Pozice Estebana Gutiérreze v Haasu je nahnutá, tým za něj aktivně hledá náhradu, kterou může být Kevin Magnussen.
Haas je s Estebanem Gutiérrezem dlouhodobě nespokojený. Zatímco jeho týmový kolega Grosjean nasbíral do týmové kasičky už 29 bodů, Mexičan nepřispěl ani jedním. Má za sebou jen dlouhou šňůru jedenáctých míst. Navíc je často kritizován soupeři, že neumí uhýbat při modrých vlajkách. Už dlouho se objevují spekulace, že jej Haas chce vyměnit za jiného jezdce. Jeho rozhodnutí však prý aktivně ovlivňuje Ferrari, které chce Mexičana v týmu i pro další sezonu.
Ferrari má v Haasu určitý vliv, je jeho dodavatelem motorů a těsně spolu spolupracují ve vývoji. Tohoto spojení si jsou vědomi i piloti a berou Haas jako předstupeň před vstupem do Ferrari. Po další sezoně se praděpodobně uvolní sedačka po Kimim Räikkönenovi. A je zde velká šance, že tým sáhne právě po jednom z pilotů Haasu.
Horkým kandidátem na Gutiérrezovu pozici je Kevin Magnussen. Ten podle Motorsport.com dostal nabídku na dvouletou smlouvu s Haasem. Dán má ale také velmi těžké rozhodování. Renault dělá na přestupovém kolotoči problémy a své piloty ještě neoznámil a v brzské době oznámit ani nehodlá. I když si Palmer s Magnussenem stěžují, nic nezmůžou.
V případě Magnussena tým zašel tak daleko, že mu na Dána vypršela i opce. Tu si sice ještě prodloužil, ale i prodloužená doba vypršela. To znamená, že je Magnussen oficiálně volný, i když je stále horkým kandidátem na sedačku v Renaultu.
Magnussen se tedy může dostat do velmi výhodné pozice, kdy se on sám bude rozhodovat mezi dvěma týmy. Otázkou však zůstává, kdy (pokud vůbec) mu přijde nabídka od Renaultu. Je možné, že tou dobou už bude upsaný Haasu a francouzský tým bude muset hledat náhradu. Perličkou na celé situaci zůstává fakt, že se vše odehrává při Gutiérrezově domácím závodě v Mexiku.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.