Claire Williamsová vyzývá fanoušky, aby s kritikou nového systému kvalifikace počkali až na Velkou cenu Austrálie a dali mu šanci.
Podle nového systému bude nejpomalejší pilot vypadávat dle stanovených časových intervalů, což by podle šéfů F1 mělo pomoci okořenit kvalifikaci. Piloti z něj jsou ale podle Sebastiana Vettela rozladěni: "Nejsem fanouškem změn v kvalifikaci, a když budu hovořit za všechny jezdce, tak se nelíbí nikomu."
Williamsová přesto vyzývá: "Počkejme a uvidíme. Na soudy je příliš brzy. Chci si počkat na Melbourne a uvidíme, jak se to bude vyvíjet. Potom to budeme komentovat. Když to nebude fungovat, dobrá. Vyzkoušeli jsme to. Snažíme se sport udělat jen více vzrušujícím, což si všichni přejí."
Potvrzuje, že se změna kvalifikace většině pilotů nezamlouvá, "protože oni jsou těmi velkými hráči. Chcete přijít s novým pravidlem a doufáte, že jej lidé budou vnímat pozitivně. Ale my pozorujeme, že se lidé z F1 okamžitě zaměřili na negativa, místo aby řekli: 'Počkejte chvíli, nekritizujme to, dokud neuvidíme, jak to funguje.'"
Williams patřil mezi týmy, které při zasedání Strategické skupiny F1 hlasovaly pro změnu. Bernie Ecclestone pak požadoval, aby se odložila, aby byl dostatek času pro přepsání softwaru, problém byl ale rychle vyřešen. Poté se hovořilo o tom, že by k postupnému vypadávání po jednom docházelo pouze v první a druhé části s tím, že Q3 by zůstala stejná. Jenže Světová rada motorsportu se přiklonila k původnímu návrhu, takže se změna dotkne všech částí.
Šéfka Williamsu k tomu dodává: "Nebylo to snadné, ale taková už je Formule 1. Bude to pro všechny více vzrušující. Bernie se ozval, protože se objevily nějaké problémy s tím, jestli bychom to mohli zvládnout. Nešlo ale o to, že ten nápad není dobrý, tak to předělejme. Šlo spíše o to, zda ho stihneme zavést do Melbourne."
Jak bude nová kvalifikace fungovatQ1- potrvá 16 minut- po 7 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání šachovnicovou vlajkou- vypadne 7 jezdců, 15 postoupí do Q2
Q2- potrvá 15 min- po 6 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání šachovnicovou vlajkou- vypadne 7 jezdců, 8 postoupí do Q3
Q2- potrvá 14 min- po 5 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání šachovnicovou vlajkou- 2 piloti zůstanou na poslední 1:30 min
V každé části dojde k poslednímu vypadnutí po vyvěšení šachovnicové vlajky, nikoliv až po vypršení času.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.