Lewis Hamilton hovoří o posledních změnách pravidel a o tom, jaký druh vozů se mu líbil. Na současné problémy ale řešení nemá.
"Nemyslím si, že by současná pravidla byla dobrá, i kdyby spolu bojovalo pět týmů. Líbil se mi jiný druh aut. Nemám na všechno odpovědi, jen bych preferoval jiný typ vozu. Mám rád V12 a velké, široké gumy. Viděl jsem obrázek starého Ferrari, které mělo velmi nízko bočnice. Muselo to být uprostřed 80. let, a ta šířka vypadala zkrátka super, široké závěsy a hladké pneumatiky," popisuje Hamilton.
"To byly ty dny. Miloval jsem, jak tehdy auta vypadala, také řazení pomocí páky. Takové věci se mi líbí, ale nikdy se k nim už nemůžeme dostat. Ale rok 2008 byl skvělý, když jsme bojovali proti jinému týmu. Od té doby jsme nějaké souboje viděli, ale potřebujeme jich více. Nevím, jaká je na to odpověď. Ať ale dělají jakákoliv rozhodnutí, tak ta už nějakou dobu nejsou v pořádku," nelíbí se úřadujícímu šampionovi poslední změny v F1.
"Nesouhlasím se změnami, které jsou prováděny nyní a v mnoha posledních letech. Musíme s nimi žít. Myslím si, že by to mělo být probíráno s piloty. Určitě byli do některých posledních rozhodnutí zapojeni, ale ne do těch, která učinili teď.
My ale máme cit pro auto a některé nápady na zlepšení. Nevíme, co není dobré. Ti, jež se tady pohybují 10 až 15 let a jež prošli všemi změnami pravidel, ví, která fungovala a která ne. Takže bych řekl, že [chybějící konzultace] je špatnou věcí," uvádí britský jezdec.
Na otázku, jestli se přeci jen všechno v poslední době více s piloty neprobírá, odpověděl: "Nevím. Neberte mě za slovo, možná ano. Myslím si, že byly některé schůzky, na které jsem byl v posledních několika letech pozván. Podle mě jsou čím dál tím více otevřenější nápadům, ale ty, které schválili teď, s námi nemají nic společného," komentuje poslední změny pravidel týkající se širších, rychlejších, ale i těžších vozů, které mají být rychlejší o tři místo o původně avizovaných šest sekund na kolo.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.