Pilot Mercedesu Nico Rosberg by si přál, aby Mezinárodní automobilová federace (FIA) konzultovala chystané zmny s piloty - podle něj by to bylo v nejlepším zájmu Formule 1.
Nejen fanoušci, ale i piloti minulý týden kritizovali zbytečné změny v systému kvalifikace, novou ochranu kokpitu typu "halo," kterou si vyzkoušelo Ferrari a některé další věci. V Barceloně se s jezdci sešel závodní ředitel Charlie Whiting, aby s nimi na společné schůzce probrali různé úpravy pravidel.
O detailech Rosberg nechtěl hovořit, poznamenal ale: "Bylo by to příjemné, kdybychom my, piloti, mohli být v budoucnu více zapojeni. Už to udělali, protože jsme si před pár dny sedli s Charliem Whitingem. Všichni piloti byli vítáni, aby řekli svůj názor, což se týkalo také kvalifikace. Ubírá se to tedy správným směrem, protože se nás chystají trochu více zapojit do rozhodovacího procesu."
"Dává to smysl: je nás 22 kluků a také víme, co je pro sport nejlepší. Někteří mají skvělé názory a myšlenky. Důležité je, aby se 22 kluků usmívalo a bylo nadšených, když vystoupí z auta. To by bylo skvělé pro celý sport, kdyby byli všichni nadšení a usmívali se. Proto je důležité, abychom sdělovali náš názor a aby byl v budoucnu vyslýchán," pokračuje německý pilot.
MY OPINION: Massive safety improvement. It will look ok too eventually. I'M ALL FOR IT! pic.twitter.com/ONVbZYfjAp
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) March 3, 2016Poté se vyjadřuje k ochraně kokpitu typu "halo," kterou jsme mohli ve čtvrtek a v pátek ráno vidět na voze Ferrari: "O prosazení Halo silně usiluje GPDA, protože jde o tu nejrizikovější oblast, která pro nás, piloty F1, stále přetrvává - otevřená hlava. Mnoho z posledních neštěstí v závodění s otevřenými koly vycházelo z nárazů do hlavy. Nevím, kolika přesně by halo zabránilo, ale určitě by jich pár bylo. Šlo by tedy o vysoké procento."
"Proto jde rozhodně o správnou věc, abychom to co nejdříve vyřešili. Myslím, že to je fantastické, že se s tím snaží pokročit a nasadit to na auto. Z několika úhlů to dokonce vypadá hodně cool - například zepředu to je skvělé, žádný problém. OK, z některých úhlů na tom můžete zapracovat, ale ani tak to nevypadá špatně.
Je to tedy fajn nasadit to na auto a je to. Samozřejmě chápu puritány, ale ti si stejně stěžují posledních 50 let. Když Jackie Stewart kritizoval bezpečnost v 70. letech, sklidil tvrdou kritiku - a to tehdejší auta byla smrtelná. Vždy se tedy najdou nějací puritáni, kteří to chtějí zachovat stejné, ale každý má svůj názor. Můj názor je takový, že jde o cestu, kterou bychom se měli vydat," dodává Rosberg.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.