Rakouská stáj Dietricha Mateschitze ráno v boxové uličce odhalila svůj monopost pro sezónu 2016: RB12, s nímž se chce vrátit do bojů o vítězství. Bude na tom s pohonem Renaultu mít?
Red Bull sice již nové zbarvení ukázal minulý týden v Londýně, ovšem jen na starším voze. Ten nový jsme mohli poprvé spatřit až dnes v Barceloně. RB12 obsahuje celou řadu vylepšení, která jsou založena na lekcích z loňské sezóny. I nadále jej pohání motor Renaultu, ten si ovšem stáj přejmenovává dle sponzora na TAG Heuer.
Šéf týmu Christian Horner uvádí: "Pozdní rozhodnutí o motoru minulý rok bylo samozřejmě výzvou, přišli jsme ale včas na řešení a celý tým pracoval během zimy neuvěřitelně tvrdě, abychom se z toho dostali. Proto se budeme snažit stavět na významném pokroku, kterého jsme dosáhli ve druhé polovině roku 2015, a snažit se ho přenést do prvních závodů letošní sezóny.
Tento rok doufám, že uděláme oproti tomu minulému opravdu pokrok. Že se budeme držet při zemi a opravdu vyvíjet auto a to nám snad i s nějakým vylepšením výkonu pohonné jednotky umožní dostat se blíže našim nejbližším soupeřům."
Technický ředitel Adrian Newey říká: "Často jsem dotazován na oblast auta, kterou mě u nás nejvíce těší za současných stabilních pravidel, kdy to je těžké nalézt nějaké nové oblasti, které byste dokázali využít. Proto jsme se u tohoto vozu opravdu soustředili na to, abychom dali dohromady soudržný balík všech součástí - zavěšení, dynamiky šasi, aerodynamiky - aby všechny harmonicky spolupracovaly. Myslím, že se nám podařilo stavět na lekcích z minulého roku a všechny náznaky z našich simulací ukazují, že tohle letošní auto by mělo být silné.
Šéf vývoje Rob Marshall přidává: "U RB12 jsme optimisty v tom, že jsme dosáhli velkých pokroků. Problémem je ale to, že čísla z aerodynamického a CFD, která vidím, jsou našimi čísly - a pokud nemůžete vidět čísla ostatních, tak nevíte, jak na tom jste. Jsme spokojeni s tím, jakým směrem se z našeho pohledu ubíráme, ale až do Melbourne nebudeme mít tušení.
Pokud jde o toto auto, tak doufám, že dokážeme nějaké závody vyhrát. Může to znít nadneseně po loňském roce, kdy jsme se na začátku trápili, já ale doufám, že letos budeme moci udělat pokrok v oblasti výkonu a že se to díky tomu v poli trochu srovná."
K aerodynamice nového monopostu se vyjádřil také Dan Fallows, který ji u Red Bullu vede: "Zatím jsou čísla vycházející z větrného tunelu a CFD velmi povzbuzující. Jde o to, aby každý porozumněl vozu, který jsme měli vloni, a také rozpoznal výzvy, které nás čekají. Na tyto věci se musíme opravdu zaměřit. Myslím, že jsme udělali opravdové pokroky.
Doufám, že RB12 bude pokračovat ve formě, jakou měla RB11. Sice jsme nezískali výsledky, které jsme chtěli, ale všichni víme, že základ auta, šasi bylo velmi dobré. Doufám, že to tak bude pokračovat. Snad toto auto poskytne dobrý základ pro změny na pohonné jednotce a v aerodynamice, které uděláme."
Pierre Waché, hlavní inženýr výkonnosti vozu, dodává: "Říci, že jsme spokojeni s aerodynamikou, je silné - nikdy nejsme spokojeni. Jde o neustálý vývojový proces, při kterém se díváme na absolutní čísla. Nás ale zajímají relativní čísla [ve srovnání s ostatními]. Uvidíme, jestli to bude dostatečné."
Hodnocení nového monopostu zakončil hlavní inženýr Paul Monaghan: "Moje naděje od RB12? Myslím, že jsme se hlavně snažili, abychom dojeli do Austrálie v co nejlepší formě. Snad budeme dobře připraveni a z auta získáme v každém závodu to nejlepší. Tak bychom se mohli dostat do situace, kdy bychom bojovali o podium anebo mohli využít toho, kdyby se kdyby se kolem nás něco stalo."
Srovnání Red Bullu RB11 a RB12
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.