Konzistentní rychlost Mercedesu a ohromná vzdálenost ujetá během prvního testování bez vážnějších problémů podle Felipeho Massy svědčí o tom, že si úřadující mistři světa svou dominanci udrží i v nadcházející sezóně.
Stříbrné šípy minulý týden v Barceloně překvapily svou spolehlivostí a počtem kol: zvládli jich 675 (3142,125 km), zatímco druhé Toro Rosso "jen" 447 (2080,785 km). Podle Massy to je jasným příznakem toho, jak bude sezóna 2016 z pohledu Mercedesu vypadat.
"I bez nich by tolik kol bylo před sezónou velkým varováním. Když se to navíc porovná s tím, co dokázali v posledních dvou letech, jak zakončili sezónu a jaké auto měli, pak jde o varovnou situaci. To, co dělají na dráze, ukazuje, že budou opět velmi, velmi silní," domnívá se pilot Williamsu, který se může těšit na motor Mercedesu za svými zády.
On sám neprožil moc úspěšný poslední den prvních testů v Barceloně poté, co je zdržela blíže neupřesněná závada - ve čtvtek zvládl jen 54 kol (251,37 km). Řešení je podle Massy ale jednoduché, proto doufá, že tento týden ujede mnohem více kilometrů.
"Opravdu to nebyl skvělý den. Neujeli jsme tolik kol jako o den dříve. Měli jsme problémy, kvůli kterým výměny na voze trvaly. Myslím, že jedinou pozitivní věcí na našem aerodynamickém testování dopoledne je možnost analyzovat všechna čísla kolem auta. Šlo víceméně o jedinou věc, kterou jsme zvládli.
Ujeli jsme určitě jen několik kol, ztratili jsme obrovské množství času. Nebyl to moc užitečný den, což se na počátku může stát. Ale opravdu doufám, že dokážeme zanalyzovat vše, co jsme udělali, a pokusit se příští týden o dlouhou vzdálenost," dodává Brazilec.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.