Roky bohužel nejdou zastavit a někdejší velikáni závodní tratě je neúprosně pociťují. Je to i případ velkého mistra volantu, špičkového pilota a gentlemana závodních tratí, který se čtyřikrát stal vicemistrem světa.
V loňském roce, přesněji 17. září, oslavil sir Stirling Crawford Moss již 87. narozeniny. I na svůj věk je stále plný elánu a nenechává si uniknout některé podniky F1. Bohužel 22. prosince byl hospitalizován v Singapuru kvůli vážné infekci dýchacích cest. Jak informoval jeho mluvčí, došlo k určitým komplikacím.
"Zotavení neprobíhalo tak rychle a úspěšně, jak by si pacient přál. Nicméně jeho zdravotní stav se nadále zlepšuje a lékaři jej v současné době považují za stabilní. Sir Stirling je ve velmi dobré náladě a nejvíc lituje skutečnosti, že se nemohl s přáteli zúčastnit vánoční plavby. Personál nemocnice v Singapuru je na špičkové úrovni a odborníci, lékaři, zdravotní sestry, terapeuti a zaměstnanci nemohou být lepší. Lady Mossová uvedla, že si nemohla přát lepší vybavení či kvalifikovanější lékařský tým," uvedl zdroj blízký Mossově rodině. Podle něj Moss se svou ženou hodlá v Singapuru zůstat, dokud se plně nezotaví, pak zváží návrat do Velké Británie.
Stirling Moss strávil v F1 jedenáct sezón mezi roky 1951-1961, vyhrál 16 Grand Prix a čtyřikrát skončil na stříbrném stupínku celkové klasifikace. Měl ve své kariéře smůlu, že mu byl soupeřem legendární "Maestro" Juan Manuel Fangio. Moss měl nejblíže k titulu po Fangiově odchodu v roce 1958, kdy zaostal za vítězným Mike Hawthornem o jediný bod. Jeho kariéru v F1 ukončila vážná nehoda v nemistrovském závodě Glover Cup v Goodwoodu 1962. I když se po ní pokusil o návrat na trať, jeho někdejší reakce byly kvůli havárii omezeny, proto se rodák z West Kensingtonu rozhodl F1 opustit.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.