Německý pilot Manoru Pascal Wherlein byl značně zklamán po oznámení Estebana Ocona jakožto druhého jezdce Force Indie. Vedení týmu ale říká, že pro Pascala není nic ztraceno.
Pascal Wehrein nakonec nepovýšil a příští rok bude s největší pravděpodobností pokračovat v juniorce Mercedesu. Wehrlein byl horkým adeptem na post kolegy Sergia Peréze, s Force Indií prý i probíhala nějaká jednání.
Nakonec ale sedačku získal jeho týmový kolega Esteban Ocon, u kterého to vypadalo na povýšení k týmu francouzské automobilky Renault. Ocon u Manoru aktivně jezdí teprve od Belgické grand prix, kdy nahradil Ria Haryanta, který si svou sedačku neudržel kvůli finančním problémům.
Zástupce šéfa Force Indie, Bob Frenley, pro Autosport prozradil, že za rozhodnutím nebylo nic osobního. Pascal prý na post pilota výkonnostně měl, ale tým se rozhodl upřednostnit francouzského mladíka.
"Co se týče Pascala, tak je to velmi příjemný a zdvořilý kluk. Pokud se podíváte na některé články, tak je vidět, že spíše hledá rady a řešení, než aby byl vůči nám kritický. Myslím si, že je velmi talentovaný. Prostě jsme si ale vybrali jiného pilota. Vůbec to ale neznamená, že by před sebou ještě neměl velkou budoucnost v F1," okomentoval situaci Frenley.
Ocon měl v Brazílii dobře rozjetý závod a už už to vypadalo, že by mohl přivést týmu nějaké body, ale v posledním kole to nedopadlo. Pro zástupce šéfa Force Indie je to ale dobrý ukazatel a potvrzuje to prý správnost jejich rozhodnutí.
"Nepotřebujeme se přesvědčovat o jeho schopnostech. Myslím si, že je velkým talentem a nás těší, že je součástí týmu. V Brazílii jsem spíše doufal v Nika, že by mohl přivést pódiový výsledek. To by byla taková třešnička na dortu, ale nevyšlo to," zakončil Frenley.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.