McLaren v Rusku očekává náročný závod. Jeho rychlost na jedno kolo je poměrně dobrá, na delších vzdálenostech v neděli ale kvůli slabinám ERS a nedostatečnému výkonu stále ztrácí.
"Posledních několik závodů pro nás bylo tak trochu jako házení kostkou, nepodařilo se nám ještě dát dohromady perfektní víkend. Viděli jsme určité slibné výsledky v pátek a v sobotu, ale během dlouhého nedělního odpoledne to je pro nás obtížnější udržet si svou rychlost," uvádí Button.
To souvisí s tím, že Honda stále nedokáže rekuperovat a využívat tolik energie, co soupeři. V kvalifikaci to není takový problém, protože ušetřenou energii lze vyčerpat v jednom ostrém kole, v závodu je však tempo McLarenu horší. Zlepšení by se měl dočkat již po Rusku v Barceloně
"Auto se chová dobře a rozhodně se ubíráme správným směrem. Musíme se ale dál snažit a tvrdě pracovat, abychom nasadili další vylepšení a zvýšili výkon, abychom mohli udělat další pokrok. Lehce se to říká, že jsme si z prvních tří závodů zasloužili odnést více, musíme ale dát dohromady všechny prvky během tří dnů, abychom si nadělili šanci bojovat o body," pokračuje Button.
"Naše auto se chová velmi dobře a náš pokrok je povzbuzující, doufám ale, že budeme moci dosáhnout potenciálu, který v našem balíku vidíme, a v neděli, kdy se to vše počítá, předvést slibnou výkonnost," přeje si Alonso. "Rozhodně to ale bude těžký závod - ve středu pole je konkurence velmi tvrdá a hodně týmů vypadá dost silně, se solidní spolehlivostí." Tento závod je náročný na palivo, takže společně s pneumatikovou strategií bude třeba zvládnout hodně prvků."
"S každým víkendem se toho hodně naučíme o síle a omezení našeho balíku. A náš vývojový program nepolevuje, protože se snažíme zlepšit výkonnost v neděli. Víme, že MP4-31 má velký potenciál, stále však před McLarenem a Hondou leží určitá práce na tom, abychom ho dokázali využít, což se nám zatím nepovedlo," uznává závodní ředitel Eric Boullier.
"Soči pro nás zůstává náročnou tratí. Dlouhé rovinky ve spojení se stop-start povahou přirozeně znamenají, že správný management energie je během jednotlivých částí klíčový. Klíčové je také možnost dosažení vyššího výkonu a management paliva, protože spotřeba je vysoká. Proto bude důležité rekuperovat co nejvíce energie při brzdění," hodnotí sportovní ředitel Hondy, Jasuke Hasegawa.
"Myslíme si, že naše pohonná jednotka už je skoro tam, takže se těšíme na další solidní víkend a doufáme, že budeme moci být v pozici, abychom během nedělního závodu získali několik bodů," dodává optimisticky Hasegawa.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.