Závodní piloti stále diskutují o zvyšování bezpečnosti v F1, která přemýšlí o dodatečné ochraně kokpitů. Bývalý pilot Virginu (dnes Manor) Lucas di Grassi dokonce požaduje zcela uzavřené kokpity, což se mladíkovi Antoniovi Felixovi da Costovi nelíbí.
Brazilec Di Grassi, jenž závodil za Virgin v sezóně 2010 (společně s Timem Glockem) a nyní je na druhém místě v šampionátu Formule E, je pro zcela uzavřené kokpity: "Ideálně budou kokpity uzavřené tak, jako v závodech prototypů." Poté pro motorsport.com vyzdvihuje, jaké by takové řešení mělo podle něj výhody: "Jde o nejlepší řešení pro aerodynamiku a pro bezpečnost jezdců."
Bývalý rezervní pilot Red Bullu Da Costa, který se nyní účastní Formule E i DTM, je však proti takovému nápadu: "Cokoliv, co F1 udělá v následujících třech, čtyřech nebo pěti letech, bude ve všech dalších sériích s otevřenými koly. Podle mě je proto hlavní myšlenkou to, že F1 slouží jako příklad dalším šampionátům."
"Je to fajn, že je dnes všechno mnohem bezpečnější, že téměř nedochází k úmrtím, to je ohromná věc. Ale jako pilot věřím, že tam musí být zachován prvek nebezpečí. Vím, že to nemusí být fér prohlásit, ale jde o velmi nebezpečný sport. Proto je v té kategorii kolem 20 pilotů a ne sto tisíc. A my to tak musíme udržet," myslí si mladý Portugalec.
"Jsou [uzavřené kokpity] bezpečnější? Jo. Ale nakonec, jak dlouho jezdí F1 s otevřenými kokpity? Já bych rád žil v 80. nebo v 90. letech. Všechno bylo mnohem jednodušší, nebylo tam tolik politikaření. Bylo to zkrátka více o 'pilotovi, autu a pojďme na to,'" dodává Da Costa.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.