Haas si podobně jako Renault pro Kanadu neobjednal žádné super-měkké pneumatiky. Nyní své volby lituje a před závodním víkendem má určité obavy.
Pirelli letos na závody vozí tři směsi hladkých pneumatik, z nichž si určitý počet pro své jezdce týmy vybírají. Renault a Haas tentokrát prostřední volbu - super-měkké pneumatiky - zcela ignorovali, a k dispozici tak budou mít pouze dvě různé směsi, což se letos ještě nestalo.
Francouzský tým si objednal osm sad ultra-měkkých a pět měkkých, zatímco piloti amerického nováčka budou mít připraveno 10 sad ultra-měkkých a 3 sady měkkých pneumatik. Týmy si je museli vybrat před 15 týdny, tj. ještě před začátkem závodní sezóny s minimem zkušeností s novou nejměkčí směsí, kterou letos Pirelli připravilo.
Zatímco pro Renault šlo podle Alana Permana o "logickou volbu," protože "v Montrealu je problém drolení pneumatik a s měkkou směsí jsme si jistí tím, že riziko drolení bude nejnižší."
Závodní inženýr Romaina Grosjeana, Ajao Komatsu z Haasu, si ale moc jistý správnosti volby svého týmu není: "Kdybych si měl znovu vybrat, zvolil bych si kvůli bezpečnosti raději dvě sady super-měkkých pneumatik." Pouze tři sady měkkých pneumatik jsou málo - bude je to limitovat při dlouhých jízdách během tréninků.
"My jsme své rozhodnutí založili na zkušenostech ze zimního testování, kdy se ultra-měkké chovaly téměř stejně jako super-měkké. V Monte Carlu se však ukázalo, že při chladnějších teplotách jsou super-měkké lepší. A v Montrealu očekáváme chladnější počasí, což pro nás může být nevýhodou. Proto jsme trochu nervózní," vysvětluje Komatsu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.