Šéf Red Bullu Christian Horner dává opět jasně najevo svůj názor na zrušení žetonů pro vývoj motorů. Uvolnění pravidel v této oblasti povede ve Formuli 1 k válce v utrácení mezi jednotlivými výrobci pohonných jednotek.
Součástí dohody na snížení ceny za dodávku pohonných jednotek FIA souhlasila se zrušením žetonů pro jejich vývoj od roku 2017. Z nižších cen bude těžit i Red Bull, který usiloval o zavedení nezávislého jednoduššího motoru, Hornerovi se však tento krok nelíbí.
"Nechápu totální zrušení všech žetonů a uvolnění vývoje. Protože pro sport to nemůže být zdravé, to pouhé povzbuzení k sériovému utrácení. Nemyslím si, že se z toho zrodí zdravé soutěžení," láteří Horner.
"Pokud máme pokročit, tak je to třeba vyřešit. Snad ti, kdo určují pravidla, přijdou s nějakými jasnými pravidly, jak se s tím v patřičném čase vyrovnat," pokračuje šéf rakouského týmu, který tento týden jako poslední prošel všemi nárazovými testy a v pondělí tedy při testech v Barceloně nebude chybět.
Na otázku, zda volnosti ve vývoji motorů dokáže dominující Mercedes se svými obrovskými zdroji využít lépe než soupeři, Horner odpovídá: "Nemyslím si, že byste mohli vyzdvihovat jednoho či druhého, ale když to skončí šíleným utrácením, tak co je pak na tom zdravého?"
"Šasi je například velmi přísně regulováno, pokud jde o množství hodin, které můžeme trávit v aerodynamickém tunelu, nebo o množství simulací, které můžeme provádět v CFD. Proto provádět tolik testování s tak mnoha motory na tolika dynamometrech a vyvíjet je jak se vám zlíbí, to nevypadá jako rozumné řešení," dodává šéf závodního týmu Red Bullu.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.