Claire Williamsová vyzývá fanoušky, aby s kritikou nového systému kvalifikace počkali až na Velkou cenu Austrálie a dali mu šanci.
Podle nového systému bude nejpomalejší pilot vypadávat dle stanovených časových intervalů, což by podle šéfů F1 mělo pomoci okořenit kvalifikaci. Piloti z něj jsou ale podle Sebastiana Vettela rozladěni: "Nejsem fanouškem změn v kvalifikaci, a když budu hovořit za všechny jezdce, tak se nelíbí nikomu."
Williamsová přesto vyzývá: "Počkejme a uvidíme. Na soudy je příliš brzy. Chci si počkat na Melbourne a uvidíme, jak se to bude vyvíjet. Potom to budeme komentovat. Když to nebude fungovat, dobrá. Vyzkoušeli jsme to. Snažíme se sport udělat jen více vzrušujícím, což si všichni přejí."
Potvrzuje, že se změna kvalifikace většině pilotů nezamlouvá, "protože oni jsou těmi velkými hráči. Chcete přijít s novým pravidlem a doufáte, že jej lidé budou vnímat pozitivně. Ale my pozorujeme, že se lidé z F1 okamžitě zaměřili na negativa, místo aby řekli: 'Počkejte chvíli, nekritizujme to, dokud neuvidíme, jak to funguje.'"
Williams patřil mezi týmy, které při zasedání Strategické skupiny F1 hlasovaly pro změnu. Bernie Ecclestone pak požadoval, aby se odložila, aby byl dostatek času pro přepsání softwaru, problém byl ale rychle vyřešen. Poté se hovořilo o tom, že by k postupnému vypadávání po jednom docházelo pouze v první a druhé části s tím, že Q3 by zůstala stejná. Jenže Světová rada motorsportu se přiklonila k původnímu návrhu, takže se změna dotkne všech částí.
Šéfka Williamsu k tomu dodává: "Nebylo to snadné, ale taková už je Formule 1. Bude to pro všechny více vzrušující. Bernie se ozval, protože se objevily nějaké problémy s tím, jestli bychom to mohli zvládnout. Nešlo ale o to, že ten nápad není dobrý, tak to předělejme. Šlo spíše o to, zda ho stihneme zavést do Melbourne."
Jak bude nová kvalifikace fungovatQ1- potrvá 16 minut- po 7 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání šachovnicovou vlajkou- vypadne 7 jezdců, 15 postoupí do Q2
Q2- potrvá 15 min- po 6 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání šachovnicovou vlajkou- vypadne 7 jezdců, 8 postoupí do Q3
Q2- potrvá 14 min- po 5 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání šachovnicovou vlajkou- 2 piloti zůstanou na poslední 1:30 min
V každé části dojde k poslednímu vypadnutí po vyvěšení šachovnicové vlajky, nikoliv až po vypršení času.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.