Pomalu se blíží Grand Prix, které byl přidělen evropský statut, a s ním se rojí prognózy jednotlivých týmů. Ty mohou mít samozřejmě strategický charakter, ale nářek poradce týmu Red Bull zní pět dní před závodem opravdově.
Na šestikilometrovém okruhu s rovinkou dlouhou přes dva kilometry (i když v pravém slova smyslu o přímý úsek nejde) se představí týmy F1 už tento týden. Příprava na závod je s ohledem na specifika trati velice pečlivá a už se ozývá první nářek z týmů, které cítí na trati prolínající starou městskou část s moderními úseky jistou nevýhodu.
Renault provedl změny na pohonné jednotce, která v poslední specifikaci přinesla týmům poháněným tímto motorem časový zisk v podobně půl vteřiny na kolo. Red Bull této výhody dokázal využít na tratích ve Španělsku a Monaku (bez ohledu na problémy soupeřů) a posílil své pozice i v Kanadě, trati mimořádně citlivé na výkon. Před evropskou Grand Prix je ale poradce týmu dr. Helmut Marko krajně pesimistický.
"Mimořádně dlouhá rovinka nám nebude vyhovovat. Naše počítačové simulace prokázaly, že na ní budeme ztrácet až 1,2 vteřiny na kolo. Taková ztráta se v zatáčkách nedá nahnat, i kdybychom měli bůjvíjak dobré auto. Nicméně chceme doufat, že budeme prohánět Mercedesy a dál zůstaneme na stejné úrovni jako Ferrari," hodnotí v předzávodním výhledu možnosti Red Bullu Marko.
Bývalý pilot F1 a vítěz 24 hodin Le Mans (na Porsche 917K v roce 1971 s Holanďanem Gijs van Lennepem) naříkal po Grand Prix Kanady, kde podle něj oba piloti týmu doplatili na chladnější podmínky, které bránily Ricciardovi a Verstappenovi zahřát pneumatiky na optimální teplotu. Podle něj také Ricciardo doplatil na "vyjetí" virtuálního safety caru na trať, protože v té chvíli byl rychlejší než Verstappen a mohl ho zdolat. O možnosti výměny pořadí už informoval Christian Horner (čtěte zde).
Marko nakonec podpořil Hornerův názor a ocenil Verstappenův výkon, který mu vynesl 4. místo. "Způsob, jakým uhájil svou pozici, byl jistě vrcholem celého závodu. Těžko mohl něco udělat lépe," konstatoval Marko.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.