Haas lituje, že v Kanadě nemá super-měkké pneumatiky. Proč si je nevybral?

Pneumatika Pirelli v Monaku
Pneumatika Pirelli v Monaku, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 10. června 2016 6:30
Sdílej:

Haas si podobně jako Renault pro Kanadu neobjednal žádné super-měkké pneumatiky. Nyní své volby lituje a před závodním víkendem má určité obavy.

Pirelli letos na závody vozí tři směsi hladkých pneumatik, z nichž si určitý počet pro své jezdce týmy vybírají. Renault a Haas tentokrát prostřední volbu - super-měkké pneumatiky - zcela ignorovali, a k dispozici tak budou mít pouze dvě různé směsi, což se letos ještě nestalo.

Francouzský tým si objednal osm sad ultra-měkkých a pět měkkých, zatímco piloti amerického nováčka budou mít připraveno 10 sad ultra-měkkých a 3 sady měkkých pneumatik. Týmy si je museli vybrat před 15 týdny, tj. ještě před začátkem závodní sezóny s minimem zkušeností s novou nejměkčí směsí, kterou letos Pirelli připravilo.

Zatímco pro Renault šlo podle Alana Permana o "logickou volbu," protože "v Montrealu je problém drolení pneumatik a s měkkou směsí jsme si jistí tím, že riziko drolení bude nejnižší."

Závodní inženýr Romaina Grosjeana, Ajao Komatsu z Haasu, si ale moc jistý správnosti volby svého týmu není: "Kdybych si měl znovu vybrat, zvolil bych si kvůli bezpečnosti raději dvě sady super-měkkých pneumatik." Pouze tři sady měkkých pneumatik jsou málo - bude je to limitovat při dlouhých jízdách během tréninků.

"My jsme své rozhodnutí založili na zkušenostech ze zimního testování, kdy se ultra-měkké chovaly téměř stejně jako super-měkké. V Monte Carlu se však ukázalo, že při chladnějších teplotách jsou super-měkké lepší. A v Montrealu očekáváme chladnější počasí, což pro nás může být nevýhodou. Proto jsme trochu nervózní," vysvětluje Komatsu.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari nezvládlo opravit monopost Hamiltona po nehodě. Testy ale dnes pokračují

Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.

Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.