Pascal Wehrlein se rozpovídal o svém jednání s Force Indií. Tým prý si nevybral Ocona z výkonnostních důvodů. Šlo hlavně o nějaké osobní záležitosti.
Německý pilot neměl vůbec špatnou sezónu vzhledem k podmínkám, ve kterých musel jezdit. S vozem týmu Manor byl schopen zajet 10. místo při Velké ceně Rakouska a až do Brazílie, tak jeho stáj byla před Sauberem, který byl zachráněn devátým místem Felipeho Nasra na pro něj domácím okruhu Interlagos.
Po přestupu Hülkengerga to vypadalo, že právě Wehrlein nastoupí po boku Sergia Peréze za Force Indii. Bylo tak celkem překvapení, když byl do čtvrtého nejlepšího týmu letošní sezóny vybrán nováček Esteban Ocon, který se v sedačce Manoru ohřál pouze pár měsíců, naostro totiž jezdil teprve od GP Belgie, kdy vystřídal Harjanta.
V současné chvíli je Pascalova budoucnost ve hvězdách a možná ještě bude rád, že sedačku u Force Indie nezískal. Spekuluje se totiž o tom, že by mohl jezdit za Stříbrné šípy nebo by mohl alespoň nahradit Bottase u Williamsu, pokud by Mercedes sáhl po zkušenějším Finovi. V neposlední řadě pak prý probíhá jednání se Sauberem, které ale bylo po odchodu Rosberga z F1 pozastaveno.
Německý pilot nyní přibližuje okolnosti ohledně neuskutečněného přestupu do stáje Force India, které se dozvěděl na schůzce po podepsání smlouvy s Oconem. "Chtěl jsem se z té situace poučit. Nešel jsem tam s úmyslem mluvit naštvaně a být nepříjemný. Nyní znám důvody a je lehké to změnit. Nemělo to nic do činění s mou výkonností. Prostě si myslí, že Esteban je pro ně lepší volba. Nic víc. Rozhodnutí prý nebylo učiněno na základě mých výkonů, ale mělo to spíše osobní rovinu."
Wehrlein věří, že se z nově získaných informací poučí a bude se moci lépe zaměřit na svou budoucnost - třeba u Manoru. "Budu se snažit jezdit co nejlépe, abych zajistil, že jsou všichni spokojení. Něco se stalo při testech a oni z toho nebyli zrovna nadšení. Nemůžu to změnit, tak se z toho chci prostě poučit a v budoucnu vše budu dělat lépe."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.