Lewis Hamilton hovoří o posledních změnách pravidel a o tom, jaký druh vozů se mu líbil. Na současné problémy ale řešení nemá.
"Nemyslím si, že by současná pravidla byla dobrá, i kdyby spolu bojovalo pět týmů. Líbil se mi jiný druh aut. Nemám na všechno odpovědi, jen bych preferoval jiný typ vozu. Mám rád V12 a velké, široké gumy. Viděl jsem obrázek starého Ferrari, které mělo velmi nízko bočnice. Muselo to být uprostřed 80. let, a ta šířka vypadala zkrátka super, široké závěsy a hladké pneumatiky," popisuje Hamilton.
"To byly ty dny. Miloval jsem, jak tehdy auta vypadala, také řazení pomocí páky. Takové věci se mi líbí, ale nikdy se k nim už nemůžeme dostat. Ale rok 2008 byl skvělý, když jsme bojovali proti jinému týmu. Od té doby jsme nějaké souboje viděli, ale potřebujeme jich více. Nevím, jaká je na to odpověď. Ať ale dělají jakákoliv rozhodnutí, tak ta už nějakou dobu nejsou v pořádku," nelíbí se úřadujícímu šampionovi poslední změny v F1.
"Nesouhlasím se změnami, které jsou prováděny nyní a v mnoha posledních letech. Musíme s nimi žít. Myslím si, že by to mělo být probíráno s piloty. Určitě byli do některých posledních rozhodnutí zapojeni, ale ne do těch, která učinili teď.
My ale máme cit pro auto a některé nápady na zlepšení. Nevíme, co není dobré. Ti, jež se tady pohybují 10 až 15 let a jež prošli všemi změnami pravidel, ví, která fungovala a která ne. Takže bych řekl, že [chybějící konzultace] je špatnou věcí," uvádí britský jezdec.
Na otázku, jestli se přeci jen všechno v poslední době více s piloty neprobírá, odpověděl: "Nevím. Neberte mě za slovo, možná ano. Myslím si, že byly některé schůzky, na které jsem byl v posledních několika letech pozván. Podle mě jsou čím dál tím více otevřenější nápadům, ale ty, které schválili teď, s námi nemají nic společného," komentuje poslední změny pravidel týkající se širších, rychlejších, ale i těžších vozů, které mají být rychlejší o tři místo o původně avizovaných šest sekund na kolo.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.