Lewis Hamilton popisuje počáteční okamžiky Velké cene Kanady, kdy ho před první zatáčkou pohodlně předjel Sebastian Vettel.
Čím to, že vítěz závodu tak špatně odstartoval? "Jo, start byl... nechápu to. Tentokrát tomu vážně nerozumím, protože při tréninky byly dobré, zaváděcí kolo bylo úžasné. Pustil jsem spojku a ta věc se rozjela perfektně. Jo, zastavil jsem, provedl normální proceduru, uvolnil jsem spojku a zkrátka to vůbec nejelo. Fakt netuším, co se stalo..." kroutí hlavou Hamilton.
V první zatáčce pak ještě došlo k tvrdému souboji i kontaktu s jeho týmovým kolegou Nicem Rosbergem: "Ty pneumatiky, ultra-měkké - Sebastian je v prvním kole hned zahřál, já jsem neměl žádnou přilnavost. Když jsem se dostal do první zatáčky, bojoval jsem s nedotáčivostí, která trvala po zbytek kola."
"Myslím, že ostatní byli také na špičkách, ale mezi mnou a Nicem to bylo velmi těsné, což nebylo záměrné. Naštěstí ale žádné z našich aut nebylo poškozené," vysvětluje Hamilton svůj manévr v první zatáčce.
Rosberg ho ale nesl dosti nelibě: "Sebastian měl skvělý start, já ho měl celkem slušný a Lewis opravdu mizerný. Byl jsem na vnějšku. V Barceloně jsem Lewis zvnějšku objel a docela dobře to fungovalo."
"Dnes jsem zkoušel totéž a on sáhl po skutečně tvrdém závodním manévru, dotkli jsme se a byl jsem mimo. Byl jsem v tu chvíli hodně naštvaný, ale to už je závodění. Mou práci je zajistit, abych příště byl po takovém souboji před ním," dodává odhodlaně Rosberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.