největší počet kilometrů, proto se snažíme udělat 160 kol denně. V tomto okamžiku se nezdá, že by s vozem byly nějaké problémy, ať z hlediska výkonu nebo jakéhokoli jiného úhlu pohledu. Z toho máme radost. Už dříve jsem řekl, že není důležité, kde se nacházíme v této chvíli, protože změny mohou nastat pro nás i naše konkurenty, jakmile se nějaký problém objeví. Takže si myslím, že hlavní věc je nadále vůz vyvíjet, jak jen to půjde,“ domnívá se Smedley.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.