Ferrari uplynulý víkend na Hockenheimringu uspořádalo tradiční Závodní dny (Racing Days), kterých se zúčastnil také Sebastian Vettel. Před 7 000 diváky předvedl v neděli parádní show s monopostem F2012. Na dráze však byly k vidění také jiné zajímavé vozy.
V neděli vystřelil Vettel chystající se na Velkou cenu Singapuru ze startovního roštu a po rychlém kole zamířil k mechanikům do boxů, kteří předvedli několik velmi rychlých zastávek s výměnou kol. Sebastian s Ferrari na dráze prudce zrychloval, brzdil a neodpustil si také pálení pneumatik a smyky. Po adrenalinové půlhodině diváci zamířili do padoku, aby se se svým oblíbeným pilotem vyfotili a získali jeho autogram.
Kromě monopostu F2012 byli k vidění i starší kousky, jež kdysi řídil Michael Schumacher: přes 300 km/h se proháněly F2002, F2003-GA nebo i 248 F1, s nímž Němec málem získal svůj osmý titul - tehdy se ale nakonec radoval Fernando Alonso. Samozřejmě nechyběli ani vozy ze Španělovy éry u Scuderie: F10 či F150° Italia z roku 2011.
Své příznivce si našlo také představení vozu FXX K, jehož hybridní pohonná jednotka vycházející z technologií z F1 dosahuje výkonu 1050 koní. V12 motor o objemu 6 litrů se stará o 860 koní, dalších 190 koní vytváří elektromotor.
Fotogalerie z Ferrari Racing Days 2016:
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.