Lewis Hamilton popisuje počáteční okamžiky Velké cene Kanady, kdy ho před první zatáčkou pohodlně předjel Sebastian Vettel.
Čím to, že vítěz závodu tak špatně odstartoval? "Jo, start byl... nechápu to. Tentokrát tomu vážně nerozumím, protože při tréninky byly dobré, zaváděcí kolo bylo úžasné. Pustil jsem spojku a ta věc se rozjela perfektně. Jo, zastavil jsem, provedl normální proceduru, uvolnil jsem spojku a zkrátka to vůbec nejelo. Fakt netuším, co se stalo..." kroutí hlavou Hamilton.
V první zatáčce pak ještě došlo k tvrdému souboji i kontaktu s jeho týmovým kolegou Nicem Rosbergem: "Ty pneumatiky, ultra-měkké - Sebastian je v prvním kole hned zahřál, já jsem neměl žádnou přilnavost. Když jsem se dostal do první zatáčky, bojoval jsem s nedotáčivostí, která trvala po zbytek kola."
"Myslím, že ostatní byli také na špičkách, ale mezi mnou a Nicem to bylo velmi těsné, což nebylo záměrné. Naštěstí ale žádné z našich aut nebylo poškozené," vysvětluje Hamilton svůj manévr v první zatáčce.
Rosberg ho ale nesl dosti nelibě: "Sebastian měl skvělý start, já ho měl celkem slušný a Lewis opravdu mizerný. Byl jsem na vnějšku. V Barceloně jsem Lewis zvnějšku objel a docela dobře to fungovalo."
"Dnes jsem zkoušel totéž a on sáhl po skutečně tvrdém závodním manévru, dotkli jsme se a byl jsem mimo. Byl jsem v tu chvíli hodně naštvaný, ale to už je závodění. Mou práci je zajistit, abych příště byl po takovém souboji před ním," dodává odhodlaně Rosberg.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.