Svůj vůz označil za katastrofální, což také s patřičnou dávkou rozčilení oznámil svému týmu do boxů. Pro další pokračování tréninkových jízd se Haas rozhodl pro změnu nastavení vozu, od nějž očekává lepší podmínky.
Grosjeanův vůz bude pro zítřejším třetí trénink v konfiguraci, jakou měl v druhém závodě sezóny při Grand Prix Bahrajnu, protože nové nastavení řízení po Grand Prix Číny se v Barceloně neosvědčilo.
"Jde jen o základní filozofii, kterou jsme po Číně použili. Měli jsme za to, že bude pozitivní, ale nefunguje tak, jak bychom si přáli. Na papíře to vypadalo velice dobře, ale na trati to je docela jinak," vysvětlil důvody chystaných změn Grosjean.
"Čína byla v tomto směru velmi odlišná, snažili jsme se pořádně zahřát pneumatiky, ty pak byly příliš horké a nebyl v nich správný tlak. Takže si myslím, že všechny změny v nastavení pro Čínu zastínily právě ony problémy s pneumatikami, proto bylo vše složitější. I to byl jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli zachovat nastavení, ale při zpětném pohledu jsme se měli vrátit ke konfiguraci před Ruskem. Po Bahrajnu jsem si myslel, že bychom mohli s autem něco udělat a změnit ho takovým způsobem, aby mi lépe sedělo - ačkoliv jsme bez problémů bodovali, příliš jsem s autem nebyl spokojen. Snažili jsme se, ale v Číně to byl boj s pneumatikami. V Rusku jsme vůbec nepochopili, co se stalo," popisuje Grosjean zkušenosti.
"Když se ohlédnu, mohli jsme některé věci udělat jinak, zase se potýkáme s pneumatikami. Na této trati víme, že má dost vysokou tepltou, takže věci fungují jak mají, jen vůz není zcela v pořádku. Doufám, že zítra to bude podstatně lepší," dodává Grosjean.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.