Hlavní testovací inženýr Williamsu, Rod Nelson, hovoří o výkonnosti svého týmu v předsezónních testech. Chystají pár větších novinek včetně nového nosu, ale Mercedes podle něj bude zřejmě opět nedostižný.
Felipe Massa sice včera dosáhl druhého nejrychlejšího času, ovšem pouze na měkké směsi. Ve svém rychlém pokusu na ultra-měkkých pneumatikách jej zbrzdil provoz, jinak mohl být podstatně rychlejší. Podle Nelsona jsou dosahované časy povzbuzující, těžko však přesně určit, jak na tom Williams je.
"Není pochyb o tom, že Mercedes je extrémně silný a Ferrari o něco méně. Rádi bychom si mysleli, že si to budeme moci rozdávat s Ferrari. Máme nějaké další díly, které přijdou na vůz, a jsem si jistý tím, že oni také. Z provozního hlediska proto musíme být co nejefektivnější. Neřeknu, že doufám, aby zakopli, ale my musíme odvádět co nejlepší práci. Je to těsné, ale Mercedes je pryč. Rádi bychom byli druzí, pokud by to šlo," uvádí Nelson.
Massa byl včera s rychlosti spokojený: "Bylo to celkem dobré. Ve skutečnosti šlo podle mě o ten nejlepší den, jaký jsme zatím během zimního testování zažili. Řekl bych, že minulý týden nebyl úžasný, tento týden ale probíhá velmi dobře. Byl docela dobrý pro Valtteriho a dnes velmi dobrý pro mě, pokud jde o porozumění vozu. To je tou nejdůležitější věcí, protože jsem ho dokázal poznat tím nejlepším způsobem ve srovnání s minulým týdnem, měnit nastavení a chování vozu."
Zatím však nemá jasno v tom, jak si na tom Williams stojí: "Těžko říci, jak na tom jsme. Myslím si ale, že můžeme být konkurenceschopní. Víme, že je Mercedes na čele, možná tam je Ferrari, ale za nimi může být mnoho různých týmů. Doufám, že tam budeme moci tvrdě bojovat, ale to se dozvíme stejně až v prvním závodě."
Williams stále jezdí jen s loňským nosem. Nový, ještě o 5 cm kratší, má připravený, stále však neprošel povinnými nárazovými testy. Ty další jsou v plánu příští týden a dle technického ředitele Pata Symondse ho nasadí do závodu zřejmě až v Bahrajnu nebo v Číně.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.