První předsezónní test odhalil, že McLarenu i přes pokroky Hondy s jejich pohonnou jednotkou podle závodního ředitele Erica Boulliera stále schází rychlost.
Kromě výkonnosti britský tým postrádal v závěru prvního předsezónního testu i spolehlivost - ve středu skončil předčasně kvůli úniku hydrauliky a Fernando Alonso po výměně motoru ujel ve středu jen tři kola: na vině byla těžko dohledatelný únik chladicí kapaliny.
Boullier výkonnost nového McLarenu MP4-31 s vylepšenou Hondou pro Autosport komentoval slovy: "Rozhodně odstranili ten hlavní problém, který jsme měli minulý ro, což bylo využívání energie. Stále však nejsme na výkonnostní úrovni Mercedesu a Ferrari, proto je před námi ještě hodně práce."
"Ale po problémech z minulého roku byl minulý týden spíše o tom, abychom dokázali jezdit. Na voze jsme potřebovali zkontrolovat spoustu věcí, dostat je z auta a poslat je zpět do továrny," pokračuje Boullier, jehož tým na okruhu zůstal i v pátek a v sobotu - s vozem MP4-31 absolvoval natáčecí dny.
"Po skončení minulé sezóny v listopadu až do začátku testování jsme mohli pracovat jen na simulacích. To znamená, že se po celou dobu můžete odchylovat od pravdy. Nyní se tedy pravda vrací zpět do systému. To nám umožňuje zajistit dobrou korelaci. Víme, jak na tom jsme a kudy se ubíráme. Druhý test bude zajímavý, protože všichni budou muset v určitou chvíli absolvovat simulaci závodů a kvalifikační jízdy, pak začneme nabírat rychlost," říká závodní ředitel McLarenu.
Ten letos jediný cíl: rychlý pokrok. "Celý McLaren je o vítězstvích, pokud tedy nevyhráváme, pak selháváme. To je teorie, proto do toho musíme dát vše, abychom vyhrávali. Pokud dokážeme dělat velké pokroky správným směrem a zrychlovat mnohem více než ostatní, pak to znamená, že jsme na správné cestě.
"Pro tuto sezónu to nemusí být vítězství, nemusí to být pódia - to by mohlo být příliš mnoho příliš brzy. Špatnou věcí je vyvozovat nesprávná očekávání. My je nemůžeme zvyšovat příliš, jinak bychom zcela propadli," myslí si Boullier.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.