Hlavní testovací inženýr Williamsu, Rod Nelson, hovoří o výkonnosti svého týmu v předsezónních testech. Chystají pár větších novinek včetně nového nosu, ale Mercedes podle něj bude zřejmě opět nedostižný.
Felipe Massa sice včera dosáhl druhého nejrychlejšího času, ovšem pouze na měkké směsi. Ve svém rychlém pokusu na ultra-měkkých pneumatikách jej zbrzdil provoz, jinak mohl být podstatně rychlejší. Podle Nelsona jsou dosahované časy povzbuzující, těžko však přesně určit, jak na tom Williams je.
"Není pochyb o tom, že Mercedes je extrémně silný a Ferrari o něco méně. Rádi bychom si mysleli, že si to budeme moci rozdávat s Ferrari. Máme nějaké další díly, které přijdou na vůz, a jsem si jistý tím, že oni také. Z provozního hlediska proto musíme být co nejefektivnější. Neřeknu, že doufám, aby zakopli, ale my musíme odvádět co nejlepší práci. Je to těsné, ale Mercedes je pryč. Rádi bychom byli druzí, pokud by to šlo," uvádí Nelson.
Massa byl včera s rychlosti spokojený: "Bylo to celkem dobré. Ve skutečnosti šlo podle mě o ten nejlepší den, jaký jsme zatím během zimního testování zažili. Řekl bych, že minulý týden nebyl úžasný, tento týden ale probíhá velmi dobře. Byl docela dobrý pro Valtteriho a dnes velmi dobrý pro mě, pokud jde o porozumění vozu. To je tou nejdůležitější věcí, protože jsem ho dokázal poznat tím nejlepším způsobem ve srovnání s minulým týdnem, měnit nastavení a chování vozu."
Zatím však nemá jasno v tom, jak si na tom Williams stojí: "Těžko říci, jak na tom jsme. Myslím si ale, že můžeme být konkurenceschopní. Víme, že je Mercedes na čele, možná tam je Ferrari, ale za nimi může být mnoho různých týmů. Doufám, že tam budeme moci tvrdě bojovat, ale to se dozvíme stejně až v prvním závodě."
Williams stále jezdí jen s loňským nosem. Nový, ještě o 5 cm kratší, má připravený, stále však neprošel povinnými nárazovými testy. Ty další jsou v plánu příští týden a dle technického ředitele Pata Symondse ho nasadí do závodu zřejmě až v Bahrajnu nebo v Číně.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.