Je to situace, která je fanouškům F1 dobře známá. Rosbergovi na konci tohoto roku končí jeho kontrakt s Mercedesem, což otevírá nemalý prostor k dohadům. A na jejich základě nelze vyloučit i onen domino efekt, o kterém se dříve zmiňovala Claire Williamsová.
Pokud by totiž Nico Rosberg u Mercedesu zůstat nehodlal, nelze pochopitelně vyloučit patřičný zájem o jeho místo. Mnoho lidí v tomto směru zmiňuje osobu Pascala Wehrleina, který byl také překvapivě nominován právě po Rosbergovi na druhý den prvního mezisézóního testu v Barceloně. Wehrlein sice přiznává, že si je vědom jisté možnosti, že by příští rok mohl usednout do kokpitu Mercedesu, ale zatím se prý takovou hypotézou nehodlá zabývat a chce se soustředit na své výkony v barvách Manoru.
"Ano, určitá šance by tu mohla být, ale já to koneckonců stejně nemohu ovlivnit, tedy pouze svými vlastními výkony na trati. Zatím o tom vůbec nepřemýšlím, protože by mě to mohlo rozptylovat, nemá smysl se tím v současné době zabývat," hodnotí situaci Wehrlein.
Padla už také otázka, co říká na své srovnávání s trojnásobným šampionem Lewisem Hamiltonem. "Nemyslím, že bych byl vnímán jako nový Hamilton. Spíš jsem považován za budoucnost Mercedesu, ale rozhodně ne jako nový Lewis Hamilton. Vyhrál jsem pro tuto značku šampionát DTM, jsem členem juniorky Mercedesu a testovacím pilotem v F1, takže pokud budu odvádět velmi dobrou práci, pak bych se jednoho dne mohl objevit v kokpitu Mercedesu," hodnotí své šance Wehrlein.
Jedenadvacetiletý mladík rázně odmítl spekulace některých italských periodik, které začaly spekulovat, že by Wehrlein mohl nahradit v Monaku právě Hamiltona. "O tom nikdy nebyla řeč. Samozřejmě, po závodě ve Španělsku se během testů, které jsem absolvoval, objevily nějaké zvěsti, ale to byly spíš takové řeči. Protože proč by měli být nahrazováni piloti, kteří jsou úspěšní a vyhrávají šampionáty?" dementuje dohady Wehrlein.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.