Claire Williamsová vyzývá fanoušky, aby s kritikou nového systému kvalifikace počkali až na Velkou cenu Austrálie a dali mu šanci.
Podle nového systému bude nejpomalejší pilot vypadávat dle stanovených časových intervalů, což by podle šéfů F1 mělo pomoci okořenit kvalifikaci. Piloti z něj jsou ale podle Sebastiana Vettela rozladěni: "Nejsem fanouškem změn v kvalifikaci, a když budu hovořit za všechny jezdce, tak se nelíbí nikomu."
Williamsová přesto vyzývá: "Počkejme a uvidíme. Na soudy je příliš brzy. Chci si počkat na Melbourne a uvidíme, jak se to bude vyvíjet. Potom to budeme komentovat. Když to nebude fungovat, dobrá. Vyzkoušeli jsme to. Snažíme se sport udělat jen více vzrušujícím, což si všichni přejí."
Potvrzuje, že se změna kvalifikace většině pilotů nezamlouvá, "protože oni jsou těmi velkými hráči. Chcete přijít s novým pravidlem a doufáte, že jej lidé budou vnímat pozitivně. Ale my pozorujeme, že se lidé z F1 okamžitě zaměřili na negativa, místo aby řekli: 'Počkejte chvíli, nekritizujme to, dokud neuvidíme, jak to funguje.'"
Williams patřil mezi týmy, které při zasedání Strategické skupiny F1 hlasovaly pro změnu. Bernie Ecclestone pak požadoval, aby se odložila, aby byl dostatek času pro přepsání softwaru, problém byl ale rychle vyřešen. Poté se hovořilo o tom, že by k postupnému vypadávání po jednom docházelo pouze v první a druhé části s tím, že Q3 by zůstala stejná. Jenže Světová rada motorsportu se přiklonila k původnímu návrhu, takže se změna dotkne všech částí.
Šéfka Williamsu k tomu dodává: "Nebylo to snadné, ale taková už je Formule 1. Bude to pro všechny více vzrušující. Bernie se ozval, protože se objevily nějaké problémy s tím, jestli bychom to mohli zvládnout. Nešlo ale o to, že ten nápad není dobrý, tak to předělejme. Šlo spíše o to, zda ho stihneme zavést do Melbourne."
Jak bude nová kvalifikace fungovatQ1- potrvá 16 minut- po 7 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání šachovnicovou vlajkou- vypadne 7 jezdců, 15 postoupí do Q2
Q2- potrvá 15 min- po 6 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání šachovnicovou vlajkou- vypadne 7 jezdců, 8 postoupí do Q3
Q2- potrvá 14 min- po 5 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání šachovnicovou vlajkou- 2 piloti zůstanou na poslední 1:30 min
V každé části dojde k poslednímu vypadnutí po vyvěšení šachovnicové vlajky, nikoliv až po vypršení času.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.