Esteban Gutiérrez v úterý najel během testování v Barceloně s Haasem VF-16 dalších 368 kilometrů, což hodnotí jako úspěch. Vzdálenost a nasbíraná data jsou pro nový tým velmi důležité.
V pondělí tým zvládl jen 144 km (31 kol) kvůli incidentu s předním křídlem, které Romainovi Grosjeanovi upadlo ve vysoké rychlosti 320 km/h na hlavní rovince. Naštěstí se vše obešlo bez karambolu a Francouz dovezl auto do boxů. Tým musel posílit nosníky křídla a včera si připsal podstatně větší vzdálenost.
"Zdá se, že máme dobrý základ. Z auta mám velmi dobrý pocit. Stále ho nemáme kompletní, pracujeme na tom, ale naším přístupem bylo ujet co nejvíce kol, vyvarovat se potížím se spolehlivostí, což je pro tento test cílem. Další týden se pak zaměříme na výkonnost. Na nováčka je 79 kol druhý den docela působivých," hodnotí Gutiérrez.
Přiznal ale, že kompletní program pro úterý nezvládli, jelikož prvních 90 min prostáli v garáži: "Chtěli jsme ujet více kol, ale děláte to nejlepší, co můžete. Jako nový tým můžeme být s množstvím spokojeni. V dalších dnech můžeme očekávat ještě více kol."
Na závěr dodává, že jejich cílem zůstávají mistrovské body při jejich debutu: "To je náš cíl. Věříme si a uděláme pro to vše, co bude v našich silách," dodává mexický pilot.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.