Svůj vůz označil za katastrofální, což také s patřičnou dávkou rozčilení oznámil svému týmu do boxů. Pro další pokračování tréninkových jízd se Haas rozhodl pro změnu nastavení vozu, od nějž očekává lepší podmínky.
Grosjeanův vůz bude pro zítřejším třetí trénink v konfiguraci, jakou měl v druhém závodě sezóny při Grand Prix Bahrajnu, protože nové nastavení řízení po Grand Prix Číny se v Barceloně neosvědčilo.
"Jde jen o základní filozofii, kterou jsme po Číně použili. Měli jsme za to, že bude pozitivní, ale nefunguje tak, jak bychom si přáli. Na papíře to vypadalo velice dobře, ale na trati to je docela jinak," vysvětlil důvody chystaných změn Grosjean.
"Čína byla v tomto směru velmi odlišná, snažili jsme se pořádně zahřát pneumatiky, ty pak byly příliš horké a nebyl v nich správný tlak. Takže si myslím, že všechny změny v nastavení pro Čínu zastínily právě ony problémy s pneumatikami, proto bylo vše složitější. I to byl jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli zachovat nastavení, ale při zpětném pohledu jsme se měli vrátit ke konfiguraci před Ruskem. Po Bahrajnu jsem si myslel, že bychom mohli s autem něco udělat a změnit ho takovým způsobem, aby mi lépe sedělo - ačkoliv jsme bez problémů bodovali, příliš jsem s autem nebyl spokojen. Snažili jsme se, ale v Číně to byl boj s pneumatikami. V Rusku jsme vůbec nepochopili, co se stalo," popisuje Grosjean zkušenosti.
"Když se ohlédnu, mohli jsme některé věci udělat jinak, zase se potýkáme s pneumatikami. Na této trati víme, že má dost vysokou tepltou, takže věci fungují jak mají, jen vůz není zcela v pořádku. Doufám, že zítra to bude podstatně lepší," dodává Grosjean.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.