McLaren v Rusku očekává náročný závod. Jeho rychlost na jedno kolo je poměrně dobrá, na delších vzdálenostech v neděli ale kvůli slabinám ERS a nedostatečnému výkonu stále ztrácí.
"Posledních několik závodů pro nás bylo tak trochu jako házení kostkou, nepodařilo se nám ještě dát dohromady perfektní víkend. Viděli jsme určité slibné výsledky v pátek a v sobotu, ale během dlouhého nedělního odpoledne to je pro nás obtížnější udržet si svou rychlost," uvádí Button.
To souvisí s tím, že Honda stále nedokáže rekuperovat a využívat tolik energie, co soupeři. V kvalifikaci to není takový problém, protože ušetřenou energii lze vyčerpat v jednom ostrém kole, v závodu je však tempo McLarenu horší. Zlepšení by se měl dočkat již po Rusku v Barceloně
"Auto se chová dobře a rozhodně se ubíráme správným směrem. Musíme se ale dál snažit a tvrdě pracovat, abychom nasadili další vylepšení a zvýšili výkon, abychom mohli udělat další pokrok. Lehce se to říká, že jsme si z prvních tří závodů zasloužili odnést více, musíme ale dát dohromady všechny prvky během tří dnů, abychom si nadělili šanci bojovat o body," pokračuje Button.
"Naše auto se chová velmi dobře a náš pokrok je povzbuzující, doufám ale, že budeme moci dosáhnout potenciálu, který v našem balíku vidíme, a v neděli, kdy se to vše počítá, předvést slibnou výkonnost," přeje si Alonso. "Rozhodně to ale bude těžký závod - ve středu pole je konkurence velmi tvrdá a hodně týmů vypadá dost silně, se solidní spolehlivostí." Tento závod je náročný na palivo, takže společně s pneumatikovou strategií bude třeba zvládnout hodně prvků."
"S každým víkendem se toho hodně naučíme o síle a omezení našeho balíku. A náš vývojový program nepolevuje, protože se snažíme zlepšit výkonnost v neděli. Víme, že MP4-31 má velký potenciál, stále však před McLarenem a Hondou leží určitá práce na tom, abychom ho dokázali využít, což se nám zatím nepovedlo," uznává závodní ředitel Eric Boullier.
"Soči pro nás zůstává náročnou tratí. Dlouhé rovinky ve spojení se stop-start povahou přirozeně znamenají, že správný management energie je během jednotlivých částí klíčový. Klíčové je také možnost dosažení vyššího výkonu a management paliva, protože spotřeba je vysoká. Proto bude důležité rekuperovat co nejvíce energie při brzdění," hodnotí sportovní ředitel Hondy, Jasuke Hasegawa.
"Myslíme si, že naše pohonná jednotka už je skoro tam, takže se těšíme na další solidní víkend a doufáme, že budeme moci být v pozici, abychom během nedělního závodu získali několik bodů," dodává optimisticky Hasegawa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.