Bossové Formule 1 se rozhodli udělat krok vpřed s novým vyřazovacím systémem kvalifikace a to už od začátku sezony 2016!
Zdroje britského BBC potvrzují, že dnes došlo ke schválení nového formátu kvalifikace ve Formuli 1 Světovou motoristickou radou na zasedání FIA. To znamená, že kvalifikace bude fungovat podle tohoto nového formátu už od úvodní Grand Prix Austrálie, která se jede 19. března. Světová motoristická rada se rozhodla ignorovat návrhy na další drobné úpravy formátu, aby se vyhnula tomu, že na konci kvalifikace bude dráha už prázdná.
Toto rozhodnutí přichází i přesto, že komerční šéf Formule 1, Bernie Ecclestone minulý týden řekl, že software na měření času a televizní grafiku jeho lidé nestihnou připravit pro GP v Melbourne. Má se ale za to, že další vlivní lidé z prostředí Formule 1 na Bernieho zatlačili a jeho společnost, která je zodpovědná za časomíru a grafiku, teď řekla, že vše včas stihne.
Nový systém kvalifikace bude fungovat tak, že každých 90 vteřin v posledních několika minutách jednotlivých částí vypadne jeden jezdec. V Q1 i Q2 to potká sedm a znovu sedm jezdců. Q1 bude trvat 16 a Q2 už jen 15 minut. Q3 bude trvat 14 minut a jezdci budou mít možnost jakéhosi rozstřelu (opět se bude vypadávat po 90 vteřinách) o nejlepší pozice na startovním roštu.
Dle názoru mnoha nejen jezdců není nová kvalifikace dobrým nápadem, protože pro diváky bude moc náročná na pochopení. Existují také určité obavy, že v posledních minutách Q3 už na dráze nebude nikdo jezdit, protože jezdci už budou mít využité všechny čerstvé gumy z dřívějších fázích kvalifikace, a tak se nebudou mít na čem zlepšovat.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.