Nová pravidla týkající se pneumatik a větší volnost týmů při jejich výběru by mohla vést podle technického ředitele Toro Rosso, Jamese Keye, k zajímavým výsledkům.
Ve snaze zvýšit rozmanitost strategií v F1 se týmy s Pirelli dohodly na úpravě pneumatikových pravidel, které jim poskytují větší volnost a výběr tří z pěti hladkých směsí pro závodní víkendy. I když jsou kvůli své složitosti kritizována, podle Keye mohou závodění zatraktivnit.
"Bude to velmi zajímavé pozorovat, jak to bude fungovat. Mohou být docela komplikované, takže vy kluci [novináři] budete muset více makat, abyste to venku objasnili. Vždy je ale třeba dávat pozor na to, aby neexistovalo jediné optimální řešení, protože by pak všichni skončili u něj a bylo by to normální," uvádí Key.
Podle něj ale nyní existuje prostor pro více strategických možností v závislosti na charakteristice vozů a okruhů: "Myslím si, že to nyní můžete více ovlivnit ve prospěch silných stránek svého auta a silných stránek okruhu, kam míříte, protože týmy nyní mají trochu větší svobodu v tom, co chtějí udělat."
"Můžete tedy možná více zariskovat. Rozhodně to trochu zvýší rozmanitost v sezóně. A vlastně už jen možnost mít tři druhy pneumatik na některých tratích vytváří velké rozdíly ve strategických přístupech. Proto letos očekávám minimálně to, že se dočkáme několika zajímavých výsledků," dodává Key.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.