Red Bull hledí před začátkem druhého testovacího týdne s optimismem k sezoně 2016. Jedním z důvodů je i silné zlepšení motoru Renault.
Už před druhým testem v Barceloně se zdá být Helmut Marko v dobré náladě - a to nejenom kvůli šasi RB12: "Auto je, podle očekávání, fantastické. Spokojen jsem ale zvláště s prací, kterou přes zimu odvedl Renault. Jak v otázce spolehlivosti tak i ovladatelnosti udělal TAG-Heuer-Renault krok vpřed."
Podia vlastním přičiněním jsou možnáI když Renault ještě nezvýšil samotný výkon pohonné jednotky, bývalý jezdec F1 a vítěz Le Mans vidí pozitiva: "Lepši ovladatelnost pohonné jednotky ihned stlačí časy na kolo."
Renault měl mít až doposud problémy hlavně se spalovacím motorem, hybridní ústrojí nezaostávalo. Velké zlepšení výkonu očekává Marko v červnu v Kanadě: "Tam je plánován velký balíček vylepšení zaměřený na výkon." Za mořem se mají v bloku motoru objevit první nápady z hlavy uznávaného Mario Illiena.
"Pak bude možné získat podium vlastními silami," věří Marko. Zatím by chtěl rakouský tým být třetím nejsilnějším v poli - po prvním týdnu testů se zdá, že o tuto pozici bude muset tvrdě bojovat s Williamsem a Force Indií.
Každopádně chvála z úst Marka na adresu Renaultu byla v F1 přijata s humorem. Vtípek si neodpustil Gerhard Berger, krajan Marka: "Když už Helmut veřejně pochválil Renault, pak musí být zlepšení jejich motoru opravdu obrovské."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.