Rio Harjanto se stává druhým závodním pilotem Manoru pro sezónu 2016.
Indonésan, kterému se dostalo státní podpory, bude letos ve Formuli 1 závodit po boku Pascala Wehrleina za Manor. Smlouva je již podepsána, což britský tým právě potvrdil. Díky tomu máme soupisku pro sezónu 2016 kompletní.
Smůlu tak mají Will Stevens a Alexander Rossi či bulvární média, která spekulovala o tom, že se v kokpitu budou střídat až tři piloti. Harjanto minulý rok závodil v nižší formulové sérii GP2, kde dokázal vyhrát tři závody a v celkovém pořadí skončil se 138 body čtvrtý.
Great news! We've signed Rio Haryanto to our second seat. Our young & hungry 2016 line-up is complete. https://t.co/8uSU6L3doY #F1
— Manor Racing (@ManorRacing) February 18, 2016"Je nám potěšením oznámit Ria jako svého druhého závodního jezdce pro rok 2016. Rio závodí od šesti let, kdy poprvé usedl na motokáru. Je houževnatý na dráze i mimo ní a v loňské GP2 bitvě zanechal hluboký dojem. Obrovská sledovanost Ria v Indonésii je pro tým a pro F1 skvělá. Už se nemůžou nadšením dočkat, až jej uvidí na roštu, a my věříme, že jej budeme moci pozorovat, jak si užívá v následujícím roce některé vzrušující souboje," oznamuje Stephen Fitzpatrick, majitel Manoru.
Třiadvacetiletý pilot ovládl Formuli BMW Pacific o 15 závodech v sezoně 2009 a nyní se vrací k Manoru, za který závodil v GP3 v roce 2010. Díky své výkonnosti si tehdy vysloužil možnost testovat s Virginem (bývalá Marussia) na sklonku roku. S Marussií se pak také zúčastnil testu mladých pilotů v Silverstone a testu pneumatik v roce 2012.
Harjanto k zisku sedačky říká: "Manor Racing je týmem s vzrušující vizí a ambiciózními plány. Vytvořili skvělý balík a už se nemůžu dočkat, až nasednu do auta. Melbourne pro mě, pro mou zemi, podporovatele a fanoušky bude obrovským okamžikem. Chtěl bych poděkovat všem, kteří se mnou byli od mých počátků v jednosedadlových vozech. Rok 2016 je mou šancí jim splatit důvěru a reprezentovat Asii v F1."
Jezdecké sestavy týmů pro sezónu 2016Ferrari: Kimi Räikkönen, Sebastian VettelForce India: Nico Hülkenberg, Sergio PérezHaas: Romain Grosjean, Esteban GutiérrezManor: Rio Harjanto, Pascal WehrleinMcLaren: Fernando Alonso, Jenson ButtonMercedes: Lewis Hamilton, Nico RosbergRed Bull: Daniil Kvjat, Daniel RicciardoRenault: Kevin Magnussen, Jolyon PalmerToro Rosso: Carlos Sainz, Max VerstappenSauber: Marcus Ericsson, Felipe NasrWilliams: Valtteri Bottas, Felipe Massa
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.