Kevin Magnussen se nechal slyšet, že mu netrvalo dlouho, než se opět dostal do závodního režimu po znovu usednutí do vozu F1. Dán naposledy jezdil s monopostem F1 vloni v Austrálii, když zaskakoval za zraněného Fernanda Alonsa.
Na konci roku jej však McLaren propustil - následně ale využil příležitosti a zabral uvolněné místo u Renaultu. První dva dny v Barceloně jezdil Palmer, Kevin usedl do vozu až ve středu a hned ujel 109 kol. Trvalo mu dlouho, než se opět dostal do režimu, který řízení vozu F1 vyžaduje?
"Vůbec jsem neměl ten pocit [že bych si na něco musel zvykat]. Necítil jsem nejistotu, přišlo mi to přirozené. Bylo to dobré, byl jsem před začátkem testů trošku nervozní. Už jsem ten pocit trošku zapomněl, ale rychle jsem jej dostal zpět, což je dobré.
Odjet tolik kol hned první den bylo dobrou příležitostí, jak si vše osvěžit," popisuje Kevin Magnussen. Zatím je s prací Renaultu spokojen, ale ví, že je čeká hodně práce: "Je před námi hodně práce. Základ auta, charakteristika jeho vyvážení, je docela dobrý - alespoň pro můj styl, myslím. S autem se dá jet docela snadno a je předvídatelné, což je dobré."
"Ale vždycky potřebujete více přítlaku a výkonu. Snad se nám to tedy před závody povede." Včera musel dvakrát zastavovat, což po problémech Palmera nemusí být moc dobré. O co šlo? "Šlo o preventivní zastávky, protože na datech bylo vidět něco špatného. Auto jsme radši zastavili. Ale nebyl tam žádný problém, proto jsme mohli zpět na trať."
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.