Když byl před letošní sezónou zveřejněn seznam omezujících pravidel pro komunikaci mezi pilotem na trati a boxovou zídkou, názory na tento krok se značně lišily. Především se rojily obavy z obcházení nařízení a chaosu.
Převládala však kritika, která označovala piloty za loutky, které tým závodních inženýrů z boxové zídky vodí za ručičku a upírá jim vlastní rozhodování ve složitých situacích. "Závodí se podle not, ne srdcem," rozčiloval se nedávno zesnulý expilot F1 Andrea de Cesaris. Nebyl sám, komu vadil éter přeplněný příkazy a radami.
Vedoucí pilot průběžné klasifikace Nico Rosberg je jením z těch, kteří si nové řešení pochvaluje. Na jednu stranu přiznává, že omezení komunikace pilotům přináší určité komplikace při závodění, ale jedním dechem dodává, že tím bylo dosaženo přesně toho, co F1 potřebovala: větší nezávislosti pilotů.
"Nastoupený směr se mi líbí, protože teď jezdíme více sami za sebe. Příprava před závodem je mnohem důležitější, musíme mnohem s mými inženýry probrat všechny okolnosti, které už mi během závodu nemůže říci. Klade se na to podstatně větší důraz, je to intenzivnější a komplexnější," vyjádřil své názory pro server autosport.com Rosberg.
"Je to přínosem pro závody. Musíme teď o své práci přímo na trati rozhodovat sami, je to skutečná výzva a přínos pro závodění. Pro všechny, kteří nás doma u obrazovek označovali za loutky vedené svými inženýry, už to zkrátka neplatí, takže kráčíme dobrým směrem," vítá Rosberg větší význam pilota a tím pádem i růst jeho image.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.