Red Bull odhaluje vůz RB12 a doufá, že letos pár závodů vyhraje

Red Bull RB12
Red Bull RB12, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 22. února 2016 6:30
Sdílej:

Rakouská stáj Dietricha Mateschitze ráno v boxové uličce odhalila svůj monopost pro sezónu 2016: RB12, s nímž se chce vrátit do bojů o vítězství. Bude na tom s pohonem Renaultu mít?

Red Bull sice již nové zbarvení ukázal minulý týden v Londýně, ovšem jen na starším voze. Ten nový jsme mohli poprvé spatřit až dnes v Barceloně. RB12 obsahuje celou řadu vylepšení, která jsou založena na lekcích z loňské sezóny. I nadále jej pohání motor Renaultu, ten si ovšem stáj přejmenovává dle sponzora na TAG Heuer.

Šéf týmu Christian Horner uvádí: "Pozdní rozhodnutí o motoru minulý rok bylo samozřejmě výzvou, přišli jsme ale včas na řešení a celý tým pracoval během zimy neuvěřitelně tvrdě, abychom se z toho dostali. Proto se budeme snažit stavět na významném pokroku, kterého jsme dosáhli ve druhé polovině roku 2015, a snažit se ho přenést do prvních závodů letošní sezóny.

Tento rok doufám, že uděláme oproti tomu minulému opravdu pokrok. Že se budeme držet při zemi a opravdu vyvíjet auto a to nám snad i s nějakým vylepšením výkonu pohonné jednotky umožní dostat se blíže našim nejbližším soupeřům."

Technický ředitel Adrian Newey říká: "Často jsem dotazován na oblast auta, kterou mě u nás nejvíce těší za současných stabilních pravidel, kdy to je těžké nalézt nějaké nové oblasti, které byste dokázali využít. Proto jsme se u tohoto vozu opravdu soustředili na to, abychom dali dohromady soudržný balík všech součástí - zavěšení, dynamiky šasi, aerodynamiky - aby všechny harmonicky spolupracovaly. Myslím, že se nám podařilo stavět na lekcích z minulého roku a všechny náznaky z našich simulací ukazují, že tohle letošní auto by mělo být silné.

Šéf vývoje Rob Marshall přidává: "U RB12 jsme optimisty v tom, že jsme dosáhli velkých pokroků. Problémem je ale to, že čísla z aerodynamického a CFD, která vidím, jsou našimi čísly - a pokud nemůžete vidět čísla ostatních, tak nevíte, jak na tom jste. Jsme spokojeni s tím, jakým směrem se z našeho pohledu ubíráme, ale až do Melbourne nebudeme mít tušení.

Pokud jde o toto auto, tak doufám, že dokážeme nějaké závody vyhrát. Může to znít nadneseně po loňském roce, kdy jsme se na začátku trápili, já ale doufám, že letos budeme moci udělat pokrok v oblasti výkonu a že se to díky tomu v poli trochu srovná."

K aerodynamice nového monopostu se vyjádřil také Dan Fallows, který ji u Red Bullu vede: "Zatím jsou čísla vycházející z větrného tunelu a CFD velmi povzbuzující. Jde o to, aby každý porozumněl vozu, který jsme měli vloni, a také rozpoznal výzvy, které nás čekají. Na tyto věci se musíme opravdu zaměřit. Myslím, že jsme udělali opravdové pokroky.

Doufám, že RB12 bude pokračovat ve formě, jakou měla RB11. Sice jsme nezískali výsledky, které jsme chtěli, ale všichni víme, že základ auta, šasi bylo velmi dobré. Doufám, že to tak bude pokračovat. Snad toto auto poskytne dobrý základ pro změny na pohonné jednotce a v aerodynamice, které uděláme."

Pierre Waché, hlavní inženýr výkonnosti vozu, dodává: "Říci, že jsme spokojeni s aerodynamikou, je silné - nikdy nejsme spokojeni. Jde o neustálý vývojový proces, při kterém se díváme na absolutní čísla. Nás ale zajímají relativní čísla [ve srovnání s ostatními]. Uvidíme, jestli to bude dostatečné."

Hodnocení nového monopostu zakončil hlavní inženýr Paul Monaghan: "Moje naděje od RB12? Myslím, že jsme se hlavně snažili, abychom dojeli do Austrálie v co nejlepší formě. Snad budeme dobře připraveni a z auta získáme v každém závodu to nejlepší. Tak bychom se mohli dostat do situace, kdy bychom bojovali o podium anebo mohli využít toho, kdyby se kdyby se kolem nás něco stalo."

 

Srovnání Red Bullu RB11 a RB12

 

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.