Marko je zděšen počítačovou simulací před GP Evropy v Baku

Letecký pohled na centrum Baku, na jehož nábřeží se nachází zmíněná rovinka
Letecký pohled na centrum Baku, na jehož nábřeží se nachází zmíněná rovinka, foto: www.bakucitycircuit.com
Robert RoBertino Pavelka 14. června 2016 17:25
Sdílej:

Pomalu se blíží Grand Prix, které byl přidělen evropský statut, a s ním se rojí prognózy jednotlivých týmů. Ty mohou mít samozřejmě strategický charakter, ale nářek poradce týmu Red Bull zní pět dní před závodem opravdově.

Na šestikilometrovém okruhu s rovinkou dlouhou přes dva kilometry (i když v pravém slova smyslu o přímý úsek nejde) se představí týmy F1 už tento týden. Příprava na závod je s ohledem na specifika trati velice pečlivá a už se ozývá první nářek z týmů, které cítí na trati prolínající starou městskou část s moderními úseky jistou nevýhodu.

Renault provedl změny na pohonné jednotce, která v poslední specifikaci přinesla týmům poháněným tímto motorem časový zisk v podobně půl vteřiny na kolo. Red Bull této výhody dokázal využít na tratích ve Španělsku a Monaku (bez ohledu na problémy soupeřů) a posílil své pozice i v Kanadě, trati mimořádně citlivé na výkon. Před evropskou Grand Prix je ale poradce týmu dr. Helmut Marko krajně pesimistický.

"Mimořádně dlouhá rovinka nám nebude vyhovovat. Naše počítačové simulace prokázaly, že na ní budeme ztrácet až 1,2 vteřiny na kolo. Taková ztráta se v zatáčkách nedá nahnat, i kdybychom měli bůjvíjak dobré auto. Nicméně chceme doufat, že budeme prohánět Mercedesy a dál zůstaneme na stejné úrovni jako Ferrari," hodnotí v předzávodním výhledu možnosti Red Bullu Marko.

Bývalý pilot F1 a vítěz 24 hodin Le Mans (na Porsche 917K v roce 1971 s Holanďanem Gijs van Lennepem) naříkal po Grand Prix Kanady, kde podle něj oba piloti týmu doplatili na chladnější podmínky, které bránily Ricciardovi a Verstappenovi zahřát pneumatiky na optimální teplotu. Podle něj také Ricciardo doplatil na "vyjetí" virtuálního safety caru na trať, protože v té chvíli byl rychlejší než Verstappen a mohl ho zdolat. O možnosti výměny pořadí už informoval Christian Horner (čtěte zde).

Marko nakonec podpořil Hornerův názor a ocenil Verstappenův výkon, který mu vynesl 4. místo. "Způsob, jakým uhájil svou pozici, byl jistě vrcholem celého závodu. Těžko mohl něco udělat lépe," konstatoval Marko.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.