Force India zůstává u svého typického nosu. Tým hodlá nasazovat nos se dvěma otvory do té doby, než najde lepší řešení.
Vloni stáj překvapila se svým inovativním konceptem. B-specifikace auta VJM08 totiž obsahovala po stranách špičky dva otvory. Ty se objevily i na nástupci, VJM09. Konkurence je sice zaznamenala, ale zůstává u konvenčních řešení. U Force India jsou ale se svým řešením spokojeni.
"Je to prostě naše řešení daného problému, který lze řešit různými způsoby," začíná vysvětlovat Otmar Szafnauer, provozní ředitel týmu. "Zůstaneme u naší varianty do doby, než najdeme něco lepšího. To jsme zatím nenašli. Auto je evolucí loňské B-specifikace. Nemá smysl měnit celou filozofii, když ta stará fungovala."
Vloni indický tým se sídlem v britském Silverstone obsadil v poháru konstruktérů páté místo, což je nejlepším umístění v historii týmu (od roku 2008). A proto není třeba házet koncept nosu přes palubu: "Vlastně nám jde spíš o to, abychom ze stávajícího řešení získali vyšší výkonnost," pokračuje Szafnauer.
"O to jsme se snažili během zimy. Tentokrát jsme nemuseli řešit žádné finanční trable, mohli jsme se soustředit na výkon. Doufám, že se to odrazí. Když se nemění pravidla, je těžké najít víc. Čím jste rychlejší, tím těžší je, ještě více zrychlit," přiznává 51 letý muž.
"V Abu Zabí jsme byli opravdu rychlí. Během zimy jsme ve větrném tunelu našli něco dalšího," zakončil Szafnauer. Jen připomeňme, že ve zmíněném závodu obsadili Sergio Pérez a Nico Hülkenberg 5. a 7. místo, což byl nejlepší týmový výsledek roku. Potenciál nového vozu naznačil ve středu Němec v Barceloně, když byl třetí den ze všech nejrychlejší.
"Musíme pracovat a zlepšit se ve všech ohledech, ale základ auta je velmi dobrý. Dnes jsme narozdíl od konkurence trošku víc testovali výkonnost. Díky tomu vznikl můj náskok. Myslím, že jsme na stejné úrovni, na které jsme vloni končili. V principu mám ve voze dobrý pocit, jsme na správné cestě," říká Nico Hülkenberg.
"Je poznat, že jde o evoluci loňského auta. Hned jsem se v něm cítil dobře. Nejeli jsme moc dlouhých jízd, až na konci dne, kdy se už ochlazovalo. V této otázce se o vozu musíme ještě více naučit," zakončil vítěz Le Mans 2015.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.