Red Bull s novým vozem RB12 zvládl nárazové testy na poslední chvíli - podařilo se mu to až ve středu. Podle šéfa Christiana Hornera přitom šli do takového rizika, o kterém se jejich konkurentům ani ve snu nezdálo.
Rakouský tým prošel všemi povinnými testy Mezinárodní automobilové federace před sezónou 2016 během pouhých tří dnů. Kvůli loňskému pozdnímu rozhodnutí ohledně motorového partnera příprava nového auta nabrala skluz, nakonec však tým pod velkým tlakem vše zvládl za pět minut dvanáct.
Poslední nárazový test dokončil teprve včera, kdy představil nové zbarvení, jak prozradil jeho šéf Christian Horner: "Potlačili jsme to až do posledního okamžiku." Zatímco většina soupeřů má homologaci nového šasi již dávno za sebou a vozy, Red Bull to jako poslední stihl až 5 dní před začátkem prvních předsezónních testů, zatímco nováček Haas to například zvládl již 8. ledna či Manor 15. ledna.
"Před pondělkem jsme nedělali žádné nárazové testy, ale všemi jsme prošli během tří dnů, tím posledním před hodinou. Podstupujeme riziko, o kterém se ostatním týmům ani nesní - odložit nárazový test až na poslední týden před testováním. Ale to je způsob, jakým to my válíme. Tohle je v naší DNA," uvedl během včerejší prezentace Horner, kterému se tak notně ulevilo.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.