Německý pilot Manoru Pascal Wherlein byl značně zklamán po oznámení Estebana Ocona jakožto druhého jezdce Force Indie. Vedení týmu ale říká, že pro Pascala není nic ztraceno.
Pascal Wehrein nakonec nepovýšil a příští rok bude s největší pravděpodobností pokračovat v juniorce Mercedesu. Wehrlein byl horkým adeptem na post kolegy Sergia Peréze, s Force Indií prý i probíhala nějaká jednání.
Nakonec ale sedačku získal jeho týmový kolega Esteban Ocon, u kterého to vypadalo na povýšení k týmu francouzské automobilky Renault. Ocon u Manoru aktivně jezdí teprve od Belgické grand prix, kdy nahradil Ria Haryanta, který si svou sedačku neudržel kvůli finančním problémům.
Zástupce šéfa Force Indie, Bob Frenley, pro Autosport prozradil, že za rozhodnutím nebylo nic osobního. Pascal prý na post pilota výkonnostně měl, ale tým se rozhodl upřednostnit francouzského mladíka.
"Co se týče Pascala, tak je to velmi příjemný a zdvořilý kluk. Pokud se podíváte na některé články, tak je vidět, že spíše hledá rady a řešení, než aby byl vůči nám kritický. Myslím si, že je velmi talentovaný. Prostě jsme si ale vybrali jiného pilota. Vůbec to ale neznamená, že by před sebou ještě neměl velkou budoucnost v F1," okomentoval situaci Frenley.
Ocon měl v Brazílii dobře rozjetý závod a už už to vypadalo, že by mohl přivést týmu nějaké body, ale v posledním kole to nedopadlo. Pro zástupce šéfa Force Indie je to ale dobrý ukazatel a potvrzuje to prý správnost jejich rozhodnutí.
"Nepotřebujeme se přesvědčovat o jeho schopnostech. Myslím si, že je velkým talentem a nás těší, že je součástí týmu. V Brazílii jsem spíše doufal v Nika, že by mohl přivést pódiový výsledek. To by byla taková třešnička na dortu, ale nevyšlo to," zakončil Frenley.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.