Konzistentní rychlost Mercedesu a ohromná vzdálenost ujetá během prvního testování bez vážnějších problémů podle Felipeho Massy svědčí o tom, že si úřadující mistři světa svou dominanci udrží i v nadcházející sezóně.
Stříbrné šípy minulý týden v Barceloně překvapily svou spolehlivostí a počtem kol: zvládli jich 675 (3142,125 km), zatímco druhé Toro Rosso "jen" 447 (2080,785 km). Podle Massy to je jasným příznakem toho, jak bude sezóna 2016 z pohledu Mercedesu vypadat.
"I bez nich by tolik kol bylo před sezónou velkým varováním. Když se to navíc porovná s tím, co dokázali v posledních dvou letech, jak zakončili sezónu a jaké auto měli, pak jde o varovnou situaci. To, co dělají na dráze, ukazuje, že budou opět velmi, velmi silní," domnívá se pilot Williamsu, který se může těšit na motor Mercedesu za svými zády.
On sám neprožil moc úspěšný poslední den prvních testů v Barceloně poté, co je zdržela blíže neupřesněná závada - ve čtvtek zvládl jen 54 kol (251,37 km). Řešení je podle Massy ale jednoduché, proto doufá, že tento týden ujede mnohem více kilometrů.
"Opravdu to nebyl skvělý den. Neujeli jsme tolik kol jako o den dříve. Měli jsme problémy, kvůli kterým výměny na voze trvaly. Myslím, že jedinou pozitivní věcí na našem aerodynamickém testování dopoledne je možnost analyzovat všechna čísla kolem auta. Šlo víceméně o jedinou věc, kterou jsme zvládli.
Ujeli jsme určitě jen několik kol, ztratili jsme obrovské množství času. Nebyl to moc užitečný den, což se na počátku může stát. Ale opravdu doufám, že dokážeme zanalyzovat vše, co jsme udělali, a pokusit se příští týden o dlouhou vzdálenost," dodává Brazilec.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.