Renault toho první den testů kvůli softwarovým problémům moc neujel. Podle závodního jezdce Jolyona Palmera se zatím nezlepšila ani výkonnost jeho pohonné jednotky RE16.
Brit v pondělí zvládl v Barceloně jen 37 kol a skončil poslední se ztrátou 4,417 s na nejrychlejší Ferrari. "První den byl zklamání, bylo to náročné. Šlo o obvyklé prvotní potíže, ale rozhodně bychom byli bývali rádi ujeli více kol. Bolí to, protože už tak to snížili z 12 na 8 dní a já jsem teď zvládl jen 37 kol. Není to ideální," hodnotí Palmer.
"Loni jsem toho s autem ujel hodně, vůz je evolucí toho loňského, takže se nechová moc odlišně. Ale my jsme opravdu neabsolvovali žádné výkonnostní jízdy. Je to frustrující, ale zbývají mi tři další dny, to se dá ještě ujet hodně kol," pokračuje britský jezdec Renaultu.
První den je zdržely hlavně softwarové problémy, které by měli mít v úterý již vyřešeny: "Nešlo o pohonnou jednotku, šlo o softwarové potíže. Jestli to vychází od pohonné jednotky, to teprve musíme pochopit. Kluci pracovali celý den, snažili se tomu přijít na kloub. Během dne jsme udělali pokrok, snad to přes noc dokážeme konečně opravit."
Jak Palmer hodnotí nárůst výkonu motoru? "Je tam rozdíl. Samozřejmě není tak silný, jako motor Mercedesu, a vy to můžete cítit. Ale jsou tam také přínosy: ovladatelnost je dobrá, kluci od motorů Renaultu pracují velmi dobře. Spolupracovali jsme s nimi během zimy a oni dobře zvládali procedury a ovladatelnost motoru. Ale momentálně na Mercedes ve výkonu stále rozhodně ztrácíme."
Loňský vůz E23 doplatil na nedostatečný vývoj během sezóny, pro RS16 toho letos naopak chystají celkem dost: "Je toho třeba hodně projít. Připravili jsme ho na poslední chvíli a kluci odvedli opravdu dobrou práci, když jsme v 9 hodin vyrazili. Je před námi dlouhá cesta, v příštích několika dnech, týdnech a před Melbourne se docela dost změní."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.