Podle Carlose Sainze muselo Toro Rosso podstoupit spoustu kompromisů při stavbě vozu STR11. Důvodem je pozdní přechod na motory Ferrari. Verstappen ale připomíná, že je vůbec úspěchem, že v Barceloně mají auto postavené.
Carlos Sainz první den odjel jen 55 okruhů, pak jej zastavil problém s převodovkou. "Na autě jsme museli přistoupit na spoustu aerodynamických kompromisů. Také nemáme ještě všechny díly. Ale moc mě to netrápí, před dvěma měsící jsme ani nevěděli, jak to v tomto roce bude. Toro Rosso předvedlo rekordně krátkou přípravu.
Celá karoserie musela být změněna, abychom do ní dostali motor. Dosáhli jsme něčeho, co zvládají jen velké týmy. Přechod na motory Ferrari byl správný, hned se to projevilo. Pohonná jednotka má více síly a její ovladatelnost je lepší. Také software se z jezdeckého pohledu lépe ovládá. Na volantu je méně tlačítek, kterým se ovládají baterie. I to může letos při omezné komunikaci pomoci."
Red Bull před testy několikrát prohlásil, že by se nedivil, kdyby je Toro Rosso v první polovině roku poráželo. Zatím se v testech více daří hlavní stáji, co na to Španěl? "Vloni jsme viděli, že Ferrari i Mercedes své motory neustále vylepšovaly. Proto se zřejmě budeme propadat, ale vloni nás nejvíc trápila nespolehlivost."
Max Verstappen v úterý zažil s novým vozem lepší jízdy - 121 okruhů (563 kilometrů) ukazuje na skvělou spolehlivost, nicméně byla z toho až poslední příčka. "Bylo to dobré, auto je spolehlivé. Jezdili jsme jenom na střední sadě pneumatik a na ty bylo trošku chladno. Jde nám jenom o to ujet s vozem co nejvíc kilometrů. Jsme rádi, že je auto vůbec vyrobené."
"Bylo dobré porovnat zpětnou vazbu Maxe a Carlose. To, že jsme už druhý den ujeli 121 okruhů, nám neobyčejně pomůže. Všechny nové systémy jsme museli pořádně vyzkoušet," popisuje James Key, technický ředitel Toro Rosso. V italském týmu vládne povzbudivá atmosféra.
"Měli jsme 3 měsíce na to, abychom postavili auto. Normálně tohle není možné. Ještě před 2 měsící jsem si nemyslel, že budeme schopní být v Barceloně," pokračuje Key. Dle něj tým věděl "už" od konce října, jaký bude mít motor, ale svoje auto musel narozdíl od mateřského týmu Red Bull kompletně přestavět.
Pohonná jednotka Ferrari je kompaktnější než ta od Renaultu. To umožňuje velký vývoj v zadní části auta, novinky by měly být patrné při druhém testování v Barceloně. Podle některých budou tak výrazné, že půjde dokonce o B-verzi vozu. Jisté je, že tým chystá nové zadní křídlo, novou podlahu i bočnice.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.