První předsezónní test odhalil, že McLarenu i přes pokroky Hondy s jejich pohonnou jednotkou podle závodního ředitele Erica Boulliera stále schází rychlost.
Kromě výkonnosti britský tým postrádal v závěru prvního předsezónního testu i spolehlivost - ve středu skončil předčasně kvůli úniku hydrauliky a Fernando Alonso po výměně motoru ujel ve středu jen tři kola: na vině byla těžko dohledatelný únik chladicí kapaliny.
Boullier výkonnost nového McLarenu MP4-31 s vylepšenou Hondou pro Autosport komentoval slovy: "Rozhodně odstranili ten hlavní problém, který jsme měli minulý ro, což bylo využívání energie. Stále však nejsme na výkonnostní úrovni Mercedesu a Ferrari, proto je před námi ještě hodně práce."
"Ale po problémech z minulého roku byl minulý týden spíše o tom, abychom dokázali jezdit. Na voze jsme potřebovali zkontrolovat spoustu věcí, dostat je z auta a poslat je zpět do továrny," pokračuje Boullier, jehož tým na okruhu zůstal i v pátek a v sobotu - s vozem MP4-31 absolvoval natáčecí dny.
"Po skončení minulé sezóny v listopadu až do začátku testování jsme mohli pracovat jen na simulacích. To znamená, že se po celou dobu můžete odchylovat od pravdy. Nyní se tedy pravda vrací zpět do systému. To nám umožňuje zajistit dobrou korelaci. Víme, jak na tom jsme a kudy se ubíráme. Druhý test bude zajímavý, protože všichni budou muset v určitou chvíli absolvovat simulaci závodů a kvalifikační jízdy, pak začneme nabírat rychlost," říká závodní ředitel McLarenu.
Ten letos jediný cíl: rychlý pokrok. "Celý McLaren je o vítězstvích, pokud tedy nevyhráváme, pak selháváme. To je teorie, proto do toho musíme dát vše, abychom vyhrávali. Pokud dokážeme dělat velké pokroky správným směrem a zrychlovat mnohem více než ostatní, pak to znamená, že jsme na správné cestě.
"Pro tuto sezónu to nemusí být vítězství, nemusí to být pódia - to by mohlo být příliš mnoho příliš brzy. Špatnou věcí je vyvozovat nesprávná očekávání. My je nemůžeme zvyšovat příliš, jinak bychom zcela propadli," myslí si Boullier.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.