Pilot Mercedesu Nico Rosberg by si přál, aby Mezinárodní automobilová federace (FIA) konzultovala chystané zmny s piloty - podle něj by to bylo v nejlepším zájmu Formule 1.
Nejen fanoušci, ale i piloti minulý týden kritizovali zbytečné změny v systému kvalifikace, novou ochranu kokpitu typu "halo," kterou si vyzkoušelo Ferrari a některé další věci. V Barceloně se s jezdci sešel závodní ředitel Charlie Whiting, aby s nimi na společné schůzce probrali různé úpravy pravidel.
O detailech Rosberg nechtěl hovořit, poznamenal ale: "Bylo by to příjemné, kdybychom my, piloti, mohli být v budoucnu více zapojeni. Už to udělali, protože jsme si před pár dny sedli s Charliem Whitingem. Všichni piloti byli vítáni, aby řekli svůj názor, což se týkalo také kvalifikace. Ubírá se to tedy správným směrem, protože se nás chystají trochu více zapojit do rozhodovacího procesu."
"Dává to smysl: je nás 22 kluků a také víme, co je pro sport nejlepší. Někteří mají skvělé názory a myšlenky. Důležité je, aby se 22 kluků usmívalo a bylo nadšených, když vystoupí z auta. To by bylo skvělé pro celý sport, kdyby byli všichni nadšení a usmívali se. Proto je důležité, abychom sdělovali náš názor a aby byl v budoucnu vyslýchán," pokračuje německý pilot.
MY OPINION: Massive safety improvement. It will look ok too eventually. I'M ALL FOR IT! pic.twitter.com/ONVbZYfjAp
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) March 3, 2016Poté se vyjadřuje k ochraně kokpitu typu "halo," kterou jsme mohli ve čtvrtek a v pátek ráno vidět na voze Ferrari: "O prosazení Halo silně usiluje GPDA, protože jde o tu nejrizikovější oblast, která pro nás, piloty F1, stále přetrvává - otevřená hlava. Mnoho z posledních neštěstí v závodění s otevřenými koly vycházelo z nárazů do hlavy. Nevím, kolika přesně by halo zabránilo, ale určitě by jich pár bylo. Šlo by tedy o vysoké procento."
"Proto jde rozhodně o správnou věc, abychom to co nejdříve vyřešili. Myslím, že to je fantastické, že se s tím snaží pokročit a nasadit to na auto. Z několika úhlů to dokonce vypadá hodně cool - například zepředu to je skvělé, žádný problém. OK, z některých úhlů na tom můžete zapracovat, ale ani tak to nevypadá špatně.
Je to tedy fajn nasadit to na auto a je to. Samozřejmě chápu puritány, ale ti si stejně stěžují posledních 50 let. Když Jackie Stewart kritizoval bezpečnost v 70. letech, sklidil tvrdou kritiku - a to tehdejší auta byla smrtelná. Vždy se tedy najdou nějací puritáni, kteří to chtějí zachovat stejné, ale každý má svůj názor. Můj názor je takový, že jde o cestu, kterou bychom se měli vydat," dodává Rosberg.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.