Francouzská automobilka připravuje druhou generaci systému pro rekuperace energie (ERS), který je součástí radikálně přepracové pohonné jednotky Renaultu. Blíže o ní pohovořil ředitel Cyril Abiteboul.
Výrobce pohonných jednotek, který se šampionátu F1 účastní s vlastním vozem, dospěl k názoru, že vývojový cyklus stávajícího motoru provozovaného v posledních třech letech dosáhl konečného bodu potenciálního rozvoje. Od prvních testů v Barceloně nás dělí doba jen o něco málo delší než měsíc, proto se Cyril Abiteboul rozhodl seznámit příznivce F1 s podrobnostmi očekávané pohonné jednotky.
"Chceme letos potvrdit trend obratu na poli motorů. Loňský rok byl opravdu fantastický, teď ho musíme potvrdit. Budeme mít zcela nové řešení vnitřního spalování a také poprvé představíme druhou generaci ERS," naznačil záměry Renaultu Abiteboul. Vedle agregátů pro vlastní stáj budou dalšími odběrateli Toro Rosso a Red Bull.
Změny systému ERS jsou výsledkem bližších vztahů s Infiniti - už loni byl určitý počet inženýrů společnosti dislokován, aby se podílel na transferu technologií. V praxi to znamená, že Renault ustoupil od outsourcingu vlastního systému a rozvinul "domácí" spolupráci v rámci spojení Renault-Nissan. V konečném důsledku tak bylo dosaženo rychlejšího pokroku a lepší kontroly nad výsledným produktem. Infiniti byl v sezóně 2015 titulárním sponzorem Red Bullu, ale jeho spolupráce s Renaultem znamenala změnu přístupu k F1.
"Upřímně řečeno chápu situaci jako začátek nového vztahu. V loňském roce probíhala spolupráce v jisté míře uspěchaně, i když Infiniti měl dobrou přípravu - v některých případech šlo pouze o transfer mezi tím, co bylo součástí kooperace Red Bullu a Renault Sport. Ale to ostatní jsou stavební kameny - bloky, o kterých smýšlím jako o zdravém základu pro budoucích 5 až 10 let. To je časový horizont, o němž musíme v souvislosti s F1 uvažovat," pokračuje Abiteboul.
Třebaže Renault v poslední době neměl s ERS výrazné problémy a co do výkonnosti je svým způsobme spokojen, Abiteboul je pevně přesvědčen, že existují oblasti, ve který je stále možné prokázat větší výkonností zisk.
"Existuje velká spousta aspektů, které je nutno pečlivě probrat - hmotnost, nároky na chlazení, zaměření na určité podmínky, mezi nimiž hrají roli i ty klimatické. Je pár věcí, které se tváří jako druhéřadé, ale ve Formuli 1 nic takového neexistuje. Jakmile jste dosáhli vrcholu, což může být MGU poskytující 120 kW, neustále musíte přemýšlet o extra prvcích, pokud chcete úspěšně zdolat jako tým cestu na vrchol," dodává Abiteboul.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.