Nico Rosberg se až příští týden dozví, jestli bude muset v Maďarsku použít novou převodovku po problémech, které prožil minulý víkend v závěru Velké ceny Británie.
Šest kol před koncem závodu se zasekl na sedmém rychlostním stupni, poté se svým inženýrem hovořil o tom, jak problém vyřešit. Kvůli nepovoleným instrukcím dostal 10 trestných sekund a propadl se za Maxe Verstappena. Jak to ale s jeho převodovkou, která musí vydržet šest závodů, bude dále?
Nico již v Rakousku dostal penalizace pěti míst na startovním roštu za její nepovolenou výměnu po selhání zavěšení v tréninku. S tou současnou tedy teoreticky musí vydržet ještě 4 podniky. Pokud by se ukázalo, že je poškozená, dostal by na roštu v Maďarsku, kde se předjíždí velmi obtížně, další trest.
Jenže bližší informace o jejím stavu se Mercedes dozví až v místě příštího závodu. Jakmile je totiž převodovka poprvé využita, FIA ji zapečetí, aby nemohly být vyměněny důležité pohyblivé části nebo aby nemohla být přestavěna.
Německý tým ji bude moci na Hungaroringu detailně analyzovat pod dohledem FIA. Pravidla mu umožňují beztrestně vyměnit převody a posuvníky za díly stejné specifikace (kromě redukčních a koncových převodů).
Do té doby může zatím provést pouze vizuální kontrolu. Při prvotním ohledání převodovky ze Silverstone Mercedes na žádnou větší závadu zatím ale nepřišel.
Závodní cyklus převodovek v Silverstone:
#F1 #BritishGP Drivers GEARBOX cycles - @LewisHamilton, @Dany_Kvyat, #Vettel have taken fresh gearbox, no penalties pic.twitter.com/TAmuPNawm4
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 8, 2016
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.