Podle Carlose Sainze muselo Toro Rosso podstoupit spoustu kompromisů při stavbě vozu STR11. Důvodem je pozdní přechod na motory Ferrari. Verstappen ale připomíná, že je vůbec úspěchem, že v Barceloně mají auto postavené.
Carlos Sainz první den odjel jen 55 okruhů, pak jej zastavil problém s převodovkou. "Na autě jsme museli přistoupit na spoustu aerodynamických kompromisů. Také nemáme ještě všechny díly. Ale moc mě to netrápí, před dvěma měsící jsme ani nevěděli, jak to v tomto roce bude. Toro Rosso předvedlo rekordně krátkou přípravu.
Celá karoserie musela být změněna, abychom do ní dostali motor. Dosáhli jsme něčeho, co zvládají jen velké týmy. Přechod na motory Ferrari byl správný, hned se to projevilo. Pohonná jednotka má více síly a její ovladatelnost je lepší. Také software se z jezdeckého pohledu lépe ovládá. Na volantu je méně tlačítek, kterým se ovládají baterie. I to může letos při omezné komunikaci pomoci."
Red Bull před testy několikrát prohlásil, že by se nedivil, kdyby je Toro Rosso v první polovině roku poráželo. Zatím se v testech více daří hlavní stáji, co na to Španěl? "Vloni jsme viděli, že Ferrari i Mercedes své motory neustále vylepšovaly. Proto se zřejmě budeme propadat, ale vloni nás nejvíc trápila nespolehlivost."
Max Verstappen v úterý zažil s novým vozem lepší jízdy - 121 okruhů (563 kilometrů) ukazuje na skvělou spolehlivost, nicméně byla z toho až poslední příčka. "Bylo to dobré, auto je spolehlivé. Jezdili jsme jenom na střední sadě pneumatik a na ty bylo trošku chladno. Jde nám jenom o to ujet s vozem co nejvíc kilometrů. Jsme rádi, že je auto vůbec vyrobené."
"Bylo dobré porovnat zpětnou vazbu Maxe a Carlose. To, že jsme už druhý den ujeli 121 okruhů, nám neobyčejně pomůže. Všechny nové systémy jsme museli pořádně vyzkoušet," popisuje James Key, technický ředitel Toro Rosso. V italském týmu vládne povzbudivá atmosféra.
"Měli jsme 3 měsíce na to, abychom postavili auto. Normálně tohle není možné. Ještě před 2 měsící jsem si nemyslel, že budeme schopní být v Barceloně," pokračuje Key. Dle něj tým věděl "už" od konce října, jaký bude mít motor, ale svoje auto musel narozdíl od mateřského týmu Red Bull kompletně přestavět.
Pohonná jednotka Ferrari je kompaktnější než ta od Renaultu. To umožňuje velký vývoj v zadní části auta, novinky by měly být patrné při druhém testování v Barceloně. Podle některých budou tak výrazné, že půjde dokonce o B-verzi vozu. Jisté je, že tým chystá nové zadní křídlo, novou podlahu i bočnice.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.