Pozice Estebana Gutiérreze v Haasu je nahnutá, tým za něj aktivně hledá náhradu, kterou může být Kevin Magnussen.
Haas je s Estebanem Gutiérrezem dlouhodobě nespokojený. Zatímco jeho týmový kolega Grosjean nasbíral do týmové kasičky už 29 bodů, Mexičan nepřispěl ani jedním. Má za sebou jen dlouhou šňůru jedenáctých míst. Navíc je často kritizován soupeři, že neumí uhýbat při modrých vlajkách. Už dlouho se objevují spekulace, že jej Haas chce vyměnit za jiného jezdce. Jeho rozhodnutí však prý aktivně ovlivňuje Ferrari, které chce Mexičana v týmu i pro další sezonu.
Ferrari má v Haasu určitý vliv, je jeho dodavatelem motorů a těsně spolu spolupracují ve vývoji. Tohoto spojení si jsou vědomi i piloti a berou Haas jako předstupeň před vstupem do Ferrari. Po další sezoně se praděpodobně uvolní sedačka po Kimim Räikkönenovi. A je zde velká šance, že tým sáhne právě po jednom z pilotů Haasu.
Horkým kandidátem na Gutiérrezovu pozici je Kevin Magnussen. Ten podle Motorsport.com dostal nabídku na dvouletou smlouvu s Haasem. Dán má ale také velmi těžké rozhodování. Renault dělá na přestupovém kolotoči problémy a své piloty ještě neoznámil a v brzské době oznámit ani nehodlá. I když si Palmer s Magnussenem stěžují, nic nezmůžou.
V případě Magnussena tým zašel tak daleko, že mu na Dána vypršela i opce. Tu si sice ještě prodloužil, ale i prodloužená doba vypršela. To znamená, že je Magnussen oficiálně volný, i když je stále horkým kandidátem na sedačku v Renaultu.
Magnussen se tedy může dostat do velmi výhodné pozice, kdy se on sám bude rozhodovat mezi dvěma týmy. Otázkou však zůstává, kdy (pokud vůbec) mu přijde nabídka od Renaultu. Je možné, že tou dobou už bude upsaný Haasu a francouzský tým bude muset hledat náhradu. Perličkou na celé situaci zůstává fakt, že se vše odehrává při Gutiérrezově domácím závodě v Mexiku.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.