Pilot Mercedesu Nico Rosberg by si přál, aby Mezinárodní automobilová federace (FIA) konzultovala chystané zmny s piloty - podle něj by to bylo v nejlepším zájmu Formule 1.
Nejen fanoušci, ale i piloti minulý týden kritizovali zbytečné změny v systému kvalifikace, novou ochranu kokpitu typu "halo," kterou si vyzkoušelo Ferrari a některé další věci. V Barceloně se s jezdci sešel závodní ředitel Charlie Whiting, aby s nimi na společné schůzce probrali různé úpravy pravidel.
O detailech Rosberg nechtěl hovořit, poznamenal ale: "Bylo by to příjemné, kdybychom my, piloti, mohli být v budoucnu více zapojeni. Už to udělali, protože jsme si před pár dny sedli s Charliem Whitingem. Všichni piloti byli vítáni, aby řekli svůj názor, což se týkalo také kvalifikace. Ubírá se to tedy správným směrem, protože se nás chystají trochu více zapojit do rozhodovacího procesu."
"Dává to smysl: je nás 22 kluků a také víme, co je pro sport nejlepší. Někteří mají skvělé názory a myšlenky. Důležité je, aby se 22 kluků usmívalo a bylo nadšených, když vystoupí z auta. To by bylo skvělé pro celý sport, kdyby byli všichni nadšení a usmívali se. Proto je důležité, abychom sdělovali náš názor a aby byl v budoucnu vyslýchán," pokračuje německý pilot.
MY OPINION: Massive safety improvement. It will look ok too eventually. I'M ALL FOR IT! pic.twitter.com/ONVbZYfjAp
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) March 3, 2016Poté se vyjadřuje k ochraně kokpitu typu "halo," kterou jsme mohli ve čtvrtek a v pátek ráno vidět na voze Ferrari: "O prosazení Halo silně usiluje GPDA, protože jde o tu nejrizikovější oblast, která pro nás, piloty F1, stále přetrvává - otevřená hlava. Mnoho z posledních neštěstí v závodění s otevřenými koly vycházelo z nárazů do hlavy. Nevím, kolika přesně by halo zabránilo, ale určitě by jich pár bylo. Šlo by tedy o vysoké procento."
"Proto jde rozhodně o správnou věc, abychom to co nejdříve vyřešili. Myslím, že to je fantastické, že se s tím snaží pokročit a nasadit to na auto. Z několika úhlů to dokonce vypadá hodně cool - například zepředu to je skvělé, žádný problém. OK, z některých úhlů na tom můžete zapracovat, ale ani tak to nevypadá špatně.
Je to tedy fajn nasadit to na auto a je to. Samozřejmě chápu puritány, ale ti si stejně stěžují posledních 50 let. Když Jackie Stewart kritizoval bezpečnost v 70. letech, sklidil tvrdou kritiku - a to tehdejší auta byla smrtelná. Vždy se tedy najdou nějací puritáni, kteří to chtějí zachovat stejné, ale každý má svůj názor. Můj názor je takový, že jde o cestu, kterou bychom se měli vydat," dodává Rosberg.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.