První předsezónní test odhalil, že McLarenu i přes pokroky Hondy s jejich pohonnou jednotkou podle závodního ředitele Erica Boulliera stále schází rychlost.
Kromě výkonnosti britský tým postrádal v závěru prvního předsezónního testu i spolehlivost - ve středu skončil předčasně kvůli úniku hydrauliky a Fernando Alonso po výměně motoru ujel ve středu jen tři kola: na vině byla těžko dohledatelný únik chladicí kapaliny.
Boullier výkonnost nového McLarenu MP4-31 s vylepšenou Hondou pro Autosport komentoval slovy: "Rozhodně odstranili ten hlavní problém, který jsme měli minulý ro, což bylo využívání energie. Stále však nejsme na výkonnostní úrovni Mercedesu a Ferrari, proto je před námi ještě hodně práce."
"Ale po problémech z minulého roku byl minulý týden spíše o tom, abychom dokázali jezdit. Na voze jsme potřebovali zkontrolovat spoustu věcí, dostat je z auta a poslat je zpět do továrny," pokračuje Boullier, jehož tým na okruhu zůstal i v pátek a v sobotu - s vozem MP4-31 absolvoval natáčecí dny.
"Po skončení minulé sezóny v listopadu až do začátku testování jsme mohli pracovat jen na simulacích. To znamená, že se po celou dobu můžete odchylovat od pravdy. Nyní se tedy pravda vrací zpět do systému. To nám umožňuje zajistit dobrou korelaci. Víme, jak na tom jsme a kudy se ubíráme. Druhý test bude zajímavý, protože všichni budou muset v určitou chvíli absolvovat simulaci závodů a kvalifikační jízdy, pak začneme nabírat rychlost," říká závodní ředitel McLarenu.
Ten letos jediný cíl: rychlý pokrok. "Celý McLaren je o vítězstvích, pokud tedy nevyhráváme, pak selháváme. To je teorie, proto do toho musíme dát vše, abychom vyhrávali. Pokud dokážeme dělat velké pokroky správným směrem a zrychlovat mnohem více než ostatní, pak to znamená, že jsme na správné cestě.
"Pro tuto sezónu to nemusí být vítězství, nemusí to být pódia - to by mohlo být příliš mnoho příliš brzy. Špatnou věcí je vyvozovat nesprávná očekávání. My je nemůžeme zvyšovat příliš, jinak bychom zcela propadli," myslí si Boullier.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.