Závodní ředitel Manor Dave Ryan prozradil, že se ve zbytku sezóny nebudou zaměřovat jen na obranu před Sauberem, který je chce zoufale předstihnout, ale že se budou snažit porazit Renault, který je v šampionátu před nimi.
Renault na body dosáhl letos pouze jednou - to když Kevin Magnussen dojel v Soči na sedmém místě. Manoru se podařilo skórovat zásluhou Pascala Wehrleina v Rakousku, zatímco Sauber na podobný úspěch stále čeká. I když pro Manor představuje lukrativní desátá splnění předsezónního cíle, nehodlá se s tím spokojit.
Podle Ryana si chce vyšlápnout na silnějšího soupeře před sebou: "Ani se tak moc neohlížíme na Sauber, pokukujeme také po Renaultu. Trápí se a naším úkolem je porazit každého, koho můžeme - to je naším cílem."
"Věc se má tak, že Sauber v současné době konzistentně porážíme, ale Renault neodvádí moc dobrou práci. Mají očividné problémy, které řeší. Proto se zaměřujeme na ně a na kohokoliv, kdo nám přijde do cesty," pokračuje pro F1i směle Ryan.
I když se všechny týmy již věnují přípravám příštích vozů, tak zbytek sezóny podle něj úplně nevypouštějí: "Všichni se snažíme, všechny týmy zoufale dělají, co můžou. A já jsem si jistý tím, že kdybych byl u Sauberu nebo u Renaultu, tak bych tam seděl a říkal si: 'Hrome, co musíme udělat teď? Jak to provedeme či ono?' Každý tým na kterékoliv pozici jde do každého závodu s tím, že přemýšlí a věří, jak odjet lepší závod než ten minule."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.