Lewis Hamilton hovoří o posledních změnách pravidel a o tom, jaký druh vozů se mu líbil. Na současné problémy ale řešení nemá.
"Nemyslím si, že by současná pravidla byla dobrá, i kdyby spolu bojovalo pět týmů. Líbil se mi jiný druh aut. Nemám na všechno odpovědi, jen bych preferoval jiný typ vozu. Mám rád V12 a velké, široké gumy. Viděl jsem obrázek starého Ferrari, které mělo velmi nízko bočnice. Muselo to být uprostřed 80. let, a ta šířka vypadala zkrátka super, široké závěsy a hladké pneumatiky," popisuje Hamilton.
"To byly ty dny. Miloval jsem, jak tehdy auta vypadala, také řazení pomocí páky. Takové věci se mi líbí, ale nikdy se k nim už nemůžeme dostat. Ale rok 2008 byl skvělý, když jsme bojovali proti jinému týmu. Od té doby jsme nějaké souboje viděli, ale potřebujeme jich více. Nevím, jaká je na to odpověď. Ať ale dělají jakákoliv rozhodnutí, tak ta už nějakou dobu nejsou v pořádku," nelíbí se úřadujícímu šampionovi poslední změny v F1.
"Nesouhlasím se změnami, které jsou prováděny nyní a v mnoha posledních letech. Musíme s nimi žít. Myslím si, že by to mělo být probíráno s piloty. Určitě byli do některých posledních rozhodnutí zapojeni, ale ne do těch, která učinili teď.
My ale máme cit pro auto a některé nápady na zlepšení. Nevíme, co není dobré. Ti, jež se tady pohybují 10 až 15 let a jež prošli všemi změnami pravidel, ví, která fungovala a která ne. Takže bych řekl, že [chybějící konzultace] je špatnou věcí," uvádí britský jezdec.
Na otázku, jestli se přeci jen všechno v poslední době více s piloty neprobírá, odpověděl: "Nevím. Neberte mě za slovo, možná ano. Myslím si, že byly některé schůzky, na které jsem byl v posledních několika letech pozván. Podle mě jsou čím dál tím více otevřenější nápadům, ale ty, které schválili teď, s námi nemají nic společného," komentuje poslední změny pravidel týkající se širších, rychlejších, ale i těžších vozů, které mají být rychlejší o tři místo o původně avizovaných šest sekund na kolo.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.