Formule 1 podle Sebastiana Vettela riskuje, že se kvůli příliš složitým pravidlům přijde o svou atraktivitu i fanoušky. Upozorňuje také, že jeho Ferrari ještě není úplně tam, kde by mělo být, aby mohlo bojovat o titul.
Současný stav Formule 1Zatímco většina lidí letos očekává napínavější souboj mezi Mercedesem a Ferrari, tak jeho pilot vysílá důrazné varování: důležitost jezdců by neměla být rozmělňována prostřednictvím mnoha pravidel.
"Vezmu to stručně. Myslím si, že sport by měl být na výsluní a že by měl být o tom, který pilot je nejrychlejší. Dnes auta hrají důležitou roli, stejně jako v minulosti. Ale nesmíme se ztratit v příliš složitých pravidlech. Naši diváci musí být naše auta znovu schopni rozpoznat. Momentálně je F1 příliš složitá a schází nám zvuk," kritizuje Vettel.
Nelíbí se mu ani dominance Mercedesu po zavedení hybridních pohonných jednotek, zřejmě se také obává jejího pokračování: "Dominance Mercedesu v posledních dvou letech obrala fanoušky o spoustu vzrušení. Nová pravidla se navíc příliš zaměřují na detaily. Myslím, že si musíme dát pozor, abychom nepřišly o kořeny motorového závodění. A rozhodně doufám, že auta v budoucnosti budou lepší."
Konkurenceschopnost FerrariPřed sezónou 2016, v níž chce Ferrari porazit Mercedes, raději nic nepředpovídá: "Není tajemstvím, že ještě stále nejsme tam, kde bychom chtěli být, a že existují věci, které musíme vylepšit."
K dotazu na konkrétní nedostatky uvádí: "Jde o souhrn mnoha věcí. Víme, že náš balík nebyl dostatečně silný, aby se Mercedesu přiblížil nebo ho předjel. Pracujeme na tom ale a jsme na správné cestě."
Zakončí kariéru u Ferrari?Přestup k Mercedesu v nejbližší době vylučuje a Ferrari podle něj může být jeho posledním týmem, za který v F1 závodí: "Jsem velmi spokojený tam, kde nyní jsem, a nemyslím na jiné možnosti. Ferrari může být mým posledním týmem. Nejsem takovým člověkem, který by po jednom roce skočil na jinou loď. Nikdy jsem nic takového v minulosti neudělal, v žádné oblasti života."
"Jsem momentálně spokojený tam, kde jsem. Máme společný cíl, který chceme společně dosáhnout. Ferrari je pro mě zvláštní. Už jako malé dítě jsem snil o tom, že v budoucnosti budu závodním pilotem Ferrari," dodává Vettel.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.