Lewis Hamilton popisuje počáteční okamžiky Velké cene Kanady, kdy ho před první zatáčkou pohodlně předjel Sebastian Vettel.
Čím to, že vítěz závodu tak špatně odstartoval? "Jo, start byl... nechápu to. Tentokrát tomu vážně nerozumím, protože při tréninky byly dobré, zaváděcí kolo bylo úžasné. Pustil jsem spojku a ta věc se rozjela perfektně. Jo, zastavil jsem, provedl normální proceduru, uvolnil jsem spojku a zkrátka to vůbec nejelo. Fakt netuším, co se stalo..." kroutí hlavou Hamilton.
V první zatáčce pak ještě došlo k tvrdému souboji i kontaktu s jeho týmovým kolegou Nicem Rosbergem: "Ty pneumatiky, ultra-měkké - Sebastian je v prvním kole hned zahřál, já jsem neměl žádnou přilnavost. Když jsem se dostal do první zatáčky, bojoval jsem s nedotáčivostí, která trvala po zbytek kola."
"Myslím, že ostatní byli také na špičkách, ale mezi mnou a Nicem to bylo velmi těsné, což nebylo záměrné. Naštěstí ale žádné z našich aut nebylo poškozené," vysvětluje Hamilton svůj manévr v první zatáčce.
Rosberg ho ale nesl dosti nelibě: "Sebastian měl skvělý start, já ho měl celkem slušný a Lewis opravdu mizerný. Byl jsem na vnějšku. V Barceloně jsem Lewis zvnějšku objel a docela dobře to fungovalo."
"Dnes jsem zkoušel totéž a on sáhl po skutečně tvrdém závodním manévru, dotkli jsme se a byl jsem mimo. Byl jsem v tu chvíli hodně naštvaný, ale to už je závodění. Mou práci je zajistit, abych příště byl po takovém souboji před ním," dodává odhodlaně Rosberg.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.