Mateschitz chválí Neweyho a jeho vůz RB12, kritizuje Ferrari a Mercedes

Přední křídlo nového Red Bullu RB12
Přední křídlo nového Red Bullu RB12, foto: Red Bull Content Pool
PH 14. března 2016 06:30
Sdílej:

Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz zkritizoval současné poměry v F1. Nelíbí se mu příliš velká moc Ferrari s Mercedesem a situace kolem motorů, proto znovu pohrozil odchodem. Chválí svého technického ředitele Adriana Neweyho, který postavil jedno z nejlepší aut v historii týmu. Silné podle něj bude také Toro Rosso poháněné starým motorem Ferrari, oceňuje i zvýšené úsilí Renaultu.

Kritika Ferrari a Red Bullu, opět hrozí odchodem"Bernie má se svým názorem absolutní pravdu. Nyní máme situaci, kdy ocas mává celým psem. Moc Mercedesu a Ferrari není pro Formuli 1 dobrá," hodnotí Mateschitz současné rozložení sil v F1 a podporuje zavedení nezávislého motoru.

Tento nápad byl ale uložen k ledu v lednu, kdy se výrobci pohonných jednotek dohodli na snížení cen. Přitom na sebe vzali závazek dodávat své motory zákazníkům. Podle majitele Red Bullu se tím ale moc nevyřešilo.

"Všechno je stále hodně otevřené. Rozhodně nebudeme v příštích pěti letech bojovat o páté místo. Pokud nedostaneme po roce 2016 konkurenceschopný motor, nebudeme mít žádnou jinou možnost než zvážit naši budoucnost. F1 není Tour de France a my určitě nebudeme hrát druhé housle," vysvětluje Mateschitz.

Pochvala Renaultu, Neweymu i dceřiné stáji Toro RossoLetošní sezóna rakouského týmu se bude odvíjet od pokroků, které učiní Renault se svou pohonnou jednotkou: "I když je pohonné ústrojí v podstatě stejné jako loni, tak mám dojem, že se Renault hodně snaží s novými lidmi na zodpovědných pozicích. Ukazují svou vášeň, profesionální přístup a touhu po úspěchu."

"Nové auto RB12 je jedním z nejlepších, které jsme nasadili na trať. Jde o mistrovský kousek Adriana a jeho týmu. Naším cílem je stát se třetím nejlepší stájí v pořadí za továrními týmy a porazit zákazníky s těmito motory," pokračuje majitel Red Bullu.

Dceřiná stáj Toro Rosso podle něj bude společně s nimi v horní polovině startovního pole: "Mají také výborné auto. Měli by bojovat o pátou až šestou pozici v šampionátu konstruktérů, i když se jejich motor v letošní sezóně nedočká žádného vylepšení." Ferrari jim bude totiž poskytovat pouze loňskou specifikaci, kterou už dále nevyvíjí.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.