Podle Carlose Sainze muselo Toro Rosso podstoupit spoustu kompromisů při stavbě vozu STR11. Důvodem je pozdní přechod na motory Ferrari. Verstappen ale připomíná, že je vůbec úspěchem, že v Barceloně mají auto postavené.
Carlos Sainz první den odjel jen 55 okruhů, pak jej zastavil problém s převodovkou. "Na autě jsme museli přistoupit na spoustu aerodynamických kompromisů. Také nemáme ještě všechny díly. Ale moc mě to netrápí, před dvěma měsící jsme ani nevěděli, jak to v tomto roce bude. Toro Rosso předvedlo rekordně krátkou přípravu.
Celá karoserie musela být změněna, abychom do ní dostali motor. Dosáhli jsme něčeho, co zvládají jen velké týmy. Přechod na motory Ferrari byl správný, hned se to projevilo. Pohonná jednotka má více síly a její ovladatelnost je lepší. Také software se z jezdeckého pohledu lépe ovládá. Na volantu je méně tlačítek, kterým se ovládají baterie. I to může letos při omezné komunikaci pomoci."
Red Bull před testy několikrát prohlásil, že by se nedivil, kdyby je Toro Rosso v první polovině roku poráželo. Zatím se v testech více daří hlavní stáji, co na to Španěl? "Vloni jsme viděli, že Ferrari i Mercedes své motory neustále vylepšovaly. Proto se zřejmě budeme propadat, ale vloni nás nejvíc trápila nespolehlivost."
Max Verstappen v úterý zažil s novým vozem lepší jízdy - 121 okruhů (563 kilometrů) ukazuje na skvělou spolehlivost, nicméně byla z toho až poslední příčka. "Bylo to dobré, auto je spolehlivé. Jezdili jsme jenom na střední sadě pneumatik a na ty bylo trošku chladno. Jde nám jenom o to ujet s vozem co nejvíc kilometrů. Jsme rádi, že je auto vůbec vyrobené."
"Bylo dobré porovnat zpětnou vazbu Maxe a Carlose. To, že jsme už druhý den ujeli 121 okruhů, nám neobyčejně pomůže. Všechny nové systémy jsme museli pořádně vyzkoušet," popisuje James Key, technický ředitel Toro Rosso. V italském týmu vládne povzbudivá atmosféra.
"Měli jsme 3 měsíce na to, abychom postavili auto. Normálně tohle není možné. Ještě před 2 měsící jsem si nemyslel, že budeme schopní být v Barceloně," pokračuje Key. Dle něj tým věděl "už" od konce října, jaký bude mít motor, ale svoje auto musel narozdíl od mateřského týmu Red Bull kompletně přestavět.
Pohonná jednotka Ferrari je kompaktnější než ta od Renaultu. To umožňuje velký vývoj v zadní části auta, novinky by měly být patrné při druhém testování v Barceloně. Podle některých budou tak výrazné, že půjde dokonce o B-verzi vozu. Jisté je, že tým chystá nové zadní křídlo, novou podlahu i bočnice.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.