Podle technického ředitele pro šasi Renaultu, Nicka Chestera, nový monopost doplácí nedostatečnou optimalizací na pozdní rozhodnutí o převzetí stáje z Enstone francouzskou automobilkou a související změnu pohonné jednotky.
Jednání o odkoupení Lotusu se táhla celou řadu měsíců. Celá transakce byla dokončena v prosinci, když už bylo nové auto v pokročilé fázi vývoje. A pozdní přesun z pohonné jednotky Mercedesu na Renault vedl k tomu, že tým nestihl včas svůj nový balík optimalizovat.
"Byla to výzva. Když přijde květen, tak už to je obvykle velmi těžké integrovat novou pohonnou jednotku. A my jsme si tím nebyli jisti až do samotného konce roku, takže to byla náročné," popisuje pro Autosport Chester, jaký dopad má změna majitele týmu a dodavatele motoru na vývoj nového vozu.
"Museli jsme změnit záď šasi a rozvržení chlazení. Stihnout to za měsíc, to vyžaduje obrovský kus práce. Není to optimalizováno tak, jak bych si přál. Nejsou tam velké kompromisy, neměli jsme ale dost času to zoptimalizovat tak, jak by se nám to líbilo," pokračuje šéf vývoje šasi.
Renault sice během slavnostního představení týmu a barev použil starší vůz, ten nový však bude připraven do příštího pondělí, kdy začínají testy v Barceloně.
"Kluci zareagovali opravdu dobře, nyní jsme prošli nárazovými testy, takže jsme homologováni, a postupujeme podle plánu, abychom stihli první test. Nebylo to jednoduché, všechno to bude velmi těsné, ale zvládnutelné. Šlo to podle plánu neuvěřitelně dobře, i když byl tak nabitý, že bychom se trápili, kdyby to nešlo tak dobře," uvádí Chester.
Lotus během loňské sezóny kvůli finančním problémům auto nevyvíjel, konstrukční tým však jeho filozofii za stabilních pravidel dále držel: "Nemuseli jsme filozofii auta měnit, je velmi podobná. Některé vlastnosti, na které jsme přišli, zajistili dobrou ovladatelnost auta, piloti z něj mohli dostávat maximum. To jsme přenesli a pokusili se to ještě vylepšit."
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.