Závodní pilot Renaultu Jolyon Palmer loni během pátečních tréninků u Lotusu zakusil, jaké je to mít motor Mercedesu za zády. Jak vypadá jeho srovnání se současnou pohonnou jednotkou z Viry, kterou tento týden otestoval v Barceloně?
"Je tam rozdíl. Není tak silný, jako motor Mercedesu, to cítíte. Očividným přínosem toho je ovladatelnost, která je dobrá. Kluci od motorů u Renaultu pracovali skutečně dobře. Během zimy jsme s nimi spolupracovali. Dobře zvládají procedury i ovladatelnost motoru, jak jsem řekl. Ale ve výkonu jsou stále za Mercedesem," popisuje Palmer.
V pondělí s Renaultem zvládl kvůli softwarovým potížím jen 37 kol, v úterý jich po závadě na turbu přidal pro změnu jen 42, celkově tak ujel 367,75 km - nejméně ze všech 23 pilotů, kteří se testování tento týden zúčastnili.
"Získával jsem dobrý cit pro auto, aniž bych zajížděl nějaké časy, a pak zastavilo, což je škoda. Opravdu jsme neměli žádný problém, najednou se ale objevil velký. Stále si z toho můžeme odnést pozitivní věci - alespoň jsme s autem odvedli práci na základním nastavení, abychom ho lépe poznali po pondělku, což byla větší katastrofa.
Aspoň jsme tedy ujeli nějaká relevantní kola, ale 79 - jo, to není ideální po polovině předsezónního testování. Dával jsem si pro ty dva dny za cíl mnohem více. Doufám, že se mi to podaří příští týden," těší se Palmer na 1. března, kdy v Barceloně začínají druhé předsezónní testy.
Doufá, že po převzetí Lotusu Renaultem budou schopni řešit potíže lépe než loni: "Když budeme mít problémy, budou se řešit snadněji, protože teď máme podporu Renaultu. Nejsme tak finančně omezeni a hledáme alternativní řešení. Máme za zády silnou společnost, takže na to můžeme tlačit."
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.