Formule 1 podle Sebastiana Vettela riskuje, že se kvůli příliš složitým pravidlům přijde o svou atraktivitu i fanoušky. Upozorňuje také, že jeho Ferrari ještě není úplně tam, kde by mělo být, aby mohlo bojovat o titul.
Současný stav Formule 1Zatímco většina lidí letos očekává napínavější souboj mezi Mercedesem a Ferrari, tak jeho pilot vysílá důrazné varování: důležitost jezdců by neměla být rozmělňována prostřednictvím mnoha pravidel.
"Vezmu to stručně. Myslím si, že sport by měl být na výsluní a že by měl být o tom, který pilot je nejrychlejší. Dnes auta hrají důležitou roli, stejně jako v minulosti. Ale nesmíme se ztratit v příliš složitých pravidlech. Naši diváci musí být naše auta znovu schopni rozpoznat. Momentálně je F1 příliš složitá a schází nám zvuk," kritizuje Vettel.
Nelíbí se mu ani dominance Mercedesu po zavedení hybridních pohonných jednotek, zřejmě se také obává jejího pokračování: "Dominance Mercedesu v posledních dvou letech obrala fanoušky o spoustu vzrušení. Nová pravidla se navíc příliš zaměřují na detaily. Myslím, že si musíme dát pozor, abychom nepřišly o kořeny motorového závodění. A rozhodně doufám, že auta v budoucnosti budou lepší."
Konkurenceschopnost FerrariPřed sezónou 2016, v níž chce Ferrari porazit Mercedes, raději nic nepředpovídá: "Není tajemstvím, že ještě stále nejsme tam, kde bychom chtěli být, a že existují věci, které musíme vylepšit."
K dotazu na konkrétní nedostatky uvádí: "Jde o souhrn mnoha věcí. Víme, že náš balík nebyl dostatečně silný, aby se Mercedesu přiblížil nebo ho předjel. Pracujeme na tom ale a jsme na správné cestě."
Zakončí kariéru u Ferrari?Přestup k Mercedesu v nejbližší době vylučuje a Ferrari podle něj může být jeho posledním týmem, za který v F1 závodí: "Jsem velmi spokojený tam, kde nyní jsem, a nemyslím na jiné možnosti. Ferrari může být mým posledním týmem. Nejsem takovým člověkem, který by po jednom roce skočil na jinou loď. Nikdy jsem nic takového v minulosti neudělal, v žádné oblasti života."
"Jsem momentálně spokojený tam, kde jsem. Máme společný cíl, který chceme společně dosáhnout. Ferrari je pro mě zvláštní. Už jako malé dítě jsem snil o tom, že v budoucnosti budu závodním pilotem Ferrari," dodává Vettel.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.