Nová pravidla týkající se pneumatik a větší volnost týmů při jejich výběru by mohla vést podle technického ředitele Toro Rosso, Jamese Keye, k zajímavým výsledkům.
Ve snaze zvýšit rozmanitost strategií v F1 se týmy s Pirelli dohodly na úpravě pneumatikových pravidel, které jim poskytují větší volnost a výběr tří z pěti hladkých směsí pro závodní víkendy. I když jsou kvůli své složitosti kritizována, podle Keye mohou závodění zatraktivnit.
"Bude to velmi zajímavé pozorovat, jak to bude fungovat. Mohou být docela komplikované, takže vy kluci [novináři] budete muset více makat, abyste to venku objasnili. Vždy je ale třeba dávat pozor na to, aby neexistovalo jediné optimální řešení, protože by pak všichni skončili u něj a bylo by to normální," uvádí Key.
Podle něj ale nyní existuje prostor pro více strategických možností v závislosti na charakteristice vozů a okruhů: "Myslím si, že to nyní můžete více ovlivnit ve prospěch silných stránek svého auta a silných stránek okruhu, kam míříte, protože týmy nyní mají trochu větší svobodu v tom, co chtějí udělat."
"Můžete tedy možná více zariskovat. Rozhodně to trochu zvýší rozmanitost v sezóně. A vlastně už jen možnost mít tři druhy pneumatik na některých tratích vytváří velké rozdíly ve strategických přístupech. Proto letos očekávám minimálně to, že se dočkáme několika zajímavých výsledků," dodává Key.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.