V pátek na Silverstonu poprvé vyjelo nové W07 od Mercedesu. Nico Rosberg pak prohlásil, že na vývoji auta musí s Hamiltonem pracovat spolu, aby odrazili hrozbu ostatních soupeřů.
Nico Rosberg si však neodpustí svou soutěživost proti Hamiltonovi: "Každý rok je jedna velká výzva a každý rok je velký rok. Teď mám skvělou příležitost, takže se těším. Těším se konkrétně na výzvu bojovat znovu proti Lewisovi, který jezdí na extrémně vysoké úrovni," řekl Nico Rosberg pro Motorsport.com. "Tenhle druh soubojů je důvod, proč dělám sport, proč soutěžím. A tak to zůstane. A uvidíme, jak to půjde."
Na konci minulé sezóny bylo zřejmé, že Toto Wolff není spokojený s tím, že jezdci Mercedesu nepracují příliš jako tým. Na to Nico Rosberg prohlásil: "To je opravdu dávno. V současné době pracujeme společně, protože je v našem zájmu, aby auto bylo tak dobré, jak je to jen možné - abychom měli jistotu, že tu nebude žádný jiný soupeř, ale bude to jen mezi námi dvěma. Nechci ale mluvit o podrobnostech vzestupů a pádů, protože je to vždycky to samé."
Na druhou stranu si Mercedes velmi dobře uvědomuje hrozbu, kterou pro něj zejména Ferrari představuje. Ani Rosberg tak tým italského výrobce nebere na lehkou váhu: "Bereme naše soupeře velmi vážně, a to zejména Ferrari. Jistě budou velkou hrozbou, takže musíme udržovat tlak. Kdo ví, jak to bude v prvním závodě?"
Rosbergovi také tento rok, na konci sezóny, končí smlouva, kterou s Mercedesem podepsal. K tomu, zdali si myslí, že u svého současného týmu zůstane i nadále, se vyjádřil následovně: "Jsem si jistý, že si v Mercedesu pobudu ještě několik let. Cítím se tu dobře a užívám si být součástí týmu. Tolik jsme toho dosáhli a ještě víc toho dosáhneme v budoucnu."
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.