Formule 1 podle Sebastiana Vettela riskuje, že se kvůli příliš složitým pravidlům přijde o svou atraktivitu i fanoušky. Upozorňuje také, že jeho Ferrari ještě není úplně tam, kde by mělo být, aby mohlo bojovat o titul.
Současný stav Formule 1Zatímco většina lidí letos očekává napínavější souboj mezi Mercedesem a Ferrari, tak jeho pilot vysílá důrazné varování: důležitost jezdců by neměla být rozmělňována prostřednictvím mnoha pravidel.
"Vezmu to stručně. Myslím si, že sport by měl být na výsluní a že by měl být o tom, který pilot je nejrychlejší. Dnes auta hrají důležitou roli, stejně jako v minulosti. Ale nesmíme se ztratit v příliš složitých pravidlech. Naši diváci musí být naše auta znovu schopni rozpoznat. Momentálně je F1 příliš složitá a schází nám zvuk," kritizuje Vettel.
Nelíbí se mu ani dominance Mercedesu po zavedení hybridních pohonných jednotek, zřejmě se také obává jejího pokračování: "Dominance Mercedesu v posledních dvou letech obrala fanoušky o spoustu vzrušení. Nová pravidla se navíc příliš zaměřují na detaily. Myslím, že si musíme dát pozor, abychom nepřišly o kořeny motorového závodění. A rozhodně doufám, že auta v budoucnosti budou lepší."
Konkurenceschopnost FerrariPřed sezónou 2016, v níž chce Ferrari porazit Mercedes, raději nic nepředpovídá: "Není tajemstvím, že ještě stále nejsme tam, kde bychom chtěli být, a že existují věci, které musíme vylepšit."
K dotazu na konkrétní nedostatky uvádí: "Jde o souhrn mnoha věcí. Víme, že náš balík nebyl dostatečně silný, aby se Mercedesu přiblížil nebo ho předjel. Pracujeme na tom ale a jsme na správné cestě."
Zakončí kariéru u Ferrari?Přestup k Mercedesu v nejbližší době vylučuje a Ferrari podle něj může být jeho posledním týmem, za který v F1 závodí: "Jsem velmi spokojený tam, kde nyní jsem, a nemyslím na jiné možnosti. Ferrari může být mým posledním týmem. Nejsem takovým člověkem, který by po jednom roce skočil na jinou loď. Nikdy jsem nic takového v minulosti neudělal, v žádné oblasti života."
"Jsem momentálně spokojený tam, kde jsem. Máme společný cíl, který chceme společně dosáhnout. Ferrari je pro mě zvláštní. Už jako malé dítě jsem snil o tom, že v budoucnosti budu závodním pilotem Ferrari," dodává Vettel.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.