Sestavy jezdců jsou kompletní, druhé místo u Manoru získává Harjanto

Rio Harjanto bude závodit za Manor
Rio Harjanto bude závodit za Manor, foto: Manor Racing
Petr Hlawiczka 18. února 2016 06:55
Sdílej:

Rio Harjanto se stává druhým závodním pilotem Manoru pro sezónu 2016.

Indonésan, kterému se dostalo státní podpory, bude letos ve Formuli 1 závodit po boku Pascala Wehrleina za Manor. Smlouva je již podepsána, což britský tým právě potvrdil. Díky tomu máme soupisku pro sezónu 2016 kompletní.

Smůlu tak mají Will Stevens a Alexander Rossi či bulvární média, která spekulovala o tom, že se v kokpitu budou střídat až tři piloti. Harjanto minulý rok závodil v nižší formulové sérii GP2, kde dokázal vyhrát tři závody a v celkovém pořadí skončil se 138 body čtvrtý.

Great news! We've signed Rio Haryanto to our second seat. Our young & hungry 2016 line-up is complete. https://t.co/8uSU6L3doY #F1

— Manor Racing (@ManorRacing) February 18, 2016

"Je nám potěšením oznámit Ria jako svého druhého závodního jezdce pro rok 2016. Rio závodí od šesti let, kdy poprvé usedl na motokáru. Je houževnatý na dráze i mimo ní a v loňské GP2 bitvě zanechal hluboký dojem. Obrovská sledovanost Ria v Indonésii je pro tým a pro F1 skvělá. Už se nemůžou nadšením dočkat, až jej uvidí na roštu, a my věříme, že jej budeme moci pozorovat, jak si užívá v následujícím roce některé vzrušující souboje," oznamuje Stephen Fitzpatrick, majitel Manoru.

Třiadvacetiletý pilot ovládl Formuli BMW Pacific o 15 závodech v sezoně 2009 a nyní se vrací k Manoru, za který závodil v GP3 v roce 2010. Díky své výkonnosti si tehdy vysloužil možnost testovat s Virginem (bývalá Marussia) na sklonku roku. S Marussií se pak také zúčastnil testu mladých pilotů v Silverstone a testu pneumatik v roce 2012.

Harjanto k zisku sedačky říká: "Manor Racing je týmem s vzrušující vizí a ambiciózními plány. Vytvořili skvělý balík a už se nemůžu dočkat, až nasednu do auta. Melbourne pro mě, pro mou zemi, podporovatele a fanoušky bude obrovským okamžikem. Chtěl bych poděkovat všem, kteří se mnou byli od mých počátků v jednosedadlových vozech. Rok 2016 je mou šancí jim splatit důvěru a reprezentovat Asii v F1."

 

Jezdecké sestavy týmů pro sezónu 2016Ferrari:   Kimi Räikkönen, Sebastian VettelForce India:   Nico Hülkenberg, Sergio PérezHaas:   Romain Grosjean, Esteban GutiérrezManor:   Rio Harjanto, Pascal WehrleinMcLaren:   Fernando Alonso, Jenson ButtonMercedes:   Lewis Hamilton, Nico RosbergRed Bull:   Daniil Kvjat, Daniel RicciardoRenault:   Kevin Magnussen, Jolyon PalmerToro Rosso:   Carlos Sainz, Max VerstappenSauber:   Marcus Ericsson, Felipe NasrWilliams:   Valtteri Bottas, Felipe Massa

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.