Renault toho první den testů kvůli softwarovým problémům moc neujel. Podle závodního jezdce Jolyona Palmera se zatím nezlepšila ani výkonnost jeho pohonné jednotky RE16.
Brit v pondělí zvládl v Barceloně jen 37 kol a skončil poslední se ztrátou 4,417 s na nejrychlejší Ferrari. "První den byl zklamání, bylo to náročné. Šlo o obvyklé prvotní potíže, ale rozhodně bychom byli bývali rádi ujeli více kol. Bolí to, protože už tak to snížili z 12 na 8 dní a já jsem teď zvládl jen 37 kol. Není to ideální," hodnotí Palmer.
"Loni jsem toho s autem ujel hodně, vůz je evolucí toho loňského, takže se nechová moc odlišně. Ale my jsme opravdu neabsolvovali žádné výkonnostní jízdy. Je to frustrující, ale zbývají mi tři další dny, to se dá ještě ujet hodně kol," pokračuje britský jezdec Renaultu.
První den je zdržely hlavně softwarové problémy, které by měli mít v úterý již vyřešeny: "Nešlo o pohonnou jednotku, šlo o softwarové potíže. Jestli to vychází od pohonné jednotky, to teprve musíme pochopit. Kluci pracovali celý den, snažili se tomu přijít na kloub. Během dne jsme udělali pokrok, snad to přes noc dokážeme konečně opravit."
Jak Palmer hodnotí nárůst výkonu motoru? "Je tam rozdíl. Samozřejmě není tak silný, jako motor Mercedesu, a vy to můžete cítit. Ale jsou tam také přínosy: ovladatelnost je dobrá, kluci od motorů Renaultu pracují velmi dobře. Spolupracovali jsme s nimi během zimy a oni dobře zvládali procedury a ovladatelnost motoru. Ale momentálně na Mercedes ve výkonu stále rozhodně ztrácíme."
Loňský vůz E23 doplatil na nedostatečný vývoj během sezóny, pro RS16 toho letos naopak chystají celkem dost: "Je toho třeba hodně projít. Připravili jsme ho na poslední chvíli a kluci odvedli opravdu dobrou práci, když jsme v 9 hodin vyrazili. Je před námi dlouhá cesta, v příštích několika dnech, týdnech a před Melbourne se docela dost změní."
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.