Lewis Hamilton hovoří o posledních změnách pravidel a o tom, jaký druh vozů se mu líbil. Na současné problémy ale řešení nemá.
"Nemyslím si, že by současná pravidla byla dobrá, i kdyby spolu bojovalo pět týmů. Líbil se mi jiný druh aut. Nemám na všechno odpovědi, jen bych preferoval jiný typ vozu. Mám rád V12 a velké, široké gumy. Viděl jsem obrázek starého Ferrari, které mělo velmi nízko bočnice. Muselo to být uprostřed 80. let, a ta šířka vypadala zkrátka super, široké závěsy a hladké pneumatiky," popisuje Hamilton.
"To byly ty dny. Miloval jsem, jak tehdy auta vypadala, také řazení pomocí páky. Takové věci se mi líbí, ale nikdy se k nim už nemůžeme dostat. Ale rok 2008 byl skvělý, když jsme bojovali proti jinému týmu. Od té doby jsme nějaké souboje viděli, ale potřebujeme jich více. Nevím, jaká je na to odpověď. Ať ale dělají jakákoliv rozhodnutí, tak ta už nějakou dobu nejsou v pořádku," nelíbí se úřadujícímu šampionovi poslední změny v F1.
"Nesouhlasím se změnami, které jsou prováděny nyní a v mnoha posledních letech. Musíme s nimi žít. Myslím si, že by to mělo být probíráno s piloty. Určitě byli do některých posledních rozhodnutí zapojeni, ale ne do těch, která učinili teď.
My ale máme cit pro auto a některé nápady na zlepšení. Nevíme, co není dobré. Ti, jež se tady pohybují 10 až 15 let a jež prošli všemi změnami pravidel, ví, která fungovala a která ne. Takže bych řekl, že [chybějící konzultace] je špatnou věcí," uvádí britský jezdec.
Na otázku, jestli se přeci jen všechno v poslední době více s piloty neprobírá, odpověděl: "Nevím. Neberte mě za slovo, možná ano. Myslím si, že byly některé schůzky, na které jsem byl v posledních několika letech pozván. Podle mě jsou čím dál tím více otevřenější nápadům, ale ty, které schválili teď, s námi nemají nic společného," komentuje poslední změny pravidel týkající se širších, rychlejších, ale i těžších vozů, které mají být rychlejší o tři místo o původně avizovaných šest sekund na kolo.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.