Rio Harjanto se stává druhým závodním pilotem Manoru pro sezónu 2016.
Indonésan, kterému se dostalo státní podpory, bude letos ve Formuli 1 závodit po boku Pascala Wehrleina za Manor. Smlouva je již podepsána, což britský tým právě potvrdil. Díky tomu máme soupisku pro sezónu 2016 kompletní.
Smůlu tak mají Will Stevens a Alexander Rossi či bulvární média, která spekulovala o tom, že se v kokpitu budou střídat až tři piloti. Harjanto minulý rok závodil v nižší formulové sérii GP2, kde dokázal vyhrát tři závody a v celkovém pořadí skončil se 138 body čtvrtý.
Great news! We've signed Rio Haryanto to our second seat. Our young & hungry 2016 line-up is complete. https://t.co/8uSU6L3doY #F1
— Manor Racing (@ManorRacing) February 18, 2016"Je nám potěšením oznámit Ria jako svého druhého závodního jezdce pro rok 2016. Rio závodí od šesti let, kdy poprvé usedl na motokáru. Je houževnatý na dráze i mimo ní a v loňské GP2 bitvě zanechal hluboký dojem. Obrovská sledovanost Ria v Indonésii je pro tým a pro F1 skvělá. Už se nemůžou nadšením dočkat, až jej uvidí na roštu, a my věříme, že jej budeme moci pozorovat, jak si užívá v následujícím roce některé vzrušující souboje," oznamuje Stephen Fitzpatrick, majitel Manoru.
Třiadvacetiletý pilot ovládl Formuli BMW Pacific o 15 závodech v sezoně 2009 a nyní se vrací k Manoru, za který závodil v GP3 v roce 2010. Díky své výkonnosti si tehdy vysloužil možnost testovat s Virginem (bývalá Marussia) na sklonku roku. S Marussií se pak také zúčastnil testu mladých pilotů v Silverstone a testu pneumatik v roce 2012.
Harjanto k zisku sedačky říká: "Manor Racing je týmem s vzrušující vizí a ambiciózními plány. Vytvořili skvělý balík a už se nemůžu dočkat, až nasednu do auta. Melbourne pro mě, pro mou zemi, podporovatele a fanoušky bude obrovským okamžikem. Chtěl bych poděkovat všem, kteří se mnou byli od mých počátků v jednosedadlových vozech. Rok 2016 je mou šancí jim splatit důvěru a reprezentovat Asii v F1."
Jezdecké sestavy týmů pro sezónu 2016Ferrari: Kimi Räikkönen, Sebastian VettelForce India: Nico Hülkenberg, Sergio PérezHaas: Romain Grosjean, Esteban GutiérrezManor: Rio Harjanto, Pascal WehrleinMcLaren: Fernando Alonso, Jenson ButtonMercedes: Lewis Hamilton, Nico RosbergRed Bull: Daniil Kvjat, Daniel RicciardoRenault: Kevin Magnussen, Jolyon PalmerToro Rosso: Carlos Sainz, Max VerstappenSauber: Marcus Ericsson, Felipe NasrWilliams: Valtteri Bottas, Felipe Massa
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce