Haas si podobně jako Renault pro Kanadu neobjednal žádné super-měkké pneumatiky. Nyní své volby lituje a před závodním víkendem má určité obavy.
Pirelli letos na závody vozí tři směsi hladkých pneumatik, z nichž si určitý počet pro své jezdce týmy vybírají. Renault a Haas tentokrát prostřední volbu - super-měkké pneumatiky - zcela ignorovali, a k dispozici tak budou mít pouze dvě různé směsi, což se letos ještě nestalo.
Francouzský tým si objednal osm sad ultra-měkkých a pět měkkých, zatímco piloti amerického nováčka budou mít připraveno 10 sad ultra-měkkých a 3 sady měkkých pneumatik. Týmy si je museli vybrat před 15 týdny, tj. ještě před začátkem závodní sezóny s minimem zkušeností s novou nejměkčí směsí, kterou letos Pirelli připravilo.
Zatímco pro Renault šlo podle Alana Permana o "logickou volbu," protože "v Montrealu je problém drolení pneumatik a s měkkou směsí jsme si jistí tím, že riziko drolení bude nejnižší."
Závodní inženýr Romaina Grosjeana, Ajao Komatsu z Haasu, si ale moc jistý správnosti volby svého týmu není: "Kdybych si měl znovu vybrat, zvolil bych si kvůli bezpečnosti raději dvě sady super-měkkých pneumatik." Pouze tři sady měkkých pneumatik jsou málo - bude je to limitovat při dlouhých jízdách během tréninků.
"My jsme své rozhodnutí založili na zkušenostech ze zimního testování, kdy se ultra-měkké chovaly téměř stejně jako super-měkké. V Monte Carlu se však ukázalo, že při chladnějších teplotách jsou super-měkké lepší. A v Montrealu očekáváme chladnější počasí, což pro nás může být nevýhodou. Proto jsme trochu nervózní," vysvětluje Komatsu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.