Podle technického ředitele pro šasi Renaultu, Nicka Chestera, nový monopost doplácí nedostatečnou optimalizací na pozdní rozhodnutí o převzetí stáje z Enstone francouzskou automobilkou a související změnu pohonné jednotky.
Jednání o odkoupení Lotusu se táhla celou řadu měsíců. Celá transakce byla dokončena v prosinci, když už bylo nové auto v pokročilé fázi vývoje. A pozdní přesun z pohonné jednotky Mercedesu na Renault vedl k tomu, že tým nestihl včas svůj nový balík optimalizovat.
"Byla to výzva. Když přijde květen, tak už to je obvykle velmi těžké integrovat novou pohonnou jednotku. A my jsme si tím nebyli jisti až do samotného konce roku, takže to byla náročné," popisuje pro Autosport Chester, jaký dopad má změna majitele týmu a dodavatele motoru na vývoj nového vozu.
"Museli jsme změnit záď šasi a rozvržení chlazení. Stihnout to za měsíc, to vyžaduje obrovský kus práce. Není to optimalizováno tak, jak bych si přál. Nejsou tam velké kompromisy, neměli jsme ale dost času to zoptimalizovat tak, jak by se nám to líbilo," pokračuje šéf vývoje šasi.
Renault sice během slavnostního představení týmu a barev použil starší vůz, ten nový však bude připraven do příštího pondělí, kdy začínají testy v Barceloně.
"Kluci zareagovali opravdu dobře, nyní jsme prošli nárazovými testy, takže jsme homologováni, a postupujeme podle plánu, abychom stihli první test. Nebylo to jednoduché, všechno to bude velmi těsné, ale zvládnutelné. Šlo to podle plánu neuvěřitelně dobře, i když byl tak nabitý, že bychom se trápili, kdyby to nešlo tak dobře," uvádí Chester.
Lotus během loňské sezóny kvůli finančním problémům auto nevyvíjel, konstrukční tým však jeho filozofii za stabilních pravidel dále držel: "Nemuseli jsme filozofii auta měnit, je velmi podobná. Některé vlastnosti, na které jsme přišli, zajistili dobrou ovladatelnost auta, piloti z něj mohli dostávat maximum. To jsme přenesli a pokusili se to ještě vylepšit."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.