Kevin Magnussen, který se nakonec stal jezdcem týmu Renault ve Formuli 1, přiznal, že měl těsně před podpisem smlouvy v DTM. Teď je ale rád, že smlouvu nepodepsal a může jezdit v F1.
Dánský pilot, Kevin Magnussen, nezažil letos zrovna pohodovou zimu. V den svých narozenin dostal od McLarenu, svého tehdejšího zaměstnavatele, výpověď. Následovaly testy pro Mercedes a Porsche pro sérii WEC s tím, že doufal, že v roce 2016 dostane šanci závodit v nějaké sérii. Dán se kromě DTM zajímal také o americké IndyCar. Pak měl ale už těsně před podpisem smlouvy v DTM, jak teď přiznává. Nakonec se ale mladík rozhodl počkat si, což se mu vyplatilo, když si ve finále plácl s nově vznikajícím týmem Renaultu v F1.
"Angažmá v DTM jsem byl velmi blízko. Musím přiznat, že na mě působili opravdu přitažlivě. Nějakým způsobem mě to k nim přitahovalo," říká Kevin Magnussen, který testoval zkraje prosince speciál Mercedesu pro DTM. Po tomto testu byl často medii označován jako vážný kandidát na testovací nebo závodní sedačku u Mercedesu v DTM. Už jeho otec, Jan Magnussen, se v DTM, respektive ITC, prezentoval, když v letech 1995 až 1996 pilotoval závodní C-Klasse.
"Ale teď jsem opravdu rád, že se nic neudálo," pokračuje mistr Formule Renault 3,5 World Series z roku 2013. "Jsem rád, že jsem nepropadl panice a nepodepsal žádný kontrakt, který by nebyl mojí absolutně prvotní volbou, a také že jsem byl dostatečně smělý a počkal si, až se naskytlo něco lepšího. Teď mohu opravdu říci, že jsem opravdu tam, kde chci být."
Jen připomeňme, že smlouva mezi Renaultem a Magnussenem spatřila světlo světa velice rychle. Jejím základem bylo, že sponzor tehdejšího pilota týmu, Pastora Maldonada, společnost PDVSA nemohla kvůli klesajícím cenám ropy dostát svým závazkům a Venezuelan tak o svoje místo přišel. "Mezi podpisem na smlouvě a oficiálním zveřejněním uplynuly přesně dva dny. Byl to příjemný nástup k Renaultu. Atmosféra v Enstone na mě ihned zapůsobila. To, co jsem tam viděl, mě od prvního momentu přesvědčilo, že mě tam čeká zářivá budoucnost."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.