Šéf Red Bullu Christian Horner dává opět jasně najevo svůj názor na zrušení žetonů pro vývoj motorů. Uvolnění pravidel v této oblasti povede ve Formuli 1 k válce v utrácení mezi jednotlivými výrobci pohonných jednotek.
Součástí dohody na snížení ceny za dodávku pohonných jednotek FIA souhlasila se zrušením žetonů pro jejich vývoj od roku 2017. Z nižších cen bude těžit i Red Bull, který usiloval o zavedení nezávislého jednoduššího motoru, Hornerovi se však tento krok nelíbí.
"Nechápu totální zrušení všech žetonů a uvolnění vývoje. Protože pro sport to nemůže být zdravé, to pouhé povzbuzení k sériovému utrácení. Nemyslím si, že se z toho zrodí zdravé soutěžení," láteří Horner.
"Pokud máme pokročit, tak je to třeba vyřešit. Snad ti, kdo určují pravidla, přijdou s nějakými jasnými pravidly, jak se s tím v patřičném čase vyrovnat," pokračuje šéf rakouského týmu, který tento týden jako poslední prošel všemi nárazovými testy a v pondělí tedy při testech v Barceloně nebude chybět.
Na otázku, zda volnosti ve vývoji motorů dokáže dominující Mercedes se svými obrovskými zdroji využít lépe než soupeři, Horner odpovídá: "Nemyslím si, že byste mohli vyzdvihovat jednoho či druhého, ale když to skončí šíleným utrácením, tak co je pak na tom zdravého?"
"Šasi je například velmi přísně regulováno, pokud jde o množství hodin, které můžeme trávit v aerodynamickém tunelu, nebo o množství simulací, které můžeme provádět v CFD. Proto provádět tolik testování s tak mnoha motory na tolika dynamometrech a vyvíjet je jak se vám zlíbí, to nevypadá jako rozumné řešení," dodává šéf závodního týmu Red Bullu.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.