Roky bohužel nejdou zastavit a někdejší velikáni závodní tratě je neúprosně pociťují. Je to i případ velkého mistra volantu, špičkového pilota a gentlemana závodních tratí, který se čtyřikrát stal vicemistrem světa.
V loňském roce, přesněji 17. září, oslavil sir Stirling Crawford Moss již 87. narozeniny. I na svůj věk je stále plný elánu a nenechává si uniknout některé podniky F1. Bohužel 22. prosince byl hospitalizován v Singapuru kvůli vážné infekci dýchacích cest. Jak informoval jeho mluvčí, došlo k určitým komplikacím.
"Zotavení neprobíhalo tak rychle a úspěšně, jak by si pacient přál. Nicméně jeho zdravotní stav se nadále zlepšuje a lékaři jej v současné době považují za stabilní. Sir Stirling je ve velmi dobré náladě a nejvíc lituje skutečnosti, že se nemohl s přáteli zúčastnit vánoční plavby. Personál nemocnice v Singapuru je na špičkové úrovni a odborníci, lékaři, zdravotní sestry, terapeuti a zaměstnanci nemohou být lepší. Lady Mossová uvedla, že si nemohla přát lepší vybavení či kvalifikovanější lékařský tým," uvedl zdroj blízký Mossově rodině. Podle něj Moss se svou ženou hodlá v Singapuru zůstat, dokud se plně nezotaví, pak zváží návrat do Velké Británie.
Stirling Moss strávil v F1 jedenáct sezón mezi roky 1951-1961, vyhrál 16 Grand Prix a čtyřikrát skončil na stříbrném stupínku celkové klasifikace. Měl ve své kariéře smůlu, že mu byl soupeřem legendární "Maestro" Juan Manuel Fangio. Moss měl nejblíže k titulu po Fangiově odchodu v roce 1958, kdy zaostal za vítězným Mike Hawthornem o jediný bod. Jeho kariéru v F1 ukončila vážná nehoda v nemistrovském závodě Glover Cup v Goodwoodu 1962. I když se po ní pokusil o návrat na trať, jeho někdejší reakce byly kvůli havárii omezeny, proto se rodák z West Kensingtonu rozhodl F1 opustit.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.