Od roku 2016 se mění formát kvalifikace ve Formuli 1. Jak tedy bude kvalifikace vypadat?
Bernie Ecclestone si stěžuje na nejhorší Formuli 1 všech dob. Flavio Briatore mluví o "rozbíté byznys platformě". Zodpovědní lidé by se tedy měli zamyslet nad směřováním Formule 1 a přijít s nějakými změnami, což se teď možná právě děje. Na druhou stranu dle mnohých je změna formátu kvalifikace dalším z opatření, které mění něco, co fungovalo. Už od nadcházejícího Melbourne se můžeme těšit na nový formát. Na tom se dnes shodla Komise Formule 1 na dnešním jednání v Ženevě.
Od úvodního závodu sezony 2016 nás čeká hodinový vyřazovací trénink, které bude rozdělen do tří sekcí. Jednotlivé části budou vypadat následovně:
Q1:- bude trvat 16 minut- po 7 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- další jezdci pak budou vypadávat po 90 vteřinách- 7 jezdců vypadne a 15 postoupí do Q2
Q2:- bude trvat 15 minut- po 6 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- další jezdci pak budou vypadávat po 90 vteřinách- 7 jezdců vypadne a 8 postoupí do Q3
Q3:- bude trvat 14 minut- po 5 minutách vypadne nejpomalejší jezdec- další jezdci pak budou vypadávat po 90 vteřinách- 2 jezdci zbydou na finále, které bude trvat 90 vteřin
Tota změna by měla přispět k většímu provozu na trati, protože si nikdo nebude moci dovolit nejezdit. Další detaily týkající se například využitých pneumatik a jejich dalšího nasazení pro závodu ještě nejsou dořešeny.
Jedná se například i o časovému "závaží," tedy o časové penalizaci pro všechny piloty podle počtu dle mistrovských bodů. Nový systém musí ratifikovat ještě také FIA na jednání Světové rady motorsportu příští měsíc.
Člen jednoho nejmenovaného týmu ale novým návrhem moc nadšen není. "Mám trochu problém s tím, jak tato změna bude fungovat vzhledem k tomu, že gumy jsou obecně dobré pouze na jedno ostré kolo. Takže nebudeme jezdit po okruhu s neoptimálními gumami."
Kromě nového formátu kvalifikace se dnes v Ženevě řešila spousta dalších věcí, o tom ale v samostatném článku.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.