Bossové Formule 1 se rozhodli udělat krok vpřed s novým vyřazovacím systémem kvalifikace a to už od začátku sezony 2016!
Zdroje britského BBC potvrzují, že dnes došlo ke schválení nového formátu kvalifikace ve Formuli 1 Světovou motoristickou radou na zasedání FIA. To znamená, že kvalifikace bude fungovat podle tohoto nového formátu už od úvodní Grand Prix Austrálie, která se jede 19. března. Světová motoristická rada se rozhodla ignorovat návrhy na další drobné úpravy formátu, aby se vyhnula tomu, že na konci kvalifikace bude dráha už prázdná.
Toto rozhodnutí přichází i přesto, že komerční šéf Formule 1, Bernie Ecclestone minulý týden řekl, že software na měření času a televizní grafiku jeho lidé nestihnou připravit pro GP v Melbourne. Má se ale za to, že další vlivní lidé z prostředí Formule 1 na Bernieho zatlačili a jeho společnost, která je zodpovědná za časomíru a grafiku, teď řekla, že vše včas stihne.
Nový systém kvalifikace bude fungovat tak, že každých 90 vteřin v posledních několika minutách jednotlivých částí vypadne jeden jezdec. V Q1 i Q2 to potká sedm a znovu sedm jezdců. Q1 bude trvat 16 a Q2 už jen 15 minut. Q3 bude trvat 14 minut a jezdci budou mít možnost jakéhosi rozstřelu (opět se bude vypadávat po 90 vteřinách) o nejlepší pozice na startovním roštu.
Dle názoru mnoha nejen jezdců není nová kvalifikace dobrým nápadem, protože pro diváky bude moc náročná na pochopení. Existují také určité obavy, že v posledních minutách Q3 už na dráze nebude nikdo jezdit, protože jezdci už budou mít využité všechny čerstvé gumy z dřívějších fázích kvalifikace, a tak se nebudou mít na čem zlepšovat.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.