Šéf Red Bullu Christian Horner dává opět jasně najevo svůj názor na zrušení žetonů pro vývoj motorů. Uvolnění pravidel v této oblasti povede ve Formuli 1 k válce v utrácení mezi jednotlivými výrobci pohonných jednotek.
Součástí dohody na snížení ceny za dodávku pohonných jednotek FIA souhlasila se zrušením žetonů pro jejich vývoj od roku 2017. Z nižších cen bude těžit i Red Bull, který usiloval o zavedení nezávislého jednoduššího motoru, Hornerovi se však tento krok nelíbí.
"Nechápu totální zrušení všech žetonů a uvolnění vývoje. Protože pro sport to nemůže být zdravé, to pouhé povzbuzení k sériovému utrácení. Nemyslím si, že se z toho zrodí zdravé soutěžení," láteří Horner.
"Pokud máme pokročit, tak je to třeba vyřešit. Snad ti, kdo určují pravidla, přijdou s nějakými jasnými pravidly, jak se s tím v patřičném čase vyrovnat," pokračuje šéf rakouského týmu, který tento týden jako poslední prošel všemi nárazovými testy a v pondělí tedy při testech v Barceloně nebude chybět.
Na otázku, zda volnosti ve vývoji motorů dokáže dominující Mercedes se svými obrovskými zdroji využít lépe než soupeři, Horner odpovídá: "Nemyslím si, že byste mohli vyzdvihovat jednoho či druhého, ale když to skončí šíleným utrácením, tak co je pak na tom zdravého?"
"Šasi je například velmi přísně regulováno, pokud jde o množství hodin, které můžeme trávit v aerodynamickém tunelu, nebo o množství simulací, které můžeme provádět v CFD. Proto provádět tolik testování s tak mnoha motory na tolika dynamometrech a vyvíjet je jak se vám zlíbí, to nevypadá jako rozumné řešení," dodává šéf závodního týmu Red Bullu.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.