Rio Harjanto se stává druhým závodním pilotem Manoru pro sezónu 2016.
Indonésan, kterému se dostalo státní podpory, bude letos ve Formuli 1 závodit po boku Pascala Wehrleina za Manor. Smlouva je již podepsána, což britský tým právě potvrdil. Díky tomu máme soupisku pro sezónu 2016 kompletní.
Smůlu tak mají Will Stevens a Alexander Rossi či bulvární média, která spekulovala o tom, že se v kokpitu budou střídat až tři piloti. Harjanto minulý rok závodil v nižší formulové sérii GP2, kde dokázal vyhrát tři závody a v celkovém pořadí skončil se 138 body čtvrtý.
Great news! We've signed Rio Haryanto to our second seat. Our young & hungry 2016 line-up is complete. https://t.co/8uSU6L3doY #F1
— Manor Racing (@ManorRacing) February 18, 2016"Je nám potěšením oznámit Ria jako svého druhého závodního jezdce pro rok 2016. Rio závodí od šesti let, kdy poprvé usedl na motokáru. Je houževnatý na dráze i mimo ní a v loňské GP2 bitvě zanechal hluboký dojem. Obrovská sledovanost Ria v Indonésii je pro tým a pro F1 skvělá. Už se nemůžou nadšením dočkat, až jej uvidí na roštu, a my věříme, že jej budeme moci pozorovat, jak si užívá v následujícím roce některé vzrušující souboje," oznamuje Stephen Fitzpatrick, majitel Manoru.
Třiadvacetiletý pilot ovládl Formuli BMW Pacific o 15 závodech v sezoně 2009 a nyní se vrací k Manoru, za který závodil v GP3 v roce 2010. Díky své výkonnosti si tehdy vysloužil možnost testovat s Virginem (bývalá Marussia) na sklonku roku. S Marussií se pak také zúčastnil testu mladých pilotů v Silverstone a testu pneumatik v roce 2012.
Harjanto k zisku sedačky říká: "Manor Racing je týmem s vzrušující vizí a ambiciózními plány. Vytvořili skvělý balík a už se nemůžu dočkat, až nasednu do auta. Melbourne pro mě, pro mou zemi, podporovatele a fanoušky bude obrovským okamžikem. Chtěl bych poděkovat všem, kteří se mnou byli od mých počátků v jednosedadlových vozech. Rok 2016 je mou šancí jim splatit důvěru a reprezentovat Asii v F1."
Jezdecké sestavy týmů pro sezónu 2016Ferrari: Kimi Räikkönen, Sebastian VettelForce India: Nico Hülkenberg, Sergio PérezHaas: Romain Grosjean, Esteban GutiérrezManor: Rio Harjanto, Pascal WehrleinMcLaren: Fernando Alonso, Jenson ButtonMercedes: Lewis Hamilton, Nico RosbergRed Bull: Daniil Kvjat, Daniel RicciardoRenault: Kevin Magnussen, Jolyon PalmerToro Rosso: Carlos Sainz, Max VerstappenSauber: Marcus Ericsson, Felipe NasrWilliams: Valtteri Bottas, Felipe Massa
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.