MP4-31 má potenciál, McLaren se musí zaměřit hlavně na závodní tempo

Jenson Button v Číně
Jenson Button v Číně, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 26. dubna 2016 06:20
Sdílej:

McLaren v Rusku očekává náročný závod. Jeho rychlost na jedno kolo je poměrně dobrá, na delších vzdálenostech v neděli ale kvůli slabinám ERS a nedostatečnému výkonu stále ztrácí.

"Posledních několik závodů pro nás bylo tak trochu jako házení kostkou, nepodařilo se nám ještě dát dohromady perfektní víkend. Viděli jsme určité slibné výsledky v pátek a v sobotu, ale během dlouhého nedělního odpoledne to je pro nás obtížnější udržet si svou rychlost," uvádí Button.

To souvisí s tím, že Honda stále nedokáže rekuperovat a využívat tolik energie, co soupeři. V kvalifikaci to není takový problém, protože ušetřenou energii lze vyčerpat v jednom ostrém kole, v závodu je však tempo McLarenu horší. Zlepšení by se měl dočkat již po Rusku v Barceloně

"Auto se chová dobře a rozhodně se ubíráme správným směrem. Musíme se ale dál snažit a tvrdě pracovat, abychom nasadili další vylepšení a zvýšili výkon, abychom mohli udělat další pokrok. Lehce se to říká, že jsme si z prvních tří závodů zasloužili odnést více, musíme ale dát dohromady všechny prvky během tří dnů, abychom si nadělili šanci bojovat o body," pokračuje Button.

"Naše auto se chová velmi dobře a náš pokrok je povzbuzující, doufám ale, že budeme moci dosáhnout potenciálu, který v našem balíku vidíme, a v neděli, kdy se to vše počítá, předvést slibnou výkonnost," přeje si Alonso. "Rozhodně to ale bude těžký závod - ve středu pole je konkurence velmi tvrdá a hodně týmů vypadá dost silně, se solidní spolehlivostí." Tento závod je náročný na palivo, takže společně s pneumatikovou strategií bude třeba zvládnout hodně prvků."

"S každým víkendem se toho hodně naučíme o síle a omezení našeho balíku. A náš vývojový program nepolevuje, protože se snažíme zlepšit výkonnost v neděli. Víme, že MP4-31 má velký potenciál, stále však před McLarenem a Hondou leží určitá práce na tom, abychom ho dokázali využít, což se nám zatím nepovedlo," uznává závodní ředitel Eric Boullier.

"Soči pro nás zůstává náročnou tratí. Dlouhé rovinky ve spojení se stop-start povahou přirozeně znamenají, že správný management energie je během jednotlivých částí klíčový. Klíčové je také možnost dosažení vyššího výkonu a management paliva, protože spotřeba je vysoká. Proto bude důležité rekuperovat co nejvíce energie při brzdění," hodnotí sportovní ředitel Hondy, Jasuke Hasegawa.

"Myslíme si, že naše pohonná jednotka už je skoro tam, takže se těšíme na další solidní víkend a doufáme, že budeme moci být v pozici, abychom během nedělního závodu získali několik bodů," dodává optimisticky Hasegawa.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.